Nyheter MDTV Forum Om Doner

– Vi kan ikke forby alt vi ikke liker

Jeg kan bare si meg hjertens enig med panserateister som Hitch, at i det øyeblikk
du (eller hvem det måtte være) - er i stand til å presentere ugjendrivelig(e), vitenskapelig belagte og verifiserte, de facto bevis for eksistensen av ‘guder’ (for det er ganske mange av dem - evt. den/de som ‘lot seg bevise’ - så stiller jeg mer enn gjerne i rekken som konvertitt.

• Men, ikke før! . . . . .

Jeg søkte litt etter at du skrev dette, og fant denne :
http://www.redicecreations.com/specialreports/2006/04apr/catholicislam.html
Har inntrykk av at disse er troverdige, men vet du om noen andre som skriver om det samme ?

Det er åresvis siden jeg ga opp å lese religionshistorie, og når det gjelder jesuitter, så ga jeg opp før jeg begynte.

Når vi vet at det er språk som

• ikke klarer enkelte konsonantkombinasjoner (spania blir espania)
  • som mangler stemt eller ustemt av lyder (b og p, papa blir bab på arabisk),
  • ikke skiller mellom lukket eller åpen ( b og v samme lyd på spansk),
  • at vi har flere lyder enn bokstaver, slik at de må kodes(skj-lyden),
  • at vi har språk som ikke brukte vokaler (tidlig hebraisk)
  • direkte mangler lyder (h finnes ikke på spansk)
  • og at det har blitt oversatt mellom språk,

så blir Abraham og braman det samme. Tilsvarende med Jove og Jahve og arabisk og rabisk. Den iberiske halvøy var opprinnelig den hebraiske halvøy, hebreer på spansk uten h og med b som v, er farlig nær evro, noe også elva som renner gjennom catalonia heter, borsett fra at den skrives Ebro.

Ting som dette gjør at jeg har null tillit til historie før boktrykkerkunsten kom. Edit. NB Jeg hevder ikke at eksemplene mine er korrekt, men problemet er der, og før det blir adressert, så orker jeg ikke ta akdemikerne seriøst på området.

Det er jo en viss forskjell på tro og viten. Tro er en gjetning og det er ikke sikkert at troen gjenspeiler virkeligheten, mens viten handler om selve sannhetsbegrepet.

For meg er bevis viktige, som at det finnes ikke nok vann på jorden til en global syndeflod som sto 9 meter over det høyeste fjell (matematisk bevist). Det er jo også en vitenskapelig kjensgjerning at jorden er langt eldre enn 6000 år, så den bibelske kronologien har noen problemer som mange sliter med!

Da bør du tenke grundig igjennom hva du faktisk vet, og hva du bare tror du vet. Jeg oppdaget at nesten alt jeg trodde jeg visste om verden, var løgn. Så jeg måtte begynne på nytt - for å gjøre det, må en ha troen.

«Det er jo også en vitenskapelig kjensgjerning at jorden er langt eldre enn 6000 år, så den bibelske kronologien har noen problemer som mange sliter med!»
Påstanden om at jorden kun er 6000år gammel er et direkte falsifisering av hva bibelen sier. Bibelen sier at skapelsesberetningen tok 6 dager.
2 peter 2:38 sier at en dag for gud er som tusen år for mennesker. Det betyr ikke dermed sagt at skapelsesdagene tok nøyaktig tusen år, men blir brukt for å inndele beretningen i tidsperioder. Uansett står det at sjø og land var der dag 1 hvilket sier meg at de kan være hur gammel som helst… det bibelen sier er at MENNESKET er ca 6000 år gammelt. Kreasjonister liker ikke å snakke om eller med kristne som ikke tror på dette konseptet, mon tro hvorfor?

Når det gjelder topografi… har fjellene alltid vært så høy som i dag? Hvis ikke , hva forårsaket endringen? Hvorfor finnes det en beretning om en flom i blant alle folkeslag på jorda? Hva er det kinesiske tegnet for båt?
Hvor kom de megalittiske sivilisasjonene fra og hvorfor forsvant de så plutselig?

Med tanke på hvor mange avsløringer om dårlig forskning og akademiske miljø som fryser ut folk som har avvikende meninger fra konsensus, har min tillit til mye av det som blir regnet som definitive sannheter, fått seg en knekk. Vi har et veldig godt eksempel på dette her hjemme i Karsten Storetvedt. Han var den som først begynte å undervise i kontinentaldrift teorien her i landet, men etter et tiår ca begynte han å finne en del feil med den som ikke lot seg forklare. Når han da prøvde å ta dette opp i forskningsforumene ble han latterligjort og avfeid med at «vi har ikke tid til den slags tull» men diskutere argumentene hans vil de ikke.

Sitat fra introduksjonen: «With the benefit of hindsight I gradually came to realize that I had grown up with the erroneous notion that the scientific establishment at large welcomes progress, which in fact is the opposite of what is generally true. In that respect, I found I had to go through a long learning process»
www.Storetvedt.com/

Historien vår er mer spennende og interessant enn vi har blitt fortalt, tror nå jeg. :slight_smile: men jeg kan jo ta feil… time will show som han sa i flåklypa

Jorden er 6000 år i følge bibelen, se bare linkene under!

https://www.gotquestions.org/Norsk/Jordens-alder.html

http://bibelfellesskapet.net/forkynnelse/artikler/461-hvor-gammel-er-jorden

Noen som vet om HANS SVERRE SJØVOLD er Frimurer?

Neida det gjør det ikke… og det forsøket på å stappe alle folk som tror på bibelen i samme bås som (young earth)kreasjonister blir litt for lettvint. Menneskenes historie er ca 6000år ifølge bibelen, hvis du plusser på skapelsesdagene og tar i betraktning hva peter skrev, hvor mange år får du da?

Jeg bruker ikke diskutere religion til vanlig, da jeg ser på det som et lite produktivt tema. Men rett skal være rett
For øvrig går det fint an å tro på bibelen uten å være en del av det «babylonske presteskapet» som styrer så å si hele det religøse system. For der tror jeg faktisk både du og jeg kan være enig i at religion er et verktøy for å kontrollere folk.

Hvordan kan man avgjøre hva som er hva? Undersøk babylonsk mystisisme, kartlegg grunntesene
Slik som helveteslæren
Treenighetslæren
Læren om sjelens udødelighet.
Så kan man gå på hver av religionene og se selv om de har 1 eller flere felles læresetninger.
For faktum er at det finnes ikke hold i bibelen for disse læresetningene.
Og da er det plutselig litt lettere å skjønne hvorfor bibelen i hundrevis av år, kun var forbeholdt presteklassen. Hvorfor folk ble brent på bålet for å lese eller ha en bibel.
Eller hvorfor yeshua fikk den behandlinga han fikk, for å sitere skriftene til presteklassen å påpeke deres maktmisbruk på den tiden.
Skal avslutte der, siden jeg har en mistanke om at dette temaet ikke interesserer den store majoritet av dem som leser på disse forum. Ville bare presisere at ikke alle som tror på bibelen nødvendigvis er enig med den veldig lille gruppen som forfekter young earth kreasjonisme
Ønsker deg en fin dag videre:)

Overmester 2003-2005 Loge 117, Oseberg, Odd Fellow
Funksjon “eks OM” i antakelig samme Loge i 2011. Vet ikke mer om senere periode.
Vet bare at han ville utvide beredskapstroppen da han jobbet i Oslo politiet.

Jeg spurte - du svarte. Takk skal du ha!
Håper mange lyttet!

Svaret for min del er nei. Frimureriet i Norden har vært underlagt kongemakten siden det startet, så det ikke skulle komme noen ny fransk revolusjon fra de kanter.

Jeg har et par foretningsmenns-onkler som er frimurere, da det gjorde at du ble kjent med de andre som drev butikk, og det var nok en del vennetjenester og snusk der også, om de oppførte seg som mine slekninger som drev idrettslag, men i dag er alt kjeder, så de sliter med rekrutteringen.

Jeg kan forstå at kristne ikke like frimureri, men så veldig kjettersk eller hemmelig er det nordiske systemet ikke, da en fyr fra menighetsfakultetet avslørte alt sammen for en del år tilbake.

Skal jeg være kritisk til noe, så må det være forbrødringstankegangen deres, og at jeg er lei av alle som skal bygge en ny verden hvor krig og konflikter hører fortiden til.

Likte den siste linken. Facinerende bilder fra under havet.

Huff ja, fred og forbrødring er naturligvis skumle greier! :no_mouth: :grin:
Er du redd for å miste muligheten for å havne i Valhall, eller noe?

En fredelig verden gjør at de rike kan gjøre folket til slaver, og det er vanskelig å gjøre opprør når øvrigheta kan følge med på alt du gjør og sier.

Skal vi alle havne under en kapitalistisk verdens-regjering, så er det ingen ting som kan stoppe gjeldslaveriet verdens befolkning er på vei inn i.

En slik fred (altså de folk er slaver) er vel en falsk fred, egentlig. Ikke er det ekte forbrødring heller, i min bok.

Problemet er vel ikke viljen, men at når alle mulige organisajoner jobber for fred og brorskap, og har gjort i et par hundre år, så har vi endt opp med Globohomo og gjeldslaveri. Ikke har det gått fredfullt for seg heller, da fienden ikke kan vinne, når din side kjemper for fred og brorskap.

Dette er forholdene i New Zealand. Hva er det som får deg til å anta at Norge er annerledes?

“De” forbyr alt “Vi” liker å ha meninger om:
Her er “Mitt” forslag til liste, på vegne av “Oss”:

• Skaperverket
  • Bibelen
  • Kristen kulturarv
  • Familie med Mor, Far og Barn
  • Ekteskap mellom likesinnete
  • Pride Parader
  • Nasjonale verdier
  • Innvandring
  • Holocaust
  • Frimurerstyrte Sionisters makt
  • Vaksiner
  • Ulovlige Kriger og regimeskifter
  • Hemmelige Ordener og Organisasjoner
  • Korrupte Politikere, Presse, Akademia og Juridisk system
  • Falske Flagg angrep
  • Klimasvindel
  • Tilsetning til Luft/Mat/Vann
  • GMO
  • 5G

Jeg tar ikke Henry Makow seriøst som kilde her.

Når det gjelder Brenton Tarrant så er han “en av oss”, dvs de anonyme pro-hvite som pleier å henge på /pol/ på 4chan og 8chan. Da det ikke er noen former for organisering, og alle poster anonymt, så kjenner du igjen de andre basert på bruk av memer og språk, og Brenton Tarrant hadde alt korrekt her. At du kjenner igjen de andre betyr ikke at du er enig om mer en at man er pro-hvit, og ønsker en fremtid for hvite barn, da en observator fort vil se at /pol/ er endeløs krangling.

Jeg støtter ikke terror, men Brenton Tarrant har rett i at våpeninnskjerpelser vil skje uansett, så at han bare fremskyndet prosessen. Ikke tolk meg feil, men jeg skal ikke påstå at jeg gråter mange tårer over at en moske som støtter terror, opplever terror heller.

Når det gjelder ansvaret, så synes jeg det ligger hos journalister og ettertningstjenester, som har latt disse moskeene holde på, mens de har bedrevet rasistjakt på den hjemlige befolkningen.