Nyheter MDTV Forum Om Doner

– Vi kan ikke forby alt vi ikke liker

Jeg har ikke sagt at Jesus er død, men jeg vil gjerne ha bevis for at han lever, for blind tro er ikke min greie. Vi har jo fått vår fantastiske hjerne og vår logiske sans av vår skaper, og hvis vi ikke bruker disse evnene kan han bli blodig fornærmet.

Liker å betrakte bibelen og skapelsesberetningen som en vitenskapelig hypotese, for da trenger man ikke blind tro, man fremme logiske argumenter.

Jordens virkelige alder strider mot de bibelske påstandene, evolusjonsteorien strider mot de bibelske påstandene, en verdensomspennende flom har det ikke vært på 6000 år, så påstanden kan ikke være riktig, to av alle jordens dyr i Noahs ark er en umulighet pga plassmangel, og menneskehetens alder er langt eldre enn 6000 år.

Bibelen har ingen svar på dette og det kan se ut som om bibelen og skapelsesberetningen har store forklaringproblemer.

Det er vel ikke kristen teologi å ta GT seriøst, og hvis man holder seg til Jesu ord, så er vel ikke skapelsen et sentralt tema?

Ellers så ser jeg ikke helt poenget med å være så harde med de kristne, da vi ikke har noe å fylle tomrommet med når religionen er borte?

Jeg kan ikke se noe annet enn at den kristne relgionen i stor grad er borte. Den synes erstattet av en slags avart av den jødiske relgionen kalt Liberalisme.

Du skulle kansje trodd det. “Vår” side består av de som ikke har fått delta i de finere salonger, så vet vi at det er ganske mange umoderne kristne igjen i Vesten. Da eliten har støtt disse kristne ut blant evolusjonsbiologer, etno–nasjonalister og holokaust revisjonister, så lar de seg ikke lenger affisere av evolusjonsbiologi, og de er ikke noe videre fan av jødene heller. Jeg følger på ingen måte med på hva disse kristne tror, så jeg har ingen kunnskap om hvordan denne moderne-umoderne kritendommen vil se ut når troppene blir samlet, men de klarer seg bra fra hva jeg kan se.

Når jeg tenker meg om så ser jeg at min påstand er umulig å forholde seg til. Det er fryktelig vanskelig å lage noen form for definisjon av hva som er en kristen og hva kristendom er. Det at vi har tusenvis av forskjellige variasjoner av kristendommen alene burde jo være nok til at jeg ser det håpløse i hva jeg skriver :slight_smile:

Kristne teologer studerer ikke naturvitenskap, de prøver å bortforklare den, og skapelsen vil alltid være et veldig sentralt tema.

Jeg er vel ikke hard med de kristne, men sannheten kan være vanskelig å svelge!
Selv om religion skulle forsvinne har man utrolig mye å fylle tomrommet med.

Nei, dette er ikke vanskelig.

Kristendom = Et oppdiktet historie skrevet av jøder for å skremme sine fiender til bestemte handlinger. (i det gamle testamentet finnes det eksempler der jødene skremmer sine fiender med sin allmektige gud!)

En kristen= En som tror på den store jødiske konspirasjonen!

Eller en som tror på Josephus Bar Mathias(Flavio) sin konspirasjon. Da blir vi sittende med en Judean/Roman konspirasjon :slight_smile:https://youtu.be/Zlj5-iwKueQ

Bibelen har sine forklaringsproblemer.
Det samme har Evolusjonsteorien.
Løsningen ligger sannsynligvis i åpenhet, basert på videre vitenskapelig forskning, ikke i skyttergravs-krig.

Helt enig, vitenskapen har sine problemer, ikke så mye med evolusjonsteorien, men med kvantefysikken. Du har sikkert hørt om dobbelspalte-eksperimentet der resultatet endrer seg hvis det er en observatør til stede.

Dette vil si at kvantefysikk og bevissthet henger sammen, f.eks universet kunne ikke utvikle seg slik vi kjenner det, uten en observatør/bevissthet til stede. Men det fine med vitenskapen er at hvis noen har argumenter mot en teori, endres den øyeblikkelig.

