Nyheter MDTV Forum Om Doner

Vikingene i nord

Man registrerer at det her til stadighet refereres til Ottar, hvor Ottar skal ha reist, Ottars beskrivelser og nedtegninger av vikingers gjøren og laden, “Ottar sa ditt og Ottar gjorde datt”, og Ottar fremstilles med den største selvfølge generelt som en slags autoritet når det gjelder vikinghistorie.

Noe alle i dag snart burde vite er det reneste sludder: Ottar hverken liker, eller har noe greie på engang sånne blaute pyser som liksom skal forestille mannfolk i våre dager, og langt mindre på vikinger, som jo var selve urmennene, innbegrepet av ekte mannfolk. Ottar er kronisk vettskremt av alle varianter av menn, og vikinger er for sikkerhets skyld nettopp den typen ekte, hårete mannfolk disse traktorlesbene hater og avskyr mer enn noe annet vesen i hele Midgard.

Vi må derfor ta Kvinnegruppen Ottar med en stor, mandig klype rundt mjødhornet når det gjelder akkurat dette temaet, og regne mer eller mindre alt de bitcher opp om vikinger som ren demonisering og skrekkpropaganda uten snev av troverdighet. Makan.

5 Likes

For oss ikke-troende så er som sagt historien organisert så bibelen blir riktig. At du ikke vil legge ut om det her, er forøvrig fordi folk da med rette da vil le av deg fordi du tror på slikt idioti.

Selvfølelig handlet vi med kongen i Rom eller Miklagard som det heter i Sagaen, men det var i vikingetiden og tiden etterpå, og ikke i år null. Danske-kongen hadde forøvrig stemmerett i det Tysk-romerske riket.

For oss ikke-troende så er som sagt historien organisert så bibelen blir riktig. At du ikke vil legge ut om det her, er forøvrig fordi folk da med rette da vil le av deg fordi du tror på slikt idioti.

Hmm, jeg trodde kanskje du befant deg på et litt høyere debattnivå, men der tok jeg altså feil…

Ikke når det gjelder folk som tror på profetier, og som bare leser ting som bekrefter profetiene de tror på.

Dette mente akademikere at eksisterte for 2500-1500 år siden, dvs teknologien sto mer eller mindre stille, og når de først lagde en replika, så måtte de bruke vaiere for å holde den sammen, og ikke var den sjødyktig i det hele tatt.
ikke%20sj%C3%B8dyktig
(Det hele er så idiotisk, så jeg lurer på om avbildningene egentlig viser 1500 tallets skip, men at munkene trodde at kanonportene var for å putte årer ut av. )

Nå virker det som de som lagde replikaen lærte leksa, så sist jeg tok en titt, så var deres nye prosjekt basert på funn av noe som lignet et vikingeskip og det var tre mann per åre, og ikke tre roere i høyden. Vikingeskip var ment for å seile der det er dønninger, så konstruksjonen var fleksibel, men middelhavets skip var en stive, da bordene lå butt i butt. Saga Siglar gikk ned i middelhavet, dat skipet knakk på de krappe bølgene som de kan få der, så en stiv konstruksjon var nok ikke feil der, men de var alså ikke havgående.

Kogga var klinkerbygget, men oppdagelsestidens skip var en kombo, hvor bordene lå butt i butt som på middelhavsskipene, mens innmaten var av nord-europeisk type.

Her kan du lese om hva våre stolte forfedre faktisk knuste, vitenskapen er krystallklar, alle DNA tester viser at jødene kommer fra Khazaria og er Khazere, de har null tilknytting til Abrahams slekt Israelittene men til Kong Bulan.

Så hvorfor skal de da gjøre krav på Israel som en egen nasjon ?

REV 1 og 2 advarer på det sterkeste mot de som kaller seg jøder, men ikke er det, de er djevelens avkom sin bibel.

I dag sitter de i toppen i hele verdeneliten og sender oss ut i kaos.

Så hvor er Vikingene i dag ? Er det noen som kan prøve å vekke dem til live så de kan redde verden for andre gang?

En meget bra artikkel som oppklarer alle missforståleser.

https://www.eutimes.net/2020/01/new-dna-study-says-jewish-people-are-not-descendants-of-abraham/

1 Like

[quote=“smurfen52, post:25, topic:5343, full:true”]
Her kan du lese om hva våre stolte forfedre faktisk knuste, vitenskapen er krystallklar, alle DNA tester viser at jødene kommer fra Khazaria og er Khazere, de har null tilknytting til Abrahams slekt Israelittene men til Kong Bulan.

Skikkelig seriøs russeavis du har funnet fram til der. Gratulerer!

