Nyheter MDTV Forum Om Doner

Vår lille verden

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/04/var-lille-verden/

Av Kari Angelique Jaquesson. Det er svært lite av det som skjer i verden vi får vite om gjennom norske og vestlige medier. Å tro at en har oversikten over hva som skjer ved å belage seg på informasjon fra Dagsrevyen, TV2-nyhetene, CNN, BBC og avisene er som å kikke inn i et akvarium med…

5 Likes

“Vi er i ferd med å miste kontroll over hva folk blir fortalt” ja det er sant. Og det sier hun helt uten selvkritikk. Det blir en dyr regning som den norske befolkning må ta etter den “fest” som har varit.

5 Likes

For folk flest er det i dag vanlig å styre unna MSM til fordel for mindre nyhetsmedier og sosiale medier. Det er nok mange som har følt seg som outsidere ganske lenge, som nå kan være mer åpen om sin misstillit til MSM. Dette er jo i bunn og grunn trist for vi er en splittet befolkning med hvidt forskjellige tolkninger av den verden vi befinner oss i. Jeg er spesielt sørgmodig med hensyn på nedbyggingen av NRK. Vår unike statskanal kunne tjent som bærebjelken i et opplyst demokrati. Akkurat nå som amerikanerne selv forlater sine korrupte private medier, har norske politikere hastverk med å legge til rette for en mediesituasjon tilnærmet lik den utdaterte amerikanske modellen.

3 Likes

Den var jo på mange måter det. I det minste trodde vi det. Derfor var den så uimotståelig at Bernander møtte på Bilderberg.

Forresten så har vi et samfunnsproblem som bør adresseres snarest, og det er frimureriet.

Når slike saker oppstår - særlig der det er snakk om menneskehandel, bør de ansvarliges personlige forbindelser gåes etter i sømmene. Det kan fort være at de har bånd til “blålys-losjen”, som du kan lese om i den siste utgaven av Frimuererbladet.

De har også prestelosjer og “forsknings-losjer”. Og de sverget med livet som pant at de skal stå last og brast, til Dovre faller. Det har de aldri lovet oss.

4 Likes

Meldingen din ble ikke sendt fordi den inkluderer innhold som andre personer på Facebook har rapportert som støtende.

Jeg forsøkte å dele artikkelen på min Facebook, men fikk tilbake denne meldingen.

Sensuren strammer grepet! Det må vi også!

Feil, det var jeg som var blokkert for noe annet, jeg vet ikke hva.

Det er jo varslet, så de fleste har satt opp alternativer. Jeg tror det er like greit, for da blir det flere som erfarer den virkeligheten som kun få har opplevd til nå. Heldigvis er mennesket rigget for nysgjerrighet, og grenseflytting, så det skal bli spennende å se hva det egentlig vil føre til.

Jeg har aldri brukt sosiale medier, kun kommentarfelt. Men så er jeg veldig redd for å havne i et ekko-kammer, og de gode tingen i livet mitt hegner jeg om. Resten får paranoikerne jobbe for å finne ut. Jeg har ikke tenkt å samle det på et sted, for dem.

Det er avgjørende for den globale storkapitalen å kontrollere massemediene hundre prosent. Ikke bare nyhetsbildet, men også med påvirkning med ukepresse til et månedsmagasin som Det Beste. Når de kan komponere innholdet i en medial hverdag som omslutter en vestlig person helt fra de våkner om morgenen og slår på en skjerm til de legger seg til å sove, har de stor innflytelse på hva folk skal tro, mene og stemme.

Mange unge tror de har selvstendige tanker om ting, men mange er uten å vite det påvirket av skjulte meldinger, som mellom linjene former holdninger og meninger. Den globale storkapitalen eier ikke bare så godt som hele trykkpressen, men også den digitale verden som de fleste bruker. De sosiale mediene er sensurert, og søkemotorer leder folk fra informasjon de ikke vil folk skal ha.

Hva folk søker etter av informasjon og bruker kartlegges, til skremmende nøyaktige profiler kan fås frem av brukerne. Når politiske kampanjer skal utformes, vet storkapitalen akkurat hvilke knapper de skal trykke på for å få folk til å stemme på sin kandidat.

Mange eldre har NRK tv og radio som eneste kilde til nyheter. De har jo sett på NRK siden begynnelsen av 60 tallet, og Dagsrevyen og nyheter på NRK radio hver hele time, og stoler på NRK. " De sa det på Dagsrevyen", og " jeg hørte det på nyhetene" (NRK radio). Det er nok ikke mange som tvilte på NRKs fremstilling av Libya og Gadaffi, og protesterte dermed ikke på Norges deltakelse i ødeleggelsen av landet.

Dessverre er minst halvparten slik innrettet at de retter seg ukritisk etter hva myndighetene sier uten motforestillinger, og mange andre tenker: " Jeg vil ikke kjempe for ytringsfriheten for jeg har ikke noe å si". Da er det lett for storkapitalens politikere og MSM å gradvis innføre den politikken som leder frem til den globale storkapitalens New World Order.

3 Likes

Det er ingen grunn til at de som har tjent penger på løgnene skal få beholde gevinsten, så ved å beslaglegge disse, så har vi mange milliarder som kan brukes til å rydde opp.

Ja men det kommer ikke gratis. Jeg er eksempelvis i politisk miljø litt og det er null debatt der om den verden man leser om på steigan eksempelvis. Og de menneskene i det miljøet som har innflytelse nekter å ha en debatt om det. Hvilket kan resultere i at hierarkiet i det miljøet består av folk uten kunnskap og enn verre uten vilja til å prøve å endre “spilleplan”. Skal tillegges at politikerne idag har et helvete om de prøver så… Enkelt å klage men åpen debatt er viktig da det skaper konkurranse… :thinking::sunglasses:

Og det er journalistenes skyld. Det er imidlertid vanskeligere og vanskeligere å opprettholde boblen, da journalistene er tvunget til å lyve om virkeligheten for stadig nye grupper i samfunnet, og når man lyver om virkeligheten til folk, så slutter man å tro på dem.

Når boblen sprekker, så må de siste dagers hellige finne en syndebukk for å unngå å sitte igjen med svarteper selv, og da har de ikke noe annet valg enn å gå på heksejakt på journalister som har holdt de for narr.

Journalistene selv må prøve å finne en annen syndebukk, så de vil gå for akademikere og politikere som de ansvarige, så denne stolleken for å finne syndebukker skal bli god undeholdning om noen år.

memes

Poeng. God underholdning blir det og hinsides menneskelige konsekvenser som det nå så litt kamuflert pent heter… :grimacing::crazy_face: