Nyheter MDTV Forum Om Doner

Undertrykking og rovdrift har skapt rekrutteringsgrunnlag for IS i Mosambik

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/09/undertrykking-og-rovdrift-har-skapt-rekrutteringsgrunnlag-for-is-i-mosambik/

Den nordlige provinsen Cabo Delgado i Mosambik er senter for det som kunne ha vært en velsignelse for den fattige befolkninga i regionen. Etter å ha vært glemt og vanskjøttet i mange tiår er Cabo Delgado pluteslig blitt Mosambiks El Dorado fordi det er funnet store mengder olje og gass under havbunnen utenfor. Men rikdommen…

4 Likes

Vi må ikke glemme, at IS representerer fredens religion, Islam!
En av måtene å skape fred, er jo å utrydde dem som skaper ufred.
Litt logikk må til.

1 Like

IS presenterer seg som noe annet enn det de faktisk er - leiesoldater finansiert av Israel & co
Såpass bør du ha fått med deg nå.

1 Like

På samme måte som Islam presenterer seg som noe annet enn hva de er, blant annet opphav til IS, Al Shabab, og en drøss andre jihadiske eller krigsførende/konfliktførende organisasjoner.
Jeg beklager den dårlige ironien, den var åpenbart forfeilet.

Tror nok du trenger å sette deg inn litt dypere hva angår begge tema. Både når det gjelder Islam og når det gjelder terrorist organisasjoner.

2 Likes

Sjekk dine egne kunnskaper. Linken du viser til er til en artikkel som sier at Israel innrømmer å ha finansiert “syriske opprørsgrupper”. Det er ikke IS, men syriske motstandere av den sittende regjeringen. Det er de gruppene som lenge har vært i opposisjon til Assad og som fortsatt kjemper. Les artikkelen en gang til.

Beklager at jeg tok feil av deg og Annebrit. Hadde jeg sett nøyere etter, hadde jeg ikke engang giddet å svare deg.

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.