Nyheter MDTV Forum Om Doner

Virus og panikk

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/03/virus-og-panikk/

Av Jan Herdal. Før var det svineinfluensa, MERS, SARS, Zika, Ebola og AIDS. Nå er det koronaviruset som skaper hysteriske tilstander verden over. Hvorfor lærer vi ikke av historien? Det er professor i medisinsk mikrobiologi Ørjan Olsvik som stiller spørsmålet på Universitetet i Tromsøs helseblogg. Innlegget er skrevet 25. februar, og er følgelig ikke helt…

4 Likes

Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor Tsjernobyl skjedde, etter å ha sett sosialistene her bagatellisere, uten å egentlig sette seg inn i hva som skjer.

Om noen har lyst, så kan de godt få video i en personlig melding, av hvordan en ung mann, fordi det ikke er plass på sykehuset, hyperventilerer seg til døde, fordi lungene ikke klarer å ta opp oksygen. Det er også verdt å merke seg at det er mange rapporter om at man er bevisst inn i dødsøyeblikket også.

Angående globalisering, der du gir sosialistene skylden, så passer dette gamle sitatet fra professor Gary Teeple veldig godt:

“Globalization is the coming of the ‘triumph of capitalism,’ the growing ascendancy of economics over politics, of corporate demands over public policy, of private over public interest. It represents the approaching completion of the capitalization of the world, carried out by ‘self-generating capital’ in the form of transnational corporations within an increasingly coherent transnational regulatory regime”.

“The End of Illusions”, foredrag med professor Professor Gary Teeple.

Her er en grei historiske gjennomgang av hva som har skjedd, og dette er noe alle burde ha (i hvert fall litt) kjennskap til, før de uttaler så jævlig skråsikkert. Foredraget er fra 2011, men er like aktuelt i den dag i dag. Se dette foredraget med professor Gary teeple, og lær av historien.

2 Likes

Jeg elsker snuff. Neida. Men jeg er stukk i Nepal for nå og kunne trenge litt oppdatering av mine venner her

Hva skjedde med tilgangen på karantene da ? Stengningen av skolene fortsetter i alle fall fram til påske.
Hvordan er det med tilgangen fra der du er, på norske nettsider ? Er det sensurert ?
Utenriksdepartementet mottar rundt 1500 henvendelser i døgnet fra nordmenn som befinner seg i utlandet og ikke kommer seg hjem.

Tar det helt rolig. Nepal har gått gjennom revolusjon og jordskjelv de siste 15 årene. De lider ikke av massehysteri. Det er bra med dopapir i butikken

2 Likes

Her er en artikkel, men vet ikke om det er relevant…

Jeg har forandret billetten til senere. Tarl like godt bølgen her som der

1 Like

De reiser mye her, bare de siste 3 dagene er det kommet 5500 henvendelser til UDs operative senter fra dem som er i utlandet.

jeg trodde jeg var immun mot gore, stter diverse ISIS-videoer og lignende, men dette var virkelig ekkelt, uten at jeg orket å se hele.

Jeg har førøvrig sendt slektninger ut for å kjøpe minidrivhus til vinduskarmene og frø. Nå som folk slipper å dø av dette i Norge fordi vi skal stoppe smitten i steden for å smitte alle, så er jeg i veldig godt humør.

Jeg har bodd i utlandet i flere år.Men har leid et sted på Finnskogen og har en bil som står parkert utenfor et verksted i påvente av EU kontroll.Ungene får jeg uansett ikke treffe uten at jeg går inn i en ny karantene der nord. Så da blir det 1 mnd isolasjon. Hm. Valgets kvaler

1 Like

Og så fortsetter du på sosialisters vis med å avfeie argumentet med at en ekspert mener motsatt.

Jeg har gitt naivitetsvenstre og grådighetshøyre skylden for globaliseringen, og det er ikke til å slippe fra at begge sider av det politiske sprektrumet har skyld her.

1 Like

Så send linken…

Vi får ingen bølge i Norge nå. Man bare holder på de sosiale isolasjonsvirkemidlene til smitten er på god vei ned igjen.

Det får man jo håpe. Men tallet 25 000 smittede ligger endel over de offisielle tallene så man får vel bare vente og se

Artig å lese om Finnskogen
Finnskogdagene ble arrangert første gang i 1970 og har hvert år siden starten funnet sted på Svullrya; Grue Finnskog i juli måned. Da blir Republikken Finnskogen proklamert og løsrevet fra kongeriket Norge med egen regjering og styringsverk!
Start: 11.07.19 – Kl. 12:00.

En jippo og fesjå. Liker hverdagen

Det virker som alle skyr unna sentrum i byen, så der er det ikke store smitterisikoen : )

Nettopp. Det lønner seg ikke være en sau

Det er det tryggeste stedet nå for tiden tror jeg . :slightly_smiling_face:

1 Like