Nyheter MDTV Forum Om Doner

Zelenskij gir topposter til oligarkvenner

Det stemmer at vi er CIA-troll. Vi traff hverandre på kurset. Trolldeig. Det var forresten vi som bestemte at smurfene skulle være blå :wink:

Å kommentere slike utsagn blir jo håpløst. At Nistad farer med løgnaktig propaganda for sitt idol i Kreml, er jeg blitt vant med. Men det du serverer her ville jo ikke blitt tatt inn på et komedieshow engang. Få opp øya, eller slutt med blamering av din uvitenhet. Hilsen “CIA-trollet” på landsbygda i Ukraina.

Olaf sitt svar er med rette et totalslakt av Nistads artikkel. Den står igjen helt ribbet og som er løgnaktig falsk fremstilling. De andre som kommenterer her må være på en annen planet, men det er jo mange på disse sidene til Steigan. Det er mer ren fantasi en noe annet.

Det er et definisjonsspørsmål. Det har ikke vært avdelinger under Russisk kommando andre steder enn på Krim, men det ser ut som at soldater har fått fri, hvis de ønsket å dra til Donbass. Russland har også støttet dem med våpen.

Han har giftet seg med ei ukrainsk dame, og er nå lojal med hennes folk og ikke sitt eget.

At det nye ukrainske regime lot en god del av sjokktroppene fra Majdan dø på slagmarken, så de ikke laget for mye oppstyr når det nye regime fortsatte med korrupsjonen og utselgelsen av eget folk som før.

Si meg: hvor har du dette fra? Jeg har aldri lest om dette. Dessuten finnes det ikke noe som er definert so “sjokktropper fra Maidan”. Dernest, de som deltok i Euro-Maidan, utgjorde ikke noen enhet i forsvaret. Enkeltmennesker har sikkert deltatt, men ikke noen enhet, tropp eller lignende.

Så vær så snill å dokumenter det du skriver, nårjeg etterlyser det

Du er en propagandist som ikke vil forstå. “Noen” sloss med opprørspolitiet på Majdan, og senere ble disse sendt ut på slagmarken hvor mange av dem døde. (bla. sendt ut på ei slette, hvor Donbass artelleri kunne skyte de i fillebiter. )

Ikke ennå. Først skal du få fortelle at alt er løgn en tid til.

Hør her: De som demonstrerte mot regimet, og ble beskutt av det forhatte opprørspolitiet Berkut (faktisk under ledelse av GRU etter forespørsel fra Yanukovich - er det nå dokumentert), ble definitivt ikke sendt ut på slagmarken. Det er definitivt en løgn!
(Til din info: hele Donbas-området er ei slette - nesten helt flatt). Og hvilken episode er det du sikter til hvor dette massedrapet skulle ha skjedd: 1. Var det i slaget ved Illovaisk? 2. Var det i slaget ved Debaltseve? Disse 2 slagene skjedde henholdsvis 7 og 12 måneder etter at Euro-Maidan var over.
Når jeg nå forteller at det du skriver nok en gang er løgn, kan du da komme med din dokumentasjon?

Sender du folk ut på ei slette, og motstanderen har kanoner, så vet vi begge hva som skjer. De blir skutt i fillebiter.

Eller vil jeg nevne igjen at du i mine øyne er en forræder, da du støtter dagens vestlige elite i deres folkemordprogram, ved å være en frivillig anti-Russland propagandist.

Hva du kaller meg, bryr jeg meg svært lite om. Jeg vet selv hva jeg står for. Jeg støtter ihvert fall ikke opp om Putins kapitalisme som dreper flere mennesker gjennom sult og sykdom, enn du vil like å høre. Så ja: jeg har svært lite til overs for Russlands regime, også fordi de utøver den verste imperialismen i vår tid (verre enn USA).
Men du nekter fortsatt å vise meg dokumentasjon - som du lovte. Du har den kanskje ikke?

Jeg prøver å få litt mer forståelse men fant noe i går som du kanskje kan kommentere litt om, for jeg skjønner ikke dette.
Dessuten får jeg ikke postet mer foreløpig på den tråden om skyterne, pga systemet.

Jeg tror jo det har med historie å gjøre, men tror ikke jeg klarer å svare utfyllende på det, men
i forbindelse med at jeg lette etter noe i den tråden med skyterne, fant jeg en artikkel som jeg tenkte kanskje du syns var interessant :
Det var ikke om skyterne jeg mente å rote til her, ( Makan, som aford pleier å si ) men jeg fikk se at nederst under artikkelen lå det noe som kanskje var interessant for deg :
Artikkel nederst her
( Ellers er det jo interessant nok med den serien også)
Det var denne http://radiolemberg.com/ua-articles/ua-allarticles/zelenskiy-russias-agent-of-chaos-against-ukraine
Jeg kjenner jo ikke denne siden, og var ute etter å lese Ukrainsk historie, men fant denne også, og ser at det er endel linker på høyre siden til de vanlige mediene, så antar at det er en anglo-amerikansk nettside, så det kan jo tyde på at man skal ta det med en klype salt, fordi de har jo sitt fiendebilde.