Dere CIA troll altså … Hvorfor sånn trang til å fortelle alle hvor dum du er ?
Det er ikke Russisk og om det hadde vært det, så hva så ? tror du det bare er det CIA og NATO kontrollerte informasjonkanaler du kan stole på? Da er du så dum at du må søke profesjonell hjelp.

Allerede på 60 tallet ble dette bevist med DNA tester. Ja faktisk allerede for 2000 år siden da de ble skrevet om Israelittene.

European Union Times er en internasjonal avis med base i Europa med operative avdelinger i Nederland, Polen, Italia, Russland, USA og Canada. Vår online utgave av The European Union Times (også kjent som EU Times) blir kontinuerlig oppdatert for å gi deg de beste nyhetene fra hele verden. Den er produsert av en dedikert stab fra EU og av bidragsytere fra hele verden. EUTimes.net/International har de nyeste multimedieteknologiene, fra direktesendt videostreaming til lydpakker til søkbare arkiver med nyhetsfunksjoner og bakgrunnsinformasjon. Nettstedet oppdateres kontinuerlig gjennom dagen.

Bare patetiske troll går etter kilden når de ikke evner å ta budskapet.

Man er bra gjøk når man ikke stoler på vitenskapen.

Kan bare si god bedring selv om det ikke ser ut til at det er så mye håp.
Steigan er fult klar over dere provokatører og påvirkningagenter, synd det ikke er en blokke funksjon her så jeg kan blokke dere etterhvert, dere er ikke verdt å bruke tid på.

1 Like

Du eier jo ikke kritisk sans tydeligvis, og DNA er i hvert fall ikke noe du har satt deg inn i overhodet. Hvis du hadde prøvd å lese deg opp litt på DNA ville noe av det første du hadde innsett vært at vi fortsatt vet altfor lite om hvordan de ulike haplogruppene har spredt seg og hvordan slektskapet er. Den vanligste mannlige haplogruppen blant askenasijøder (østeuropeiske jøder) er gruppe J som igjen er nært beslektet med gruppe I som omlag èn av tre norske menn tilhører.

Altså, prøv å innse at vi fortsatt vet altfor lite om DNA, både det mannlige Y-DNA og det kvinnelige mitokondrielt DNA til å trekke slutninger i fleng. Hvordan forklarer du f.eks at 3-400 millioner indiske menn har Y-DNA som ligner ca. èn av tre norske menn til tross for enorme forskjeller i hudfarge, hårfarge, hårstruktur og øyenfarge? Dette er bare et retorisk spørsmål selvsagt fordi ingen kan besvare det på en tilstrekkelig måte.

Standardforklaringen er at indo-europere invaderte India, og at dagens indere er blandings av de og folk som lignet på de som bor på Andamen øyene.

andaman%20islands

Det store spørmålet er hvor indo-europeernes hjemland var, og ser vi på dyreriket, så er blå øyne et arktisk trekk, som gjør at du ser lettere bevegelse i tussmørket.

Langt nord blir det ikke like mørkt om natten, og skumringen varer mye lengre enn nærmere ekvator, så her vil blå/grønne øyne være en fordel, når det kommer til å registrere beveglese ved lite lys, mens det nær ekvator vil være viktigere med pigment på baksiden av netthinnen både for å hindre kreft pga sterkt sollys, og fordi det er for mørkt om natten til at manglende pigment bak netthinnen vil ha en effekt.

Hvilken farge selve Iris har er ikke viktig, men da Iris er en del årehinnen(Choroid på utenlandsk) i øyet, så vil de som har lite pigment i årehinnen få blå/grønne øyne, mens en pigmetert årehinne vil gi brune øyne.
%C3%A5rehinnen

Standardforklaringen er at indo-europere invaderte India, og at dagens indere er blanding av de og folk som lignet på de som bor på Andamen øyene.

Ja det er nok standardforklaringen. Og det er ingen tvil om at såkalte “indoeuropeere” kom til India. Det er jo også stor forskjell på mennesker nord og sør i India når det gjelder hudfarge, og jeg tipper at det finnes minst like mange blåøyde indere som nordmenn av en befolkning på 1,3-1,4 milliarder mennesker.

Det store spørmålet er hvor indo-europeernes hjemland var, og ser vi på dyreriket, så er blå øyne et arktisk trekk, som gjør at du ser lettere bevegelse i tussmørket.
https://forskning.no/biologi-dyreverden-evolusjon/rudolfs-oyne-lyser-blatt-til-jul/601594

Her må jeg bare si at jeg tror menneskehetens vugge er i Midtøsten, ikke Afrika, Europa eller andre steder. Altså slik Bibelen hevder.

