Nyheter MDTV Forum Om Doner

Velge mellom 5G og insekter? Vi får ikke begge deler

Ser fram til det. Hadde jeg vært mann, ville hun vært drømmedama mi- det innrømmer jeg glatt.

Javisst! Som før nevnt: Det skal bli så mye absurd moro, og så mye absurde problemer med the IoPST (Internet of Poorly Secured Things) at jeg blir helt svimmel bare av å smake på mulighetene. :grimacing:

Men alt dette er dessverre allerede selvfølgeligheter. Det er dit vi skal, punktum. Jeg tror vi gjør oss selv en tjeneste ved å fokusere mindre på å være sjokkert, indignert og peke på skurker vi uansett ikke kan bli kvitt. Folk bare ta litt ansvar for egen adapsjon og bruk av teknologi vi ikke har god kontroll på, selv om det presses hardt på for å få alle inn i folden. Det er den pragmatiske tilnærmingen, og jeg kan love at den i hvert fall virker litt bedre enn å ikke klare å få alle slemme skurker til å slutte med det, eller bare være sinna på dem.

Jeg liker TruNews, selv om de har vært Trump-supportere, så var det bare så langt han var et bedre alternativ enn Hillary, nå når det ikke lenger er tema, er de på rett spor generelt.
De er fundamentalt kristne, som er noe helt annet enn fundamentalistisk - som beskriver når folk egentlig ikke vet hva de tror på, men går på hva som helt. De har vanligvis ikke lest skriften, eller tenkt gjennom hva som står der, som vi blir anbefalt i Apostelgjerningene 17.11:
Levende Ords oversettelse:
Folkene i Berøa var mer åpne for nye ideer enn de hadde vært i Tessaloniki. De lyttet mer enn gjerne til
budskapet, og studerte hver dag i Skriften* for å kontrollere at det Paulus og Silas sa, virkelig stemte.
*Gml.Test.

Såpass! :grin: Greit, da er dine preferanser lagret. Nå er jo jeg i praksis nærmest en stoisk og sølibaterende munk som ikke så lett lar seg tvinne rundt fine damers fingre som en annen logrebikkje, så når jeg nå skal sette i gang filmen din, er det IKKE fordi babe’en er babe. Ikke på noen måte. Regner IKKE med annet enn saksmessig utbytte. Makan.

Shit, så lavt du er villig til å senke deg for å lokke meg dit du vil. 5G-skeptiker-honey trap, nå. :yum:

Ja, det har jeg tenkt på også, det der med at de undersøkte… :slightly_smiling_face:

Sånn skal det lyde : )

Må innrømme at tankene gikk til en gammeldags kjele å koke vann i …
Leste disse ordene for lenge siden, som jeg aldri glemmer…

det kan bli sånn at vaffeljernet filmer deg…

Så det blir nok “museumsutgaver” herretter… som passer til å bruke på en vedkomfyr…:slightly_smiling_face:

Jeg skal rive i nye, internett-tilkoblede gjøkur på dere hele gjengen, og bruke det til å si fra når teknologiangsten overstiger kritiske verdier.

Men svartovn og gamle vaffeljern er jo bare så mye mer ålreit uansett, har man den muligheten i heimen. Og den som lever sånn, har sannsynligvis også ro og tid til å lage mye bedre vaffelrøre enn moderne fjomper, og orker til og med å vente til den er ferdig svellet før den stekes. Jum!

ja, jeg har fått noe innside info som jeg i den sammenhengen kan dele, fra noen supergode vaffeldamer, som brukte vaniljesaus i vaffel røra også , så det kunne kjennes lang vei, her burde det stått supergode vafler… jeg ser den…

Det hadde nok ikke noe nettverkskort, men det var for kølsvarte ikke langt unna. Da jeg for et halvt år siden var på Jernia for å kjøpe meg et nytt skyvelære, spurte jaggu fyren i Jernia-trøya om jeg ikke ville ha digitalt skyvelære i stedet for det gammeldagse, analoge. Som for øvrig er en alldeles genial, liten oppfinnelse. Prisforskjellen var drøy, men heldigvis var det dårligste som var dyrest, så jeg slapp noe dillemma rundt akkurat det, og kom hjem med det analoge jeg hadde tenkt meg hele tiden.

Jada, jeg er helt der. Jeg prøver å unngå utstyr som er smartere enn meg- jeg ser altfor ofte kjærringer på min alder rope fortvilet til telefonen - “hvorfor gjør den sånn!!!” .
Men vi må jo gjøre hva vi kan for å advare, slik at vi kan lene oss tilbake og si “hva var det jeg sa!”.