Er dette en som Putin ønsket å ha der tror du, som de skriver, og som de påstår er finansiert derfra ?
Det kan jo være propaganda, for jeg har tidligere lest om hvordan media oppførte seg i forhold til 2 verdenskrig.
Kan det være motsatt, og at de vil gi Putin skylda ? Sette inn en mann som gir et påskudd for å endre noe mye større enn nasjonen ? Mange tenker i båser som nasjoner, men det vi ser, er jo at det er noe mye større som skjer, en nedbrytning av nasjoner, til fordel for globalisering.

Eller det noe av det samme som i USA med Trump ?

Populisme (fra latin populus, ”folk”) er en politisk strategi blant partier og bevegelser som påberoper seg å representere folket (grasrota) fremfor utvalgte eliter. Begrepet populisme har tradisjonelt hatt negative konnotasjoner. På 1960-tallet omtalte den amerikanske historikeren Richard Hofstadter populisme som The paranoid style of politics.

Presise teoretiske avgrensinger av populismefenomenet er utfordrende fordi begrepet er flytende. “Alle” politikere henvender seg til folket, alle politikere vil prøve å snakke et språk som folk flest forstår. Likevel benyttes populismebegrepet som oftest om partier og grupper utenfor det politiske sentrum.

Populister mangler gjerne en substansiell ideologi og kan sies å være anti-intellektuell. De spiller på emosjonelle enkeltsaker og har gjerne en vidløftig økonomisk politikk.

Da kan man også tenke seg at det er strategi. Problem- solution. Hegeliansk dialektikk. Vi skaper et problem, fordi vi vil ha en løsning som vi selv har visst om hele tiden .

Jeg så nylig en video med en kvinnelig advokat som hadde vært på et kurs med Javier Solana, som mente at både Brexit og populisme var noe som globalistene ville bruke som unnskyldning for å si : "We need global governance now ! "

Er sammenhengen at de "forsøker å kuppe nasjonalismen for å få kontroll på den, og styre den i ønsket kaos- retning så de siden kan bruke det som unnskylding for å innføre orden av kaos " ?
Det siste virker ganske sansynlig på bakgrunn av at han som nå ble valgt, hadde noen trekk i politikken som var destruktive. .

Så har jeg et spørsmål til.
Jeg så du nevnte The Saker. Hvor mener du han er i dette bildet ? Jeg så han skrev om nasjonalismen i Frankrike og USA.

Tillater meg å blande meg inn her. Olaf har ikke anledning til å svare nå, da han ble innkalt til hastemøte med CIA for å diskutere hva man gjøre med de blå de blå smurfene (@smurfen52).

Om Zelenskiy, den nye presidenten i Ukraina, er «Putins mann» er naturligvis et hett tema i Ukraina. Han blir, av de mest ihuga nasjonalistene beskyldt for å være det. Jeg vet ikke hva slags «bevis» de egentlig hevder å ha, rent bortsett fra at han har uttalt at konflikten må løses med dialog, altså at han har en noe mildere retorikk en Poroshenko. Dette betyr ikke at Zelenskiy ikke anerkjenner det faktum at Russland er en aggressor og at Ukraina har rett til å forsvare seg. Krigen i Donbass-regionen og annekteringen av Krim er noe nær sagt 90% av ukrainas befolkning ser på som som folkerettstridige handlinger fra Russlands side (ikke 50 eller 60 % som Nistad og andre vil ha oss til å tro.) Faktum er at Zelinskiy ikke hadde kunnet vinne valget hvis han hadde ment noe annet. Tallenes tale fra valget er ganske klare; den eneste seriøse såkalt «Russland- vennlige» kandidaten, Boyko, fikk 11,67% av stemmene i første valgrunde. Og idet jeg taster dette, hører jeg innvendinger fra de blå smurfene i øret mitt (Takk, CIA!), at 1) Det var ikke et rettferdig valg 2) Ukrainerne er hjernevasket og vet ikke sitt eget beste.

Men spørsmålet var om Zelenskiy er «Putins mann». Valgresultatet tyder ihvertfall på at en massiv majoritet i Ukraina tror han snakker sant når han sier han ikke er det. Og jeg mener bestemt at folk flest i Ukraina er mye mer oppegående når det gjelder politikk og hva som foregår, enn i de fleste andre land. De er vant til litt av hvert, og de er ikke dumme.

