Nyheter MDTV Forum Om Doner

Ukrainas ambassade sier at Demokratene ba dem om å finne skitt om Trump

Søskenen mine hevder at jeg mener at de er dumme, når de egentlig bare er uinformerte. Etter å ha kjent meg i femti år, burde de ha visst bedre- så det er mulig at de er blitt dumme.
Hjernen er som en muskel, den må brukes, for å fungere.

2 Likes

Og nå som vi hadde det så hyggelig!! Russland har først og fremst vært ille i sine nærområder, og er det den dag i dag. Du har hørt om et land som Ukraina. Videre er jeg helt overbevist om at Russland har influert i både amerikanske og britiske valg (brexit). De driver omfattende hacking mot vestlige samfunnsinstitusjoner. De er ledende på facebook og tvitter.

Og så vil du ha konkrete etterprøvbare eksempler. Da er jo Ukraina et sted å begynne? Men jeg tror du har fasciten på din virkelighet i Steigan og RT, så da nytter det uansett lite hva jeg kommer med. Jeg har tenkt litt på å skrive et lengre innlegg med referanser og lenker, om Ukraina. Vi får se.

I dag har foressten Trump uttalt at han vil bruke sine fullmakter for å forhindre at den uredigerte Mueller-rapporten blir publisert. Skriver Politico.

Det var da som satan. Så skal ikke alle få se hvor uskyldige russerne og Trump er.

Men you can’t always get what you want

Det er det vel også delte meninger om. Vi er jo nabo, og bortsett fra å fengsle våre agenter, og å hjelpe noen av våre offer til å søke asyl her, kan jeg ikke skjønne at de har plaget oss stort.

Jeg har litt vondt for å skjønne at Russland har stort å gjøre med det som pågår i Ukraina nå, selv om landets nåværende ledelse vil ha det til å være slik. Og jeg har ennå til gode å få en samenhengen redegjørelse for hvorfor jeg tar feil. Jeg hadde håpet at du kunne helpe meg, men jeg skjønner at du ikke har noe mer å fare med.

Hvis du aldri har møtt ei rød sild før, så har du gjort det nå.

2 Likes

En feil til i Steigan artikkel:Årsaken til at Jo Biden truet med å redusere støtte til Ukraina, var at Poroshenko ikke ville sparke General Prosecutor (statsadvokaten) Shokin. Shokin var en forhatt beskytter av Ukrainske og Russiske oligarker. Shokin hadde aldri noe imot å beskytte Burisma Group (gass trading Group), ikke som Steigan skriver. Problemet var at sjokoladekongen ansatte Jurii Luszenko istedet - en like korrupt GP som Shokin, samt at han heller ikke hadde juridisk bakgrunn. Han ble ansatt for å beskytte Poroshenko og hans oligark venners finansielle kriminalitet

1 Like

De har ikke plaget oss stort. Men du kan jo spørre polakkene, esterne, ukrainerne, tjetsjenerne, litauerne… Ja, ikke sant. See? Måten du argumenterer på her er litt sånn, hvis du hadde vært fra Canada; « USA? Er det noe problem?»

Når det gjelder Ukraina-spørsmålet ber du om en «sammenhengende redegjørelse for hvorfor jeg tar feil», og du håper jeg kunne hjelpe deg, men du regner med at jeg ikke har noe mer å fare med.

Jeg vil sterkt anbefale Timothy Snyders bok «Veien til ufrihet. Russland, Europa, Amerika”. Men jeg tror ikke du er interessert. Selv om det burde være interresant, for til tross for at Snyder selvfølgelig er pro Ukraina, er han ikke uten brodd mot USA og vesten, snarere tvert imot.

Gå på biblioteket og lån den boka.

1 Like

Bortsett fra gammelt nag, har de vel heller ikke stort å fare med. De har da ikke akkurat hatt så stort hell med sin flørting med vesten heller, og de ser i det minste ut til å anerkjenne Ukraina som en fallert stat.
Jeg er pro-Ukraina, selv jeg, og beklager veldig det som foregår der nå.
En skal kjenne treet på frukten, sa Jesus, og det holder jeg meg til.

I de blindes land, er den enøyde konge.

2 Likes

Ok, det er et poeng. De er jo også inne i EU og NATO, heldigvis.

Vi er alle pro-Ukraina. Putin er kjempe-pro. Så du skal få et poeng for den også.

Det er ikke mange her oppe i knausene som vet hvordan et fikentree ser ut. Det er heller ikke mange her oppe som vet hva som foregår i Ukraina, rent bortsett fra at det er et drittland. Faktisk er de litt i tvil om hva som skjer der nede også, selv de som prøver så godt de kan. Du virker veldig skråsikker. Jeg skal ikke dømme deg, for jeg kjenner deg ikke personlig. Og jeg har respekt for Jesus faktisk. Men for min del sår jeg tvil om hele virkelighetsbegrepet, i hvertfall nå og da, i mine mørkeste stunder - og da sier det seg sjøl at jeg er tilsvarende skeptisk til de som skal definere virkeligheten. Og nå hører jeg det singler i glasshuset rundt meg - ooops I did it again, som Rolling Stones ikke sa. Jeg kastet vel en stein da. Det er ikke greit. (It’s Not Easy, Aftermath, 1966)
Men poeng gir jeg deg ikke, asså!!

Steigan er konge, og du er hu med de digre ørene. Og ellers er vi noen lavpanna krek av noen idioter hele gjengen. :slight_smile:

Hørt om billedlig tale? Alle trær har frukt. Ditt livstre også - er den god, eller dårlig - det er spørsmålet.

Jeg forsto at det var billedlig tale. Når jeg sier at det ikke er mange her oppe i knausene som vet hvordan et fikentre ser ut, er det også billedlig ment. Det kan overføres til mangt og mye.

Så hvordan er frukthøsten i dagens Ukraina?
Eller er alt slemme Russland skyld?

1 Like

For å være litt alvorlig; Folk er sånn at de skal vite alt. Og der ikke sikker kunnskap er å oppdrive, ljuger vi så det renner av oss, og innbilder oss ting, og det uten at vi sjøl vet det. Egentlig tror jeg det er litt farlig å si at noen av oss er bedre enn andre her. Jeg kan le av folk som tror at jorda er flat, og du kan riste på hodet av ukrainere som vil inn i NATO og EU. Og gudbedre som Anne lo av meg da jeg som fjortis var overbevist om at det måtte bli oss to. Hun visste ikke hva jeg het engang. Så du skjønner at det sitter i.

Så denne fella går vi i regelmessig alle som én. I mitt hode vitner det om anstendighet når folk tviler på virkelighetsdefinisjoner gitt av politikere, bloggere, filosofer og selvoppnevnte eksperter på ditt og datt. Da jeg var fjortis og medlem av SVs ungdom foreslo jeg på et møte å forby Donald Duck, subsidiært å sladde onkel Skrue. Det kan jeg le av nå, men fra evighetens og gudenes perspektiv skulle det ikke forundre meg om jeg framstår som en like stor idiot i dag. Grøss og gru.

Putin ljuger nok litt mindre enn CIA, og jeg vet kanskje litt mer om Ukraina enn Steigan. Det kan hende at det er små marginer her. Det jeg ikke tror, er at noen kan påberope seg en rolle som allviter fordi man kan sin Marx eller sin Bibel, eller hva det nå enn skulle være.

Du ba om referanser om Ukraina. Tim Snyders bok som jeg tipset opp, inneholder masse referanser. Det er et innmari godt utgangspunkt. Så hvis du er interessert i hvordan «fienden» tenker, er det boka du skulle ha lest.

2 Likes

Det er ikke Russlands skyld at frukthøsten er dårlig. Ukraina kan takke seg sjøl for elendigheten.

2 Likes

Erkjennelsen av det, er første skrittet på veien til frihet.

2 Likes

Au da! :rofl: Mimredigresjon: Jeg for min del skrev norskstilen “Donald Ducks innflytelse på Det norske arbeiderparti” på samme alder. (oppgaven var slik at vi selv fritt kunne velge tegneseriefigur og politisk parti selv).

3 Likes

Nei. I de blindes land er den enøyde tvangsinnlagt.

2 Likes

Anbefalte rockebiografier:

• Dear Boy - posthum biografi om Keith Moon (The Who)
  • White Line Fever - The Autobiography - selvbiografi av Lemmy Kilmister (Motörhead)

Har hørt at Pete Townshends bok skal være bra. Lest den? Boka om Keith Moon høres morsom ut…

1 Like

Nei, dessverre ikke fått lest den enda. Moon-boka er tidvis hysterisk morsom, dvs. Keith Moon var hysterisk morsom (både ufrivillig og med overlegg), type “Care for a drink?!” - kommende tvers gjennom veggen mellom to hotellrom med flaska først i ei utstrakt hånd og et stort glis. :partying_face:

1 Like

Janteloven ble begravet 2005, og januar 2012.
Var det du som gravde den opp ?

Drammenstur ?
Mental retardasjon utgjør 0.2 % av befolkningen.
IQ-verdien under 20

“Dette er en alvorlig mental retardasjon (idioti). Det går ikke an å utdanne eller oppdra mennesker med denne verdien. Ofte må de være tatt hånd om av andre, de kan ikke ta seg av seg selv, ofte befinner de seg i sin egen verden og iakttar ikke omverdenen. De utgjør 0,2 % av befolkningen”
https://www.no.iqtester.eu/artikler-om-iq/iq-verdiniva.html
Meld deg på her, du vil nok bli positivt overrasket.
https://www.mensa.no/iq/iqtester/

2 Likes

Ifølge denne oversikten er det verd å merke seg media eierne som har det med å sverte Russland, også har forbindelser til våpenindustrien.
Donald og onkel skrue

https://forum.steigan.no/uploads/default/original/2X/d/d64b6e3d248535120ceb89591512908fb28d6e4d.jpeg

1 Like