Nyheter MDTV Forum Om Doner

USA sitt folkemord på Filippinane – rundt 1900

Du mener jo at den hvite rase ikke eksisterer, og at rasemessige forskjeller er et påfunn fra kapitalistene for å splitte arbeiderklassen langs ikke-eksisterene overfladiske forskjeller i hudfage, og da er det vel ikke noe feil i å gi skylda til den kapitalistiske konstruksjonen “den hvite rase”?

Akkurat. Og da er vel grunnen til den vestlige verdens voldsomme vekst i de siste århundrene _høy IQ?

Du tar ikke med i regnestykket ditt at europeerne/USA har hentet billige råvarer og slaver fra underlegne og fattige land?

Det visste jeg ikke. Jeg trodde jeg mente at den hvite rase eksisterer.

Innvandringen til Norge er altså et folkemord på nordmenn? Jeg har sagt at jeg mener vi må ha en streng innvandringspolitikk. Det er mulig jeg er litt uenig med Torgeir her, jeg vet ikke.

Fattige land har ikke vært viktig nok til å ha hatt særlig betydning. Hva som har gitt velstandsøkningen er i hovedsak teknologivekst uavhengig av hva som foregikk i bakevja hvor man benyttet seg av slaver. Ellers så var det det kapitalistiske britiske imperiet som fjernet slaveriet i verden, og det burde de få respekt for om ikke annet.

Om du ser på dokumentarer om den industrielle revolusjon, så var det kanalbygging, damp og mekanikk utviklet for å tjene penger i England som sto for nyvinningene, ikke billige råvarer fra den tredje verden.(som var dyrt pga transport) Finland hadde aldri noe imperium, og de er ikke lutfattige av den grunn. .

Det er et vesentlig poeng som jeg selvfølgelig er enig i. Som europeere og «hvite» skal vi ikke være flaue over det, men stolte. Men jeg syns du tar litt lett på europeernes erobringer av Amerika og Afrika.

Imperialisme er vel ikke “verst” pga. omfang? Og som jeg skrev i min lengre kommentar er det teknologi og energioverskudd som tillater ekspansjon - skal vi tenke at sub-sahariske afrikanere er “snille” fordi de var for dumme til å forme sivilisasjoner? --Og nei, du kan ikke projisere din emosjonelle vilje for hva du vil Terje Valen sin artikkel skal handle om. Du må forholde deg til det Terje Valen skriver:

Terje Valen sin artikkel handler om hvor fæle “de hvite” har vært mot de “ikke-hvite” de siste 500 årene.

Hah! Terje Valen er marxist! Å ødelegge “det hvite patriarkalske hierarkiet” er sjølve fokuset til kulturmarxismen. Og da er det unødvendig å spekulere i om Terje Valen mente noe annet enn det han bokstavelig talt skrev, som jeg også allerede har påpekt:

(Jøder, som styrte slavehandelen, er ikke europeere.)

Om ikke nordmenn gis muligheten uten frykt for straffereaksjoner til å si nei til innvandring, og vi blir en minoritet i eget land, er det folkemord etter norsk lov. Spesielt om man har blitt utsatt for propaganda og de som har forsøkt organisere protester har blitt ødelagt på forskjellig vis.

Innvandringen er selvfølgelig ikke noe folkemord så lenge dere som mener at den etnisk norske arbeiderklassen ikke eksisterer, sitter med makten, men når dere mister den, er det ikke noe i veien for å dømme folk fra det forrige regime for forsøk på folkemord, og så får heller vi benytte ufine midler om retten ikke dømmer som makta vil.

Hva slags straffereaksjoner er du er redd for? Sosialt stigma? Miste jobben? Du sier jo nei til innvandring og er en oppegående fyr, og er vel et eksempel på at det er mulig å være svært innvandringskritisk? Hvis du da ikke mener at det er selve den politiske konsensus’ retorikk angående innvandring som i seg sjøl er straff for deg?

Du skal få Amerika.
Jeg forstår det, da du aldri har vært interessert i se på hva Afrika var før Europeerne. Araberne var på god vei til å skape seg et slave-imperium fra Afrikas horn og nedover, og hadde ikke Europeiske kolonimakter kommet, så hadde hele Afrika blitt muslimske slavestater, og det hadde ikke vært noe britisk imperium til å stoppe det.

Det var i hovedsak hvit arbeider og middelklasse som stoppet slaveriet, da de krevde det av britiske (og europeiske) myndigheter og britiske skattebetalere var villige til å bære kostnaden ved frikjøp av alle slavene i det britiske imperiet ved et over hundre år langt lån det ikke er så lenge siden britene var ferdige å betale på.

Ikke nødvendigvis. Men den imperialismen vi snakker om her er størst i omfang, i et historisk perspektiv. Tok du meg i en unøyaktighet nå igjen?

Vet du hva, Thormothr? Jeg kunne påpekt mange ordfeil og dårlige setninger i innleggene dine, men jeg er overbærende, for jeg synes det er andre ting som er viktigere :slight_smile:

Det er vel ingen som er uenige i at teknologi og energioverskudd er viktige drivere for utvikling og ekspansjon. Men, altså, det høres ut som dette er den eneste grunnen for deg. Den første beveger her er den hvite rases overlegne kognitive evner, og eventuelle utskeielser på den imperialistiske fronten ikke er vesentlig. For meg er noe uklart her, for du har vitterlig påpekt flere ganger at du tar avstand fra imperialisme. Unnskyld, nå følte jeg at jeg uttrykte meg unøyaktig - nå igjen. Men du bør presisere dette, ikke bare for meg, men for Hammer, som sikkert ikke har fulgt de andre diskusjonene våre.

Jeg- Ingen, men så jobber jeg ikke som akademiker, men tar tapet ved å jobbe som snekker, og jeg skriver ikke under eget navn og jeg er ikke organisert på noen som helst måte som gjør at byråkratiske virkemidler kan igangsettes, slik som behov for å nøytralisere undergravende russisk virksomhet, organisert hatvirksomhet, osv.

Hva jeg synes er ekkelt er overvåkningen, ikke at en fyr fra PST skal følge med på at du ikke gjør noe galt, da de glemmer, men at høyre-ekstreme skal overvåkes som forskningsobjekter slik at de skal kunne motarbeides på best mulig måte.

Det er ekkelt å skrive en personlig mail eller ta en telefonsamtale når du vet forskere skal gå gjennom og analysere alt sammen, slik at de kan konstruere måter å lage livet jævelig for andre som har blitt smittet av så mye hat at de mener at etniske nordmenn har en rett til å være en klar majoritet i Norge.

Forskerne har tilgang til en 20-30 personer, og da er det nok 100% sikkert at jeg blir valgt, når jeg har hatt så mye å gjøre med de forhatte memene de forbyr om dagen.

Takk.

Kanskje det. Men du kommer ikke unna det faktum at imperie-maktene hentet billige råstoffer fra de afrikanske koloniene. Hvorfor i det hele tatt kolonier?

Det var humanistiske opplysningstradisjoner som lå i bånn her. Både arbeiderklassen og borgerskapet forsto vanviddet.

Der hvor det handler om å dumpe egen befolkning, Som USA og Australia, gir det mening, men ellers så var det nok mye de rike i Europa og afrikanerne som unngikk å bli muslimske slaver, som tjente på kolonialiseringen av Afrika, mens de utsendte hvite døde som fluer.

Du er nok en fredelig fyr, og da forstår jeg godt at det er ubehagelig.

Hei Erland, ikke slit deg ut på en tofronts-krig! Den ene har satt seg fast i at jøder er noen forferdelig mennesker og den andre er redd for mennesker som ikke er av vår “rase”.
Hovedpoenget til Valens artikkel var USAs herjinger på Filippinene. Dokumentasjon på dette overgrepet finnes og da burde vi være enige om det.
Det viktigste som skiller jøder fra annet folk er deres særegne religion. Å være så frenetisk opptatt av å anklage jøder for allverdens elendighet, er ikke noe annet enn at vedkommende mangler saklige og fornuftig argumenter.
Så til klassespørsmålet: Den Norske Arbeiderklassen teller sånn ca. 70 - 80% av folket i Norge. Etnisk er vi en herlig blanding av ulike folkeslag fra Europa og østover til Ural. Om vi blir i fremtiden født med litt mer brunfarge gjør ingen ting, bare vi vet å ta vare på klasseinteressene våre. Beklager: Menneskeraser finnes ikke! Den biologiske grunnen for det, er at det er ikke nok arvemessig biologisk forskjell mellom de ulike folkene i verden til at vi kan skille oss ut som forskjellige raser. Parrer vi oss med hverandre (mellom ulike folkeslag) så får vi alltid sunne og friske barn.
Valen skriver at det er i ferd med å oppstå en nytt maktsenter i verden: Sør-øst Asia og at dette kan sette en definitiv slutt på Columbianismen, den vestlige dominansen! Dette var et svært vesentlig poeng i hans artikkel.

Erland, ikke slit deg ut på tulldiskusjoer! :wink:

Jeg holder på å pakke, og skal på ferie i morra, og har ikke noe annet vettugt å foreta meg før jeg kryper til køys :slight_smile:

Tullediskusjon? Det er mye verre enn du tror! Thormothr har sagt at Hitler var en god høvding og et stort åndsmenneske. Det vil han ikke utdype - han henviser til Hamsun, som også er et stort åndsmenneske - men senere sier han at han ikke har noe særlig kjennskap til Hamsun. Så sånn er livet i kommentarfeltene her for tida! Kanskje Steigan ikke modererer her etter oppfordring fra PST?

Som sagt så driter jeg i de professjonelle, og jeg tror heller ikke de er interessert. Når forskerne gjør det, er alt etisk forsvarlig, så forskningsobjektet vil bli anonymisert, hva jeg sier vil bli anonymisert, sikkert restriksjoner på publisering osv, og denne falske godheten gjør det ennå mer ekkelt.

Nå vet ikke jeg hvordan forskere som har tilgang til overvåkningsdata gjør det, men jeg er rimelig sikker på at det gjøres likt som med som hatforskning på åpne data, og da skal man ikke engang få æren av å være gjenkjennbar gjennom googling av sitat, så sitater skrives om, ofte så du fremstår som en idiot. Motivasjoner tilskrives for å passe narrativet forskeren skal selge. F.eks. har jeg til gode å se at noen av oss faktisk er motivert av at vi ikke ønsker at hvite skal bli minoriteter i egne land.

Venstresiden snakker hele tiden om hvor ille det er å være minoritet, så de burde ikke ha noen problemer med å forstå hvorfor hvite ikke ønsker at det skal skje med deres barn, men nei. motivert av hat, det er hva vi er.

Så var det dette med sannheten da. Nordmenn er veldig mye i slekt, også med andre fra N-Europa.

Tror du dette selv, fordi det er hva som går for å være sant i dine kretser, eller er det at du har et behov for at nordmenn ikke eksisterer som en etnisk gruppe med en interesse av å forbli en majoritet i eget land?

Ser vi på genkart, så finner vi igjen mange Europeiske nasjoner.
genmap1

Det spiller ingen rolle hva vi kaller de forskjellene vi alle kan se at er der, og du kommer igjen med maxistisk teologi og ikke noe som gjenspeiler virkeligheten. Om du følger med så har akademia måtte motvillig begynne å snakke om dette, da vi gjør det, og da er det bedre at den gode siden forklarer.