Nyheter MDTV Forum Om Doner

«Vi sitter igjen med sønderskutte knauser, berg og fjell. Et landskap som er endret for evig tid»

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/11/vi-sitter-igjen-med-sonderskutte-knauser-berg-og-fjell-et-landskap-som-er-endret-for-evig-tid/

Hva skjer den dagen vindturbinene må skrotes? Helga GilbergMedlem av «Nei til vindindustri i Rennebu» og og «Motvind Norge» «Har du 30 mill. kroner, grunneigar?» spør Hildegunn Vederhus i et Facebook-innlegg. Spørsmålet er såvidt jeg har hørt, aktuelt for grunneiere i Ilfjellet. En representant for Fred Olsen Green Power har i alle fall vært i…

4 Likes

Disse sårene i norsk natur må betraktes som å være evigvarende monumenter og symboler over vår tids høyre-politikk og som i all framtid vil vise kommende generasjoner hvordan det kan gå når man slipper kapitalkreftene løs. Hver generasjon kan risikere å havne opp med selvforskyldte symboler som viser hvor ille det kan gå når man ikke lenger prøver å styre samfunnsutviklingen utifra folkets interesser.

3 Likes

Det har i flere ti-år vært praksis i bygningsbransjen, at utbyggerselskaper går konkurs etter en viss tid, slik at det ikke finnes noen å reklamere til, dersom det skulle oppstå “senskader” på boliganlegget. Dette vet folk, og dette burde politikerne vite.
Ingen burde innvilge byggeløyve til vindkraftanlegg, uten at det er deponert en kapital som kan dekke fjerningen av anlegget, når den tid uvegerlig kommer. Det vil kanskje ha den beskjedne side-effekten, å bremse opp noe de investeringsglade subsidiejegerne.

2 Likes

Landskapet endrer seg. Til evig tid

1 Like

Et lite dikt sakset fra avisen Friheten (Det sto ikke forfatter, men jeg fant en kilde som sier det er skrevet av Øystein Hauge):

:notes: Tja, vi elsker
Tja, vi elsker dette landet,
som vi turer frem.
Selger skogen, elvevannet,
tog og pleiehjem.
Fisken går til kapitalen,
null til far og mor,
når i oljenatt vi senker
slam i vestlandsfjord.
Når i oljenatt vi senker
giftig slam i vestlandsfjoooord. :notes:

5 Likes

Et lite dikt sakset fra avisen Friheten (Det sto ikke forfatter, men jeg fant en kilde som sier det er skrevet av Øystein Hauge)

Hehe… her er et annet kvad som også handler om en slags ødeleggelse av landet.
Etter manges mening i det minste. Jeg aner ikke hvem som står bak.
Melodi: En stjerne skinner i natt.

Nå er den hellige time, vi står i bomberegn
og hører muslimene skrike; “nå smeller bombene”.
Muslimene skriker høyt i kor, "Allah O`Akhbar på jord
Europa var fint før muslimene kom, en bombe smeller i naaaatt…

Jeg er ikke bekymret for landskap som endrer seg.
Jeg er mer redd for pengenissene som knuser alt i sin vei
på jakt etter subsidier og profitt.

2 Likes

Uansett - det er vi som tar regninga.
fra min flygende korrespondent i Californias åser.

1 Like

Fantastisk godt jobbet! Bravo!!!

1 Like

Tja, jeg har ikke noe mer sansen for generaliseringer over verdens ca 1,7 milliarder muslimer enn jeg har for generaliseringer over ca 14,5 millioner jøder eller over nær 1,3 katolikker etc… Jeg synes det bidrar mest til å støtte opp rundt identitetspolitikk og polarisering istedenfor å kritisere de som faktisk har makt. (Derimot synes jeg det er helt legitimt å være kritisk til nåværende innvandrings- og flyktningspolitikk).

Selv har jeg forresten et par praktiserende muslimer (konvertitter) i både slekt og bekjentskapskrets, og jeg kan ikke se annet enn at det fungerer helt utmerket for dem, og ikke driver de med ødeleggelse av landet heller. Jeg har heller aldri hatt trøbbel med muslimske skole- og studievenninner, tvert imot. Man burde skille mellom vanlige muslimer og islamistiske ekstremister. De fleste mennesker er vanlige folk som vil ha fred og ro og leve livene sine uansett hvilket livssyn eller religion de måtte tilhøre.

Men dette er jo litt off topic.

1 Like

Jeg jobbet sammen med en Muslim fra Libanon. Nydelig person, som 1 av 100.