Men religionen endrer seg ikke uansett hvor mange bevis som legges fram. Motbeviser du religionen risikerer du å bli halshogd eller brent på bålet.

Så du er enig i at holocaust er religion?

Jeg vet ikke om Holocaust er relgion, men magi er det. For enhver som ikke tror på det blir automatisk en hater som vi må få bort fra det gode selskapet av snille godtroende menesker., eller rett-troende. Litt usikker der :slight_smile:

Det har blitt lagt fram mange bevis for at holocaust faktisk skjedde, og så finnes det jo endel førstehåndsvitner. Har selv pratet med noen som var i disse leirene, og det var ikke akkurat noen solskinnshistorie. Hvor mange som ble gasset ihjel vet jeg ikke, men det var et betydelig antall jøder som ble drept.

Det er egentlig ganske morsomt hvordan dere holocaust-troende spotter kristne, når dere ikke klarer å se bjelken i eget øye.

Siden ingen tør å si at dette er direkte pinlig, så er standarden på holocaust-forskningen på linje med middelalderske helgenmirakler.

Det er lett å tro på hvorfor holocaust skjedde. Det er har vi beskrevet opp og ned i mente. Men det er først når en begrynner å stille spørsmål ved hvordan det skjedde at det hele blir interessant. Da blir en virkelig en hater :slight_smile:

Jeg har ikke noe hat mot kristne, for at jeg måtte lære kristendom på skolen, men å pushe holocaust på barn før de lærer å være kritiske, er noe vestlige regimer gjør, selv om det er direkte sadistisk mot ungene.

Hadde hva de pushet vært sant, hadde det ikke vært noe behov for å gjøre det på denne måten, men når poenget er indoktrinering uten motspørsmål, så indoktrinerer man ungene og straffer de voksne som protesterer.

I tidligere tider, under heksejakten. Så ble kvinner som ikke gråt da de leste om jesu lidelse brent på bålet. Det er noe av det samme med historien om holocaust. De som ikke straks de hører historien om jødenes lidelse føler sorg de skal også brennes. Nå i moderne tid ikke på et riktig bål, men satt i fengsel for hatfulle ytringer og utvist fra felleskapet.

Jeg er dønn skeptisk til alt jeg nå. Ikke tror jeg på Holocaust, ikke på Stalins millioner av døde, og ikke tror jeg Pol Pot drepte to tredeler av egen befolkning, når USA skal ha dumpet like mye bomber på dem som over Tyskland under 2vk.

Når det kommer til heksebrenninger, så skjedde de nok, men Europa hadde vært gjennom et par hundre år med religionskriger, og det kan jo hende at folket var lei av de hellige som skulle dø for sin tro?
bush%20gold

Bolsjevikenes milliner av døde ble etter en utrenskelse i sovjet ledelsen om til Stalins millioner av døde. Hele vår historie er en eneste lang propaganda viss formål er å skape sammhold innad i gruppen og rettferdigjøring av drap på våre fiender. Frem til vi slutter å marsjere i takt med våre ledere så vil vi for alltid være viljeløse drapsmaskiner. Siste eksemplet her til lands må jo være Libya og Syria. Hvor vi blir presentert med en ellevil oss dem historie og vi blir forvandlet om til ånsvake sinnsyke drapsmaskiner nesten hele hurven av oss.

Deg om det. At et flertall av de deporterte jødene ikke kom hjem i live, er vel relativt godt belagt.
Imidlertid savner jeg ofte mer fokus på det som skjedde med en del andre folkegrupper, for eksempel sigøynerne/rom/roma. De ble også svært hardt rammet.

Edit: Jeg skrev først at sigøynerne ble minst like hardt rammet, men rent tallmessig er vel ikke det riktig å si (selv om det stemmer for enkelte familier), så jeg rettet formuleringen til at de også ble svært hardt rammet.

For øvrig:

Apropos: