Nyheter MDTV Forum Om Doner

Vannlandet som gikk over bekken etter vind

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/06/vannlandet-som-gikk-over-bekken-etter-vind/

Europas vannland nummer én subsidierer importert vindkraftteknologi fremfor å utvikle mer effektiv vannkraft. Finnes det noen rasjonelle argumenter for det? Slik spør professor Terje Tvedt i en kronikk i Aftenposten. Tvedt fortsetter: I et historisk og komparativt perspektiv er det vanskelig å forstå hvorfor regjeringen Solberg har valgt å satse på vindkraft på land i…

7 Likes

Det er klart det ikke er fornuftig for et vannkraftland som Norge å satse på vindkraft i det omfanget vi nå ser bygge seg opp. Men det hander sannsynligvis ikke om Norge, men om andre interesser enn reint nasjonale som ser muligheter i et land som hittil har lite vindkraft og samtidig er rikt nok til å subsidiere en massiv utbygging.

Det handler antagelig om å redde europeisk vindkraftindustri som ser nedgang i sine hittil viktigste markeder Tyskland, Danmark, UK og Spania.
Så handler det om å melke den norske, svenske og finske staten for penger til utbygging. Utbyggere blir rike, og noen europeiske pensjonsfond bl.annet sikres stabile inntekter.

Så er det heller ikke noe i veien for å gjøre alle tiltakene med norsk vannkraft som beskrives etter at en massiv vindkraftutbygging har funnet sted. Kan hende det til og med gjøres bevisst i denne rekkefølgen fordi det ville være vanskeligere å argumentere for en massiv vindkraftutbygging med et mye større kraftoverskudd enn i dag?

Uansett er det en forbrytelse å gjøre noe slikt med det som er igjen av uberørt eller lite berørt natur i et av verdens vakreste land og med antagelig den flotteste kystlinja i verden når man vet at dette er irreversibelt.

4 Likes

Det handler muligens også om at finansnæringen nå er blitt så vant til å skape verdier ut av løse luften og går inn i storskala pyramidespill ala melkesyrebakterier og askeavkok.

og går inn i storskala pyramidespill ala melkesyrebakterier og askeavkok.

800.000 i Norge går på blodtrykksmedisin.
Blodtrykksmedisin er også obligatorisk på eldrehjem … for FRISKE folk.
1 av 2 på steigan.no går formodentlig på ubrukelig blodtrykksmedisin.

Taktikken din med å avlede alle debatter bør stoppes nå

1 Like

Poenget mitt er at folk som er for dum til å leve finner man overalt.

Poenget er at du er en betalt provokatør

1 Like

Bare innrøm det, du er lurt trill rundt av legen din.
marcus_jacobsen postet denne interessante linken

Hvor de sier rett ut eldre skal avlives.

Jo mere medisin man klarer å fore de eldre med, jo fortere får man ledige senger.

1 Like

Jeg skjønner hvorfor pasientene får administrert Midazolam, siden det er avslappende. Stress, slik som angst, gjør pusting enda mer vanskelig, men hvorfor ikke gi pustehjelp slik som ventoline samt oksygen? Morfin er jo smertestillende. Har pasientene smerter?

Selve årsak til hypoxia er oksygenmangel. Alt sammen blir ok når oksygen tilføres - eller tilføres blodet i form av chlorine dioxide.
Det er en likhet mellom malaria og corona. Hva jeg hører er at malaria også kureres på en dag eller to med oksygen. Helt ufattelig, og WHO begynte å slette alle data for at verden ikke skulle oppdage det. Hva malaria-syke får idag er det som ikke virker.

1 Like

Vindkraftutbyggingen i Norge skjer fordi våre folkevalgte er globalisthorer som sitter på kne og suger pikken til storkapitalen, enkelt og greit.
De fleste andre uforståelige fenomener kan forklares på samme måte. F-35? Globalisthorer. EØS? Globalisthorer. Ranet av kysten? Globalisthorer. Privatisering? Globalisthorer. Bombingen av Libya? Globalisthorer.

2 Likes

Ethvert folk får de globalisthorer de fortjener, til enhver tid . . . .

gærna 17911155

3 Likes

Siden folk ikke gidder å protestere mot dem må jeg si meg enig med deg. Folk ser ut til å sove seg godt gjennom dritten eliten utsetter oss for.

1 Like

Du har nok dessverre det avgjørende poenget akkurat der…

Og, misforstå meg riktig: sites som Pål’s, Derimot, Midt i fleisen o.l., betyr absolutt null & nix i den store, stygge sammenhengen (faktisk: forstår jeg ikke hvorfor jeg selv fra tid til annen tar bryet med å ‘stikker innom’!..), Gærna & Co. driter en lang marsj i det som tas opp i disse (egentlig- ‘tannløse’) fora, de har alle som en laaaangt ‘viktigere’ ting som ‘‘engasjerer’’ (og, det forekommer meg: mest ut ifra et rent ‘‘personlig’’ plan…), de vet samtlige, at de aldri blir stilt til ansvar og må ‘‘face the music’’ fra de millioner av [mer eller mindre ignorante] individene de faktisk jobber for, om det de foretar seg innebærer direkte lovbrudd, menneskers død og elendighet, eller - om det disse karakterene bevirker, sogar kan defineres som de facto landssvik!..

Man skulle kanskje forvente, at det blant de allehånde ‘medvetne’ nettfora - kanskje burde finnes ‘spirer’ som perhaps kunne lede til god, gammel revolt i f.t. det vannvidd vi ser utspille seg, men, nei… Jeg antar at vi som innbyggere og nasjon, har blitt altfor godt vante, selvopptatte og altfor nonsjalante overfor virkeligheten til å i det store og hele bry oss, og - Presto: det er akkurat der ‘‘eliten’’ ønsker å ha oss - inntil de har oppnådd ‘‘FULL SPECTRUM DOMINANCE!’’ (Og, om jeg ikke tar fullstendig feil: Slik situ er p.t., er det kun snakk om et tidsspørsmål - før kabalistenes New World Order er implementert - globalt, med alt det kommer til å innebære (går ut fra som en selvfølge, at f.eks. Billinda Gates har gjort seg noen personlige tanker omkring akkurat det . . . )

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.