Nyheter MDTV Forum Om Doner

White Helmets: Evner NRK å gjøre sjølkritikk?

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/05/white-helmets-evner-nrk-a-gjore-sjolkritikk/

PR-organisasjonen White Helmets har i det siste blitt så til de grader avslørt av sine egne oppdragsgivere at enhver som ikke er totalt hjernevasket må se det: Organisasjonen er en PR-organisasjon for mer krig i Syria. USA har nå frosset alle bevilgninger til White Helmets. Dette skjedde kort etter at talsperson for USAs UD, Heather…

2 Likes

Mitt inntrykk er at Urix har en veldig stram regi fra programleders side, slik at det som kommer fram i programmet i hovedsak er det som programleder ønsker skal få komme fram. Rene Pravda spør du meg, egentlig en skandale i et demokratisk land (på tide at NRK tar grunnlovens krav om opplysende ytringsfrihet på alvor). Jeg har begynt å se en del på Dansk TV (DR2 eller hva det heter). De har stadig debattprogram hvor flere ulike deltakere får legge fram sine synspunkter, slik at de dekker sakene på en mye bredere måte enn NRK. Den beste kanalen tror jeg er France24 (engelskspråkelig) som i god fransk tradisjon stadig vekk har brede debatter om dagsaktuelle tema.

2 Likes

Hvis en ser på hva som har skjedd i ettertiden etter Norges deltakelse i krigføringen mot Libya i 2011, er det for mye forlangt at Nrk skal ta selvkritikk. Da begrunnelsene for Norges deltakelse i Libya-krigen ble avslørt som løgner, ble det møtt med taushet fra politikere og media. Det samme vil skje etter “fake-news” om gassangrepet i Douma.

3 Likes

Man ser jo at programlederne føler seg ubekvemme til tider. Et hvert normalt menneske kan vel ikke unngå å skjønne hva de er midt oppi. Vi får håpe på at en av dem hopper av, jo før jo heller.

1 Like

White Helmets

Garderoben i NRK?

Pauserommet i NRK?

Observert i kantina etter pausen av en Lurix-sending i NRK?

Syria:

NRK og resten av mediesirkuset?

2 Likes