Langt nord blir det ikke like mørkt om natten, og skumringen varer mye lengre enn nærmere ekvator, så her vil blå/grønne øyne være en fordel, når det kommer til å registrere beveglese ved lite lys, mens det nær ekvator vil være viktigere med pigment på baksiden av netthinnen både for å hindre kreft pga sterkt sollys, og fordi det er for mørkt om natten til at manglende pigment bak netthinnen vil ha en effekt.

Ja dette er en teori som har vært framsatt men jeg tar den med en klype salt. Her har du f.eks avbildning fra Egypt av slaver i Egypt (pyramidebyggere) som er mange tusen år gammelt. Man ser både blonde, lyshudete typer og mørkere. På andre relieffer ser man mennesker med blå øyne, veldig langt fra det kalde nord.

5667D521-6A7D-4213-90D2-938955A2516B_4_5005_c

Teorien holder ikke mål om man går bakover i historien. Fortsatt den dag i dag er det mange blåøyde i Midtøsten som neppe stammer fra Nord-Europa. President Assad i Syria er en av dem. Noen av dem kan riktignok stamme fra korsfarere, f.eks i byen Latakia i Syria. Men så har man berberne i Nord-Afrika også f.eks hvor endel har blå øyne, og kurderne i Midtøsten.

De bruker ikke en gang kalbrert C14 i Egypt om jeg husker riktig, fordi resultatene blir feil i forhold til Bibel-kronologien.

Fordi ellers så ville bibelens autoritet bli satt i tvil, og du leser ikke informasjon som kan svekke troen din.

Du vil ikke en gang si hva som er feil, på godt kristenfundamentalistvis.
Skiftter reinsdyrenes øyne farge om vinteren?
Er det riktig at blå/grønne øyne hos dyr er vanlig langt nord, slik som hos ulv, leopard og tiger?
Er det riktig at Iris er en del av Choroiden(årehinnen)?

Fordi ellers så ville bibelens autoritet bli satt i tvil, og du leser ikke informasjon som kan svekke troen din.

La meg si det slik: Som sagt tror jeg gener er langt mer kompliserte enn forskerne hittil har klart å fatte. Vi bør ikke trekke forhastede slutninger. Det kan se ut som om det ligger en stor grad av tilpasningsevne både for mennesker og dyr. F.eks ser vi jo dyr som får mer pels, hvitere pels osv. i kaldt klima, eller lysere øyne som du er inne på. Dette er ikke evolusjon, det er tilpasning. Det kan godt hende dette gjelder for mennesker også til en viss grad men at det skjer veldig langsomt. F.eks har jo ikke hvite australiere fått mer pigment av å flytte fra skyggefulle Storbritannia til Australia i løpet av et par hundre år. Men hva om 2000 år, ville de da ha blitt permanent mørkere i huden? Og ville R1a indiske menn ha blitt lysere i huden etter noen tusen år her oppe i nord? Ligger det genetiske potensialet der? Det vet vi rett og slett ikke på det nåværende tidspunkt, og per nå er det et svar jeg slår meg til ro med. God natt.

Som sagt er du en kristenfundamentalist, så hva du mener om vitenskapelige emner er irrelevant.

Hvordan er du selv da Ulven? Er du den flotte blonde, blåøyde og staute arieren med aner tilbake til bronsealderen i Norge? Urgermaneren så og si?

Hvis du skal ta bibelen som fakta, burde du sette deg inn hvor mye som er editert bort og sikkert også lagt til i denne hellige boka.

Dette med at Gud hadde en kone, Asherah, er en ting som ble fjernet fra bibelen. Men noe glemte de å redigere bort, som f.eks at gudesønnene så at menneskedøtrene var vakre, og de tok noen av dem til koner, dem de helst ville ha. Det er ikke bare i bibelen at Gud har en kone, i Koranen skrives det om Allahs tre døtre, og konen til Allah var sol-gudinnen. Det var blant annet dette Salman Rushdie rippet opp i når han skrev sataniske vers. Husk også på at den jødiske Gud og Muslimenes Gud er den samme, i følge muslimene ble Gud så oppgitt over jødenes ulydighet at han forlot dem og valgte seg ut et nytt folk.

Jeg tror at germanerne er preussisk propaganda for å gi det samlede Tyskland en felles fortid.

Min første erfaring med at noe var galt med historien, var et tysk prosjekt hvor de skulle teste steinaldersjelettene sine, og de hadde laget nettsider og alt, men sakte og sikkert sluttet sidene å bli oppdatert, hvor på de forsvant før dataene ble publisert.

Om mange hadde gener som Ismannen Ötsi, ville det vært problematisk, da hans nærmeste slektninger bor på Korsika.

Jeg tror at germanerne er preussisk propaganda for å gi det samlede Tyskland en felles fortid.

