Nyheter MDTV Forum Om Doner

Vitaminer mot koronavirus?

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/03/vitaminer-mot-koronavirus/

Kan C-vitaminer forhindre eller kurere koronasmitte? Er mangel på D-vitamin en årsak til at folk lettere blir smittet? Dette er spørsmål som forkere i Kina og Italia stiller seg i disse dager. Det er lite populært blant de store farmasøytiske selskapene som kjemper om å være først ut med (dyre) vaksiner og patenterte medisiner, men…

1 Like

Før man starter selvmedisinering på grunnlag av udokumenterte antakelser, er det greit å vite at det går an å bli forgifta av overdoser av D-vitamin. Her beskrives nyreskade som en virkning:

Og selv om det ikke i samme grad er dokumentert, kan det også være problemer hvis man tar for mye C-vitamin i form av konsentrerte tilskudd:

Det kommer ofte denne type innvendinger når temaet vitamintilskudd kommer på dagsorden. Bruken av vitaminer og mineraler som tilskudd er godt dokumentert gjennom 80 år, og det amerikanske FDA har ikke kunnet dokumentere ett eneste dødsfall pga overforbruk av vitaminer gjennom de siste 25 år. Når det gjelder overforbruk av vitamin D er det bare å senke forbruket, så faller også nivået raskt. Begrepet “forgiftning” er i denne sammenheng derfor lett å feiltolke og misforstå. Når det gjelder C-vitamin er det godt dokumentert at selv doser på inntil 200 gram pr dag ikke er skadelig. Interesserte lesere kan følge med i Helsemagasinet Vitenskap og Fornuft, redigert av Dag Viljen Poleszynski. (www.vof.no). Eller sjekk ut www.orthomolecular.org, det ledende internasjonale nettstedet hva angår forskningsbasert medisinsk informasjon og dokumentasjon på bruken av vitaminer og mineraler.

Interesserte lesere kan gå hit for utfyllende informasjon.

2 Likes

Mener å ha lest at stort sett all syntetisk fremstilt C-vitamin blir produsert i Kina. Er det noen som kan bekrefte dette?

Ellers har jo en del leger pekt på at syntetisk fremstilt C-vitamin ikke har samme næringsstoffer og virkning som C-vitamin fra matvarer.

Sola er den viktigste kilde til D-vitamin. Det får vi alt for lite av i Norge. D-vitamin er nødvendig for at immunforsvaret skal fungere best mulig. Det blir hevdet at D-vitaminet er det nye C-vitaminet.

Jeg tar selv trankapsler, en mineraltablett og et par skjeer sana-sol hver dag, fordi jeg vet at jeg ikke har et kosthold som er tilstrekkelig vitamin- og mineralrikt. Så jeg har tro på at vitamintilskudd kan være verdifullt for immunforsvaret for alle oss som ikke klarer helsedirektoratets kostholdstips til punkt og prikke, og dessuten sitter for mye inne. Det jeg tror det er lurt å være forsiktig med, er det å tro på ekstreme overdoseringer av vitaminer som konkret medisin mot en konkret sykdom. Det er vitenskapelig sett udokumentert at det har effekt, og det er indikert at slik selvmedisinering kan gi alvorlige bivirkninger.

1 Like

Vitaminer mot koronavirus?

PASTA mot koronavirus.

2 Likes

Se referansene i mitt tidligere svar. Bruken av vitaminer og mineraler er vitenskapelig dokumentert for den som gidder sette seg inn i referansene

1 Like

En god artikkel om hva som virke mot Kinaviruset:

So in summary, and without further ado:

1. Italian-style lockdown, all non essential economic activities are suspended;
  2. Belgian day-care centers closed;
  3. FFP2 masks or gas masks or hydroxychloroquine, for all those on the front line; recycling of masks; those who have no real protection remain in reserve; more respirators are needed;
  4. Massive nucleic acid and serological screening of all suspected cases;
  5. Industrial production of FFP2 masks to put the population back to work when the health lockdown is lifted;
  6. Universal income during the government-mandated lockdown period.

Marc Wathelet.

Hva? Skal steigan.no spre fake news nå? Foreslår at det tas et oppvaskmøte i redaksjonen!

1 Like

Marc Wathelet har åpenbart helt rett, og dette burde være den politiske koronalinja for alle progressive, inkludert Steigan. Man trenger heller ikke å gå til en nazistisk hjemmeside for å finne den samme oversettelsen av Wathelets artikkel, som Runeulv har gjengitt. Den finns også her: https://www.globalresearch.ca/why-asia-successful-containing-covid-19-why-west-not/5708058

2 Likes