Ikke jeg heller, men jeg synes jo det er bedre å lytte til folk som er behagelige og dyktige, samme hva slags situasjon jeg er i. Og akkurat om med musikk, så liker jeg best at folk vokser innpå meg gradvis - det har en tendens til å holde seg bedre da.

Huff. Selv forbanner jeg ofte fonen for ikke på være smart nok, når jeg sitter og venter på responsen jeg forlengst vet hva skal være. Et sekund kan være en ulidelig evighet, sånn mellom meg og fonen.

snakker vi.

A. Ford
Æresdoktor ved Det Bedrevitenskapelige Fakultet

Universitas%20Melius%20Scientia%20MMVII%202%20small

Der ser du forskjellen på oss to. Jeg gidder ikke å bruke den evigheten det tar å lære seg å outsmarte greia, så slipper jeg å plages med sekunder. Du gjorde det sikkert med stor glede, og nå får du ta straffa.

Det betyr ikke at jeg ikke er i stand til å lære meg ting, år jeg virkelig vil - jeg har spilt meg gjennom både Witcher 3 og Red Dead Redemption.

Men det er bare et æresdoktorat. Er jeg temmelig sikker på.

Det der lyder som en trussel. Det er da ingen som vil ha et gjøk-ur, det er jo mer som å ha en mobiltelefon uten tilkobling. Og uten mulighet til å skifte ringetone.

But indeed. This goes without saying. A horrible trussel. Selv har jeg lasta ned gjøkur-lyd og lagt inn på fonen som fast vekkerklokkealarmlyd. Jada, jeg veit. Men det funker, og jeg kommer dessuten automatisk i relevant humør og modus til nok en dag.

Tilbake til filmen. Den ruller her nå.

Oi - jeg får være takknemlig jeg ikke har kontakt med deg til daglig. Jeg tør ikke å tenke på hva et gjøk-ur drevet humør ville hatt for virkning på meg.

Du opplever jo remote-varianten her støtt, men det er klart, selv jeg kan av og til være mer intens i RL.

Her var det mye snakk om drømmedamer (og vaffeldamer), men jeg for min del er mer opptatt av “bier og 5G” enn “bier og blomster” for tiden. :cherry_blossom: :honeybee: :radioactive:

Men det er ikke “bare” effektene på bier og insekter som gir grunn til alvorlig bekymring, forresten. Det finnes også studier som indikerer risiko for urovekkende effekter på bakterier og mikrober, som endringer i vekst, egenskaper og aktivitet, og også deres sensitivitet for forskjellige kjemikalier og dessuten for antibiotika (høyrere antibiotikaresistens). En oversiktsstudie (metastudie) som gjennomgår forskning på dette (Soghomonyan et al., 2016), omtales og siteres her:

Når det gjelder mistenkte (og påviste) helseeffekter på mennesker både av 5G og av pulset mikrobølgestråling fra dagens trådløse teknologi, omtales dette med referanser i flere brev fra stråleforskere til forskjellige myndigheter

Forskerbrev mot 5G

Forskerbrev mot 5G - Beatrice Alexandra Golomb, MD, PhD
Professor i medisin og stråleforsker advarer i brev mot utbygging av 5G (som tilrettelegges i USA gjennom lovforslaget SB 649) og «smartmålere»:

Forskerbrev mot 5G – Prof. em. Martin Pall, PhD

Brev til lovgivere I California fra prof. i biokjemi og medisinsk grunnvitenskap, Martin Pall, vedrørende forventede skadevirkninger ved utbyggingen av 5G.

Vedlegg til forskerbrev mot 5G – Prof. em. M. Pall, PhD

Referanser til 142 viktige oversiktsstudier (samlet av professor Pall) som finner ikke-termiske skadevirkninger.

Letter to the FCC from Dr. Yael Stein MD in Opposition to 5G Spectrum Frontiers

Please protect Public Health and vote against exposure of the public to harmful G5 technology.

PS:

Jeg for min del behøver ikke å være mann (eller en gang noe særlig skeiv) for å utpeke drømmedamer hvis jeg føler for det. Så for the record: Mine er Jennifer Ehle som Elizabeth Bennet i Pride & Prejudice og Catherine Zeta-Jones i “The Mask of Zorro” (dustete film, men for ei dame! :heart_eyes::star_struck:)