Det er en hard kjerne av nasjonalister, de som mener at NATO fortere enn faen må komme dem til unnsetning i praktisk handling, som mener at han er Putins mann. Vi får se.

Hastemøtet ble sabotert av smurfeavdelinga i KGB, GRU og IRA, så det er avlyst!

Hva tror du befolkningen på Krim og Donbass mener, etter den grove voldsbruken den ukrainske regjeringen har påført dem? Husker du massakren i Odessa?

Folk i Ukraina er dummere enn de andre, for de smarte har forlatt landet for lenge siden. Men jeg er enig i at de er vant til lit av hvert, som f.eks massakren i Odessa.

Det var da som faen :wink:

Det er helt klart at noen av folket i Donbass mener at Ukraina har skylda for denne krigen. Det hadde vært interessant å vite hvor mange. Sikkert en ganske stor andel, men det er ikke lett å si. Så Johnny, det er ikke lett å si hva Befolkningen, med stor B, mener her. Sjøl er jeg ikke i tvil om at folket i Donbass er splittet, og dette er et tankekors for meg. På mange måter mener jeg at nasjonalismen i Ukraina har betenkelige sider. Nå er det snart fem år siden krigen startet. Hvis Ukraina hadde gitt etter, eller hvis Russland hadde «vunnet», ville de ha vært et problem mindre. De ville stått igjen med et rest-ukraina (fremdeles mesteparten av ukraina) som var mer homogent. Dette har jeg tenkt mye på. De kunne ha brukt disse fem årene på viktigere ting enn å forsvare sin kanskje noe tvilsomme ære.

Dette har jeg tenkt, selv om jeg klart mener at Russland er en aggressor, og at Ukraina sånn sett fører en rettferdig motstand mot dem. Her er vi kanskje uenige.

All nasjonalisme er litt usunn. Allikevel er det noe uunngåelig ved det. Nasjonalisme innebærer identitet og trygghet, ihvertfall slik verden er i dag, og kanskje slik verden alltid vil være, hva vet vi egentlig. Ukraina er en gammel nasjon, nasjon definert som et folk med en nasjonalfølelse som skiller seg fra andre, ikke minst de i nabolaget. Men det er en ung stat. Så de er sårbare, og prøver å finne ut av det. Det som irriterer meg mest er kanskje når folk påstår at de er dumme, at de ikke vet sitt eget beste, at de er i lomma på vesten, osv. Jeg er tvert imot ganske sikker på at de kan mer om politikk enn det gjennomsnittsnordmannen gjør.

De som har dratt fra Ukraina er fortsatt ukrainere, Johnny. Så dette er kanskje litt tankeløst?

Dessuten er det litt «rart» at de du kaller smarte drar vestover og ikke østover.

Takk for interessant kommentar.
Jeg har tenkt endel på dette i dag, og finner det merkelig lite logisk at Putin skulle ønske å fremme de tingene som han her står for egentlig. Fks så tenker jeg : Er det ikke sånn at prostituerte kan brukes til ulike former for utpressing, og i forhold til korrupsjon? Leste på Wikipedia at han de valgte i Ukraina ville legalisere prostitusjon, noe som jeg anser for å gjøre det lettere for dem som vil utnytte dem i politisk øyemed. Hva som da kan skje, er vel også at det kan strømme til mange fra andre land, og man kan også tenke på "human trafficing " . Jeg tror dette er et ledd i å bryte ned Ukraina, samtidig som det ligger muligens markedstankegang for sex slaver som har blitt fratatt friheten i andre land , og det ligger mye penger der.
Jeg så noen videoer fra Channel 4 om hvordan de røpet ved skjult kamerafilming at Cambridge Analytica kunne tenke seg å bruke ukrainske jenter, i forbindelse med sine tjenester, i Cambridge Analytica, som hadde brukt rundt 50 millioner facebookprofiler i forbindelse med Trump valget.
Hva om de bruker big data og høster stikkord fra sosiale medier ? Der ser de hvilke temaer som opptar folk, og har da mulighet til å legge vekten på dette i valgkampen.

Cambridge Analytica bosses claimed they invented ‘Crooked Hillary’ campaign, won Donald Trump the presidency
New footage released by Britain’s Channel 4 shows chief executive Alexander Nix, who was suspended by the data mining company earlier this week, saying he had met Mr Trump “many times”.
“We did all the research, all the data, all the analytics, all the targeting, we ran all the digital campaign, the television campaign, and our data informed all the strategy,” Mr Nix said.

