Nyheter MDTV Forum Om Doner

USAs militære ledelse forbereder en umiddelbar tilbaketrekning fra Syria

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/12/usas-militaere-ledelse-forbereder-en-umiddelbar-tilbaketrekning-fra-syria/

I en overraskende helomvending av sin Syria-politikk har den militære ledelsen i USA signalisert at den forbereder en full tilbaketrekking av sine styrker fra Syria. Disse styrkene okkuperer over 27 prosent av Syrias territorium og står der i strid med internasjonal lov. Det er ikke lenge siden sikkerhetsrådgiver John Bolton og forsvarsminister Jim «Mad Dog»…

2 Likes

Dette synes for meg som krigspropaganda.
CNN har fokusert på ting idag, som vi ikke har hørt på lenge.
Månefasene tilsier et koordinert angrep på Syria/Libanon i romjulen, etter et “Falsk flagg angrep”, hvoretter Iran/Syria/Libanon (Hezbollah), med Russisk støtte, svarer.

Tyrkia stod i fare for å melde seg ut av NATO og gå rett over til Russerne. Støtten til kurderne og Gülen-bevegelsen er sentrale årsaker her. Dette hadde ikke tatt seg godt ut på Trumps merittliste.

Hver gang det kunngjøres at USA planlegger å trekke seg ut av Syria, angriper “Assad kvinner og barn med kjemiske våpen”.

2 Likes

Jeg har lest at månefasene har innflytelse på barbering. Glatt og fin barbering bør gjøres på stigende måne, ihvertfall hvis du bruker høvel, må vite. Snakker vi om det samme her?

Det er interessant at vår utanriksminister advarer mot uttrekking. Har den norske regjering blitt ein krigshissande hauk? Er det ikkje nok med lakeien Stoltenberg?

2 Likes

Blit det krig, kan Norge bli direkte involvert. Anbefaler i så fall å la skjegget gro og bruke barbersakene som byttemiddel for viktigere ting, som du vil få behov for.

1 Like

Tipper det. Jeg har en nabo av den super-rasjonelle sorten. Hun ville aldri finne på å bake flatbrød på ne-an måne. De blir vel ikke skikkelig flate, tipper jeg. Kanskje det funker i konflikter også? Til å flate ut motstand?

2 Likes

IS i Ukraina- en julegave fra vesten - George Galloway:

SAA i Manbij, etter invitasjon - SDF ønsker å konsenterere seg om IS (greit med ei sone mellom dem og Tyrkia?)