Her er vi faktisk helt på linje. Tyskerne er egentlig to folk + endel minoriteter hvorav noen bare gjenkjennes som enkeltindivider i dag. De i nord er i hovedsak prøyssere (borussere) som ikke engang snakket et germansk språk så seint som på 1200-tallet. Likevel ligner de mye mer på oss enn de i sør som ikke er av den nordiske men alpine typen.

Opphavet til ordet germaner er omstridt, og det første en må huske er at det aldri har vært en betegnelse såkalt germanske folk har brukt om seg selv opprinnelig. Jeg tror det mest sannsynlige basert på historikeren Tacitus er at romerne kalte disse “barbarene” germaner som betyr “de ekte/opprinnelige” fordi de anså dem som de ekte skyterne som var kommet fra øst, dvs. de russiske steppene.

Min første erfaring med at noe var galt med historien, var et tysk prosjekt hvor de skulle teste steinaldersjelettene sine, og de hadde laget nettsider og alt, men sakte og sikkert sluttet sidene å bli oppdatert, hvor på de forsvant før dataene ble publisert.

Om mange hadde gener som Ismannen Ötsi, ville det vært problematisk, da hans nærmeste slektninger bor på Korsika.

Jeg husker jeg leste etterat de hadde testet genene hans først at han var i nærmest slekt med folk fra Nordvest-Europa, altså oss f.eks. Seinere ble dette tydeligvis trukket tilbake som du er inne på. Haplogruppe G er ikke veldig utbredt i dagens Europa og særlig ikke i nord.

Hvis du skal ta bibelen som fakta, burde du sette deg inn hvor mye som er editert bort og sikkert også lagt til i denne hellige boka.

Javæl…:slight_smile:

Dette med at Gud hadde en kone, Asherah, er en ting som ble fjernet fra bibelen. Men noe glemte de å redigere bort, som f.eks at gudesønnene så at menneskedøtrene var vakre, og de tok noen av dem til koner, dem de helst ville ha. Det er ikke bare i bibelen at Gud har en kone, i Koranen skrives det om Allahs tre døtre, og konen til Allah var sol-gudinnen. Det var blant annet dette Salman Rushdie rippet opp i når han skrev sataniske vers. Husk også på at den jødiske Gud og Muslimenes Gud er den samme, i følge muslimene ble Gud så oppgitt over jødenes ulydighet at han forlot dem og valgte seg ut et nytt folk.

Asherah, eller Ashtoreth som hun kalles på hebraisk er nevnt flere ganger i Bibelen som “himmeldronningen”. Hun kalles også Inanna, Isis, Astarte og Venus. Kjært barn har mange navn. Jeg har aldri hørt noen påstå hun er Guds kone, i Bibelen framstilles hun tvert om som ei skjøge men i de ulike panteonene som kjærlighetsgudinne. Akkurat som “gudesønnene” er hun en fallen engel.

Allah er også en slik fallen engel. Hans egentlige navn er Sin på sumerisk, mens babylonerne kalte ham Nannar. Hans kone var Ningal, og de fikk sønnen Utu (sumerisk)/Shamash (babylonsk/akkadisk) som ble solgud, og dattera var den nevnte Inanna osv.

Om den allmektige Gud har ei kone kan man ikke helt utelukke, men jeg tror det er usannsynlig.
Men nå begynner vi vel å røre oss temmelig langt fra temaet her.

Sionister fornekter seg aldri. Nytter ikke snakke fornuft for de vil ikke. Det er en lang prosess man må gjennom for å løsrive seg doktriner og doktriner er noe som er kjent.
Sitat som sier alt om det: It’s easier to fool people than to convince them that they have been fooled.

1 Like

For meg som ikke tror Jesus levde for 2000 år siden, men kanskje 1000, så tror jeg det er kosakkenes forfedre han snakker om. Nord-Europeere har ser ikke ut til å ha vært stammesamfunn, da selveiende bønder har sloss på samme side som naboene sine, og da kunne slektninger havne på den andre siden.

Jeg tror ikke teknologi blir borte, for så å dukke opp igjen, når den enkleste forklaringen er at kronologien ble feil når den ble laget en gang på 1600-tallet.

christianity

Tar vi tungt kavaleri så har det eksistert minst tre ganger, først med grekerne ( cataphract), så med romerne før det goto-frankiske tunge rytterskap ble evolvert. Man må avle frem en stor hest for bære all rustningen, så hesten må ditto ha blitt avlet stor tre ganger, og etter det goto-frankiske rytterskap gjorde den stor, så ble store hester ikke borte. (Da man etter vikingene begynte å bruke hesten i jordbruket, hvilket jeg tror er årsaken til at den ble avlet stor)