Nyheter MDTV Forum Om Doner

Urix i dur og moll

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/10/urix-i-dur-og-moll/

Av Eva Thomassen. Da var temaet Syria igjen. Det første vi blir presentert for er en rask bildesekvens fra Damaskus, Aleppo og Idlib. Tonen er satt. Er det sant det som vises på bildene? Ja og nei. Damaskus har aldri blitt angrepet og ligger ikke i ruiner. Øst-Aleppo lå i ruiner takket være en 4…

4 Likes

Hei Eva. Jeg, og andre jeg kjenner setter stor pris på alt arbeidet du har gjort i Syria.

Kan du hjelpe meg litt med denne ettersom den viktigste kilden min har tatt pause?

Sitat:

“Amerikanskstøttede SDF innledet en stor offensiv 10. september mot en del av Eufrat-dalen rundt byen Hajin, hvor det anslagsvis skal oppholde seg rundt 3.000 islamistiske ekstremister. De har imidlertid lidd store tap i operasjonen, som har luftstøtte fra koalisjonen mot IS, ledet av USA.”

“IS bortførte syriske flytninger
Flere hundre personer er bortført av IS_krigere fra en flyktningeleir øst i Syria. Det skjedde da IS gikk til motangrep mot amerikanskstøttede styrker fredag. Mer enn 100 familier ,deriblandt slektninger av IS-avhoppere ble bortført ifølge SOHR”. NTB

Flere krigere fra den kurdisk-ledede gruppa Syrian Democrati Forces (SDF) ble drept i forsøket på å forsvare leiren, skriver ABC nyheter.

Hva har egentlig skjedd her? Har USA gitt klarsignal til dette?

Kan noen informere henne om at Steigan har kommentarfelt?