Nyheter MDTV Forum Om Doner

Verden av idag:

Slik jeg ser det, så handler det ikke om at bevis ikke finnes, men om øynene som ser.

Selv om ikke alle argumentene er like gode her, så gir den forhåpentlig noen tanker i det minste.

Påstander som:

‘’…proteins are produced only by DNA, since each needs the other, they must have come into existence at the exact same time by god’’

‘’god also programmed DNA to detect and correct errors…’’

‘’The information contained in DNA proves that life doesn’t just consist of matter and energy, it also contains information. Information can only come from an intelligent source that put the information there.’’

‘’Another function of DNA, is that it is the program god uses to build what you look like, your hair color, your height, etc…’’

‘’…whenever you find complex information, it is always traced back to a mind’’

og - som av videoskaperen taes til intekt for vedkommendes virkelighetsoppfatning - for å si det med Shania Twain - ‘don’t impress me much’ . . . .

Selv et individ som ikke har sett denne fremstillingen (eller lignende) av virkeligheten tidligere, blir uansett stilt overfor det samme fundamentale spørsmålet:

• Hvem skapte [i tilfelle] ‘skaperen’…?

Slik jeg ser det, så handler det om at øynene som ser - faktisk kontinuerlig ser etter bevis, og der det evt. ‘ikke finnes’ - lar være å '‘konstruere’ fantasifostre! . . . .

Takk for tilbakemeldingen.
Foreløpig kommentar: Fra ertekrok hjørnet mitt, sender jeg dette vakre smilet :
" He he…Du skulle bare visst hvem som har skapt meg : ) :yum:
https://forum.steigan.no/uploads/default/original/2X/d/dead902c45d5fd6fc9fbab44b974b1786fb34839.jpeg

Det er morra mi det! (Ikke hu derre DIGRE haikjærringa altså!) :wink:

Spurte jeg virkelig om hvem du var? Det var da i så fall forferdelig indiskret av meg …

Men nå lurer jeg på om du også kommer til å la deg tvinge til å merke Rudolf og vennene hans med datachip i øret? Kanskje du og samene burde slå dere sammen og lage en skikkelig protestaksjon?

Spurte jeg virkelig om hvem du var? Det var da i så fall forferdelig indiskret av meg …

Det var den gangen du brukte et “kōan” ( 公案 )
(question, or statement which is used in Zen practice to provoke the “great doubt” ) -type spørsmål, og det rare var at jeg i følge systemet svarte 11 dager før du spurte, noe som viser at det er noe ukorrekt med dateringen her, og et eksempel på fersking av dateringene i systemet man kan ha bak øret.

Angivelig 18 desember :

Men hvem er egentlig du, Gate? Det lurer jeg på. :thinking: Altså ikke navnet, for her må man jo få være anonym i ro og fred, men sånn ellers, liksom? (Bortsett fra vesen med vinger og store ører og evnen til å spasere på veggen: :fairy: )

Spørsmålet

Du skriver også etter at svaret kom :
Nå er jo spørsmålet “hvem er [egentlig] du?” et skikkelig lure-spørsmål, da, som det, som kjent fra østlig filosofi, ikke går an å svare på.
Lurespørsmål

Svaret kom i en annen tråd 7 desember 2018 ( ! )

Nei, nå får jeg sale reinsdyra…Har litt å gjøre framover…
(…Til dere som lurte på hvem jeg var )

Lesetips : “Pedagog etterlyser bedre retorikk fra julenissen”
Fælt at ikke engang jeg kan få være i fred for dette maset
“Svaret kom før spørsmålet ble stilt.”

Jeg mistenker at dette heller tyder på at INK har litt tungt for det i blant, og derfor kan finne på å spørre om noe h*n egentlig har fått svar på. :slight_smile:

Morsom tolkning det da INK. God sommer igjen, og håper du har godt sommervær der hos deg : )
Nå har jeg bestilt mange nye bøker, så nå blir det mye spennende lesing i sommer.

PS: Her er forresten en oversikt over noen spiselige hageblomster. NB! Det kan dog være lurt å dobbeltsjekke før man spiser dem, ettersom dette virker være en privat blogg og ikke en kvalitetssjekket opplysningsside: http://fagertunhagen.blogspot.com/2014/03/spiselige-hagevekster.html

Og merk at kjøpeblomster ofte er sprøytet med mye elendighet.

Et lite eksempel på elendighet:

Riktig god sommer (til deg og resten av forum) og lykke til med lesinga! :slight_smile:

Hehe… her var det mye nytt for meg. Jeg har stort sett mest kunnskap om ville grønne urter, men har ikke begitt meg inn på denne stien før, bortsett fra at jeg kjente til, og har dyrket agurkurt, og de kan man jo fryse inn i isbiter.
Blomkarse og tusenfryd, ringblomst og mjødurt hadde ikke skremt meg fra å prøve i salaten , liljer og syriner er det verre med, selv om det frister litt å bruke syriner som kakepynt.
Kandiserte fioler ville nok bli foretrukket.
Lavendel er greit, men hadde ikke villet prøve i stokkrose og gladioler og begonia, men roser og stemorsblomster kunne sikkert blitt brukt på kake.
Jeg var en tur og så på vikingegravene på Midgard vikingsenter på Borre,Der lærte de bort teknikken med øksekasting.
https://vestfoldmuseene.no/midgard-vikingsenter/ og la merke til at de var omkranset av mjødurt.