Hvordan det gikk, om de ble fengslet noen av disse vet jeg ikke, men det burde sees av mange, fordi graver man her, kan man se hvordan teknologi kan spille inn i forhold til innblanding i den demokratiske prosessen.
I forbindelse med valget i Ukraina, finner jeg det usansynlig at en så stor prosent ønsket å legalisere dette, men det vet jeg jo ikke. Jeg holder muligheten åpen for at om det er oligarker som har en finger med, så har de sikkert tilgang til svært avansert teknologi, og jeg overdriver ikke, for firmaet i Trump valget, var det tydelig at de kunne bruke Israelske firmaer som underleverandører for seg, de sa det selv, firmaer som var dyktige på Intelligence gathering.Vi har jo også hørt Udo Ulfcotte forteller om hvordan jenter blir brukt som belønning til lydige journalister. Her var CIA inne i bildet .

image

https://www.a21.org/content/human-trafficking/gnjb89 Call for help .

Dette er en sterk protestvideo om masjene de arrangerer. (Som denne fra 2017 ) for de som jobber for å sette jentene fri fra utnyttelse , og nettsiden deres.

Traffickers use different methods to recruit victims.

When we know how they are trafficked, we are given the power to stop slavery before it starts.

KNOWN WAYS A21 SURVIVORS WERE
TRAFFICKED GLOBALLY–

1. False job advertisement
  2. Sold by family
  3. Loverboy
  4. Other
  5. Abduction
  6. Trafficked By Friend
  7. False Immigration

Ønske til Olaf : Spre gjerne begge disse linkene på Ukrainske nettsteder.

Visste du forresten at på det hastemøtet med CIA driller de korrekt skrivemåte for de ukrainske navnene ?
Her har nemlig ikke bare den ene, men også den andre falt igjennom, og huskeregel er :
Volodymyr med 2 y-er, og 2 ganger o , og ingen do. Ihor Kholomoyskyi uten h, og du vil kurset bestå. .Kolomoyskyi :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ser forresten i dag på siden til Folkets tjener, at det er Populisme

Jeg er rett og slett i full beundring for Olaf som gidder å ta disse smurfene og Runeulv på alvor. De er virkelig ikke på denne planeten. Dessuten henger ikke setningene deres sammen. De fremmer bare et oppgulp av noe som skal være en mening, men som er umulig å få tak i.

Olaf sine skriverier er dessverre farget av hans personlige interesse, men nå har det seg slik at Krim lenge har søkt om uavhengighet fra Ukraina grunnet sin langvarige tilknytning til Russland, samt folkets ønske om å bli en del av Russland!

Så langt tilbake som i februar 1994, viste en rekke taler fra Krims politikere at befolkningen ikke bare søkte adskillelse fra Ukraina, men også en gjenforening med Russland. Da Yuriy Meshkov vant det første og eneste uavhengige presidentvalget på Krim i 1994 med 73% av stemmene, uttalte han: “I ånd har Krim-folkene alltid vært og vil alltid forbli del av Russland.

I løpet av de neste par årene tok den ukrainske marinen over en rekke marine-anlegg på Krim, kastet ut de pro-russiske politiske lederne, og avsluttet den kortvarige uavhengigheten til Krim, dette skjedde 17 mars 1995.

Protester fra Moskva førte til 1997-traktaten, som delte den russiske flåtens fasiliteter mellom de to landene, og avtalen tillot russerne å opprettholde en militær tilstedeværelse på Krim, først og fremst for å støtte den russiske Black Sea flåten. En av de mest oversette klausulene i avtalen som gjorde hendelsene i februar/mars 2014 mulig, var den delen som tillot russiske styrker å iverksette ikke bare sikkerhetsforanstaltninger på egne faste baser på Krim, men å sørge for sikkerhet for sine egne styrker under distribusjon og omplasseringer til og fra Russland. I de tidlige stadiene av krisen i slutten av februar 2014 gjorde denne klausulen at det russiske militæret kunne flytte rundt Krim uten noen forstyrrelser fra ukrainsk militærpersonell, dette under dekke av at bevegelsen var godkjent av den militære avtalen mellom de to landene .

Det russiske militæret igangsatte Krim-operasjonen under en uke etter at den ukrainske presidenten Viktor Janukovitsj signerte en avtale med opposisjonens politiske ledere 21 februar 2014. Denne avtalen bekreftet at presidentvalget skulle finne sted innen utgangen av året, sørge for at en nasjonal enhet regjeringen ville bli opprettet innen en måned, og garanterte Ukraina ville gå tilbake til sin grunnlov for 2004. Men pga diverse uroligheter måtte presidenten rømme landet, og Russland tok etterhvert kontroll over Krim.