Nyheter MDTV Forum Om Doner

Vaksinevennlige endringer i bioteknologiloven 1. Juli

I alt styret rundt eggdonasjon fikk jeg ikke med meg at det ble gjort endringer i bioteknologiloven nå i sommer som ser ut som der er helt “skreddersydd” for de genterapeutiske Koronavirusvaksinene som er under utvikling (Moderna, Oxford-AstraZeneca). bare hør her:

§ 6-2 skal lyde:

§ 6-2. Vilkår for genterapi mv.

Genterapi kan bare benyttes for behandling av sykdom eller for å hindre at sykdom oppstår.

Genterapi og annen overføring av genetisk materiale til humane celler, foster og befruktede egg som medfører genetiske endringer som går i arv i kjønnsceller er forbudt.

Mitt spørsmål er: hvordan i all verden kunne dette skje? ble endringen “sneket” inn? hvem stemte for og hvem stemte imot? hvor lenge var dette planlagt? Å “myke opp” på dette feltet kom jo helt uten noen offentlig debat (var bare fokus på eggdonasjon og NIPT test).

Mvh Jan

4 Likes

Slike endringer har en tendens å skje i ferier.
https://www.nettavisen.no/na24/na-tar-stortinget-en-laaaang-sommerferie/3417630.html

2 Likes

Takk for at du stiller spørsmålet og setter saken på kartet!

Jeg har registrert snakk om GMO-vaksiner tidligere, men da i forbindelse med forebygging av kreft.
Drømmen i fagmiljøene har lenge vært å kunne vaksinere mot kreft på veien mot evig liv og da trenger du å påvirke genene til folk.

Sånn sett kom pandemien med perfect timing. Nå kunne genmodifisering av mennesker gjøres lovlig med “føre var-prinsippet” som brekkstang.

Nå er det fritt fram for å lage “vaksiner” som rydder opp i genene våre og bygger dem om sånn at vi alle til slutt kan bli helt like. Og selvsagt like immune mot alt.

Du har hørt uttrykket “skapt i Guds bilde”? GMO-vaksiner er mer snakk om gjenskaping, men nå er i alle fall døra låst opp. Myndighetene kan endelig begynne å leke Gud!

2 Likes

Det er en gammel tradisjon

2 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.