Ekstrainntekt :
Så mange vikingfestivaler det er rundt land og strand, pluss til turister skulle det vært muligheter for å produsere og selge mjød .

NB! Liljer er veldig giftige og må ikke spises!!! :warning:

Den blomsten som omtales er Daglilje, som egentlig er noe annet. Som det står
“Dagliljer (Hemerocallis) må ikke forveksles med Liljer (Lilium). Liljer er giftige!”

Syriner har jeg sugd nektar fra siden jeg var liten :fairy: . Det gjaldt å være tidligere ute enn biene og humlene. Nå er det dessverre ikke noe problem lenger, siden det er så få bier og humler igjen her.

Vikingesenteret ser spennende ut! Du er sikkert flinkere i øksekast enn meg. Den eneste vikingesporten jeg har kjent til, er kubb (og den er visst langt eldre enn fra vikingetiden).

Du holder øksa med begge hender, fører den bakover over hodet, og slipper den når øksa står loddrett. Det gjør at øksa går rundt i lufta og treffer forhåpentligvis blinken slik han viser her :

Hvis du stiller hastigheten til det aller laveste, helt på slutten, så ser du når han kaster, og hva som skjer da.

Takk.
Var en tur på en restaurant med sjøutsikt, sammen med en meget hyggelig “fugle entusiast” som spilte av nattergalens sang for meg, som jeg ble litt facinert av.Den synger veldig variert. Her er både nattergalens sang, og en med nattergal som tema. Ikke ment personlig : )) men mer som et lite bidrag til en hyggelig låt om du tar en liten pause og lukker øynene til fuglesangen og opplever skogens artist: ) Jeg prøvde å spille disse to videoene samtidig også, men det er jo typisk meg.

Nå lurer man på om det var fugleentusiasten eller nattergalsangen eller begge deler du ble litt fascinert av :grin: :wink:

Jeg er for øvrig dypt imponert over repertoaret til den lille krabaten!

Det ble jo en flott effekt!

Jeg skal åpent medgi at jeg i blant er litt natter-gal, men ellers tar jeg ikke innholdet personlig, nei. :relaxed: Jeg tror nemlig ikke du forsøker å skaffe deg fuggel usett - for det er jo en risikosport av dimensjoner: hva man tror er en nattergal eller en kvitrende liten lerkefugl, kan meget godt vise seg å være en evig hakkende hakkespett eller en innfu(g)l papegøye som banner som en full sjømann.

Flere sangfugler (så du kan imponere fugleentusiasten):

Jeg kan også anbefale sel-sang, noe av det søteste jeg har sett: https://www.vgtv.no/video/179715/hoer-selen-synge

Forstår at den så tvetydig ut, men jeg haler meg i land med å si “ja takk begge deler,” uten at det lå noen romantikk i sjølufta : )

Tusen takk for fuglelåtene ! Det kan jo bli en variant av cafemusikk… Jeg holder på med å lage sommercafe på verandaen , og cafeen må være ferdig neste uke, så jeg får drive på i dag for nå er været på min side : )

Wow, for et flott tiltak! Det blir sikkert trivelig.

Her er flere fuglelåter å imponere din fugleentusiast med, enten det nå ligger noe i sjølufta eller ei :wink: I alle fall fin kafémusikk :

Ugla er regnet som smart i vesten (i motsetning til i India hvor den er regnet som tåpelig), men på enkelte kognitive tester gjør de det visst dårligere på enn mange andre fuglearter, så skinnet kan bedra … (sånn er livet). Men de er gode jegere, og de kan bruke “redskaper” som å utplassere dyremøkk som åte for å lokke fram biller. Jeg synes mange av dem har flotte rop, men kanskje ikke akkurat tårnugla.

Og så kom jeg på at for deg som virker interessert i matauk og overlevelse (?) i naturen, så er kanskje dette noen programmer som vil kunne interessere (det er bare et par av dem som fortsatt er tilgjengelige, og de er det i fra 5-11 dager fortsatt), og dette handler i alle fall om en bit av “verden av i dag”:

Jeg likte episoden med hun som lever på steinaldervis (etter å ha gitt opp et destruktivt liv i Amsterdam), men selv foretrekker jeg nok å leve i en epoke der smijernsovnen er oppfunnet, altså tiden etter 1400-tallet, i følge vedovnens historie (hun er heller ikke helt metallfri, viser det seg). Også kolonien med “åtseletere”/containerplyndrere var spennende:

Riktig god sommer!:four_leaf_clover: