Nyheter MDTV Forum Om Doner

USA: Opptøyer fra kyst til kyst

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/05/usa-opptoyer-fra-kyst-til-kyst/

Drapet på George Floyd har utløst landsomfattende opptøyer og protester i USA. Ved utgangen av mai 2020 er det registrert alt fra fredelige demonstrasjoner til voldelige opptøyer fra kyst til kyst. Det er ingen tegn til at opptøyene vil gi seg med det første. USA er ei politisk kruttønne og det skal ikke så mange…

3 Likes

Hva skjer?
Vi er i fargerevolusjonenes hjemland.
De fargerevolusjære lederne er dypt splittet.
Putter de inn sine paramilitære ressurser i demonstrasjonene for å prøve å dra nytte av situasjonen?
I så fall lurer borgerkrigen.

“The usual suspects” er Soros / DEM / de radikale / CIA og FBI. Overført til Norge på 90-tallet = studenter og Nei-til-EU-bevegelsen og Klassekampen. Idag mere MDG og studenter.
Studenter og svarte er dem som deep state lettest manipulerer. Det er de reaksjonære, slik som Maidan-aktivister. Ut fra TorgeirSalih: Ta rotta på nazistene (dvs. de som ikke støtter innvandring og nedlegging av oljeindustri)

Soros er en av toppene i Vatikanet har vi lært. The Vortex forteller at frimurerlosjen (ved siden av Stortinget) egentlig er Vatikanet. Det var nytt for meg.
Nå kan vi forbinde alt sammen: Utøya = Soros og Vatikanet

" Det var drapet på George Floyd som har utløst denne protestbølgen, men det var bare den utløsende faktoren. Det har strødd salt i sår som allerede var åpne, som en kommentator sa"…
Ja, sår som er skapt av en anti-hvit- massemedia og system.

1 Like

Floyd protesterte men motsatte seg ikke arrest som politiet påsto. Videoene viser hele forløpet, fra pågripelsen til utøvelse av dødelig vold mot en person som ligger nede på magen med håndjern på ryggen. Det livsfarlige trykket som kneet mot nakke og halsregionen som tok Floyds liv, kan ikke rettferdiggjøres av politimannen som gjorde det, eller av de andre tre som ikke grep inn.

Denne videoen viser pågripelsen og frem til voldsutøvelsen som tok Floyds liv, ca 5 min. New York Post.
Denne videoen viser den unødige voldshandlingen som førte til Floyds død, ca 1,5 min. YouTube.

De personalmessige konsekvensene for politimannen som drepte Floyd og de andre tre var avskjed, mens de fleste kommentatorer mener politimannen skulle vært siktet for overlagt drap eller minst legemsbeskadigelse med døden til følge, og de andre til medvirkning til drap.

Med tanke på alle drap på svarte som politimenn i USA har sluppet tiltale for, er det ikke rart at dette utløser opptøyer fra kyst til kyst i byer med store svarte populasjoner. Koronakrisen har allerede forsterket den vanskelige tilværelsen for de store underklassene i USA som en stor del av de svarte er en del av, så at opptøyene blir landsomfattende er ikke merkelig.

3 Likes

“Det livsfarlige trykket som kneet mot nakke og halsregionen som tok Floyds liv, kan ikke rettferdiggjøres av politimannen som gjorde det”

• Rapporten er ikke klar ennå, men den foreløpig rapporten viser (så godt jeg husker) at Floyd skal ha hatt stoffer inn i kroppen (kokain? Jeg husker ikke helt), og at disse kan ha forårsaket at han var uvanligt utsatt for død.
  • Vi vet ikke helt hvor mye vekt politimannen la på det ene kneet.

“Med tanke på alle drap på svarte som politimenn i USA har sluppet tiltale for, er det ikke rart at dette utløser opptøyer fra kyst til kyst”

• det burde pekes på at mange hvite også blir drept av politiet. Faktisk er tallene (per inbygger) ikke så forskjellige, spesielt når man ta hensyn til at svarte er oftere involvert i voldelig kriminalitet (inkl. motstand til politiet).

Jeg tror det var selve Washington Post i 2017 som viste gode statistikk på dette.

1 Like

Alt som trengs er noen knuste ruter - jeg veit det , jeg var der sjæl- utafor Oluf Lorentzen, i 1980.

1 Like

Det lurer jeg også på! Ingen tvil om at USA er et imperium i krise, og det skulle bare være rett og rimelig slik eliten har turet fram mot egen befolkning i så mange år. Drapet på Floyd er selvfølgelig bare en liten sak som får fram raseriet. CNN har stått på her hos meg i formiddag, og så vidt jeg kan se har Trump gjemt seg. Han skulle nok ønsket at befolkningen hadde hamstret cannabis under de første dagene av corona-panikken, slik folk gjorde i Nederland - eller doruller som i Norge - og ikke våpen. Sitter han i en bunker (VG) og skjelver? Det skal bli veldig interessant å høre hva han sier etterhvert. Dette handler om helt andre ting enn Floyd. Hvis vi kommer i en situasjon der militæret på en systematisk må settes inn, har man virkelig nådd et vippepunkt. Det viser for hele verden hvor svake USA er, og det nytter ikke lenger å glatte over hykleriet.

Jens Bjørneboe skrev på 60-tallet esseyet «Vi som elsket Amerika» Sjøl har jeg aldri elsket Amerika, men Bjørneboe tilhørte en annen generasjon. I dag, i 2020 har vi en situasjon der det er mainstream å ‘ikke elske Amerika’. Helt vanlige folk, som ikke er særlig politiske, går nå rundt og slår vitser om USA. Trump skal selvfølgelig ha mye av æren for det. Men egentlig er ikke Trump noe annet enn en litt mer upolert versjon av sine forgjengere.

1 Like

Nå oppfatter jeg du og ditt NRK / CNN som hyklerne her. Trump jobber hard for å bli kvitt alle dere lockdown-kåte sprirrevipper. Å klassifisere dere som “terrorister” er seriøst ment av Trump.

Gene Sharp er kommet hjem

Lockdown fungerer åpenbart dårlig i USA nå. Det er det mange grunner til.

Lockdown har ikke fungert. Hvorfor er mindre klart. Det kan være teorien bak lockdown som er råtten. Neil Ferguson er on the run.

Russland

The infection spread from Italy on 2 March, leading to additional measures such as cancelling events, closing schools, theatres and museums, shutting the border, and declaring a non-working period which lasted up to 11 May, having been extended twice. By the end of March, lockdowns were imposed in the vast majority of federal subjects, including Moscow.

Det har fungert andre steder, og det er helt rasjonelt, basert på vitenskap. Tall, statistikk. Men det er klart at det har sine slagsider, særlig i land som sliter med fattigdom og sosial uro, og lav tillitt mellom myndigheter og befolkning. Som Nigeria, Brasil og USA og andre underutviklede land.

Land med minst sosial distansering har minst dødsfall.
Mens Sverige, med sine gamle som ikke har vært i utlandet på 10 år, som knapt beveger seg utafor huset, dør som fluer.

Vi kan vel være enige om å være uenige :grin::grin:

Neil Ferguson er on the run.

Hvis ikke Neil Ferguson kan forsvare prognosene sine så har dere tapt.
Mike Adams er en annen taper. Den 3. taperen blir NRK. Da blir status: -Dere fikk panikk

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.