Nyheter MDTV Forum Om Doner

Ukrainas ambassade sier at Demokratene ba dem om å finne skitt om Trump

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/05/ukrainas-ambassade-sier-at-demokratene-ba-dem-om-a-finne-skitt-om-trump/

I over to år har Det demokratiske partiet forsøkt å gjennomføre et stille statskupp mot Donald Trump via den såkalte Russiagate. Dette forsøket kollapset i stor stil da Mueller-rapporten viste at det ikke hadde vært noe samarbeid mellom Russland og Trump. Nå slår dette forsøket tilbake på Demokratene sjøl. Les:«Russiagate» var fake news, la oss…

2 Likes

Du ljuger med overlegg. Mueller-rapporten viser at Russland influerte det amerikanske valget. Men den konkluderer med at det ikke kan bevises at denne påvirkningen var direkte fra Kreml eller Putin. En ting kan vi være enige om; Putin er ikke dum. I kjølvannet av Wikileaks og den generelle urolige tilstanden den bragte vesten i (pluss en hel del andre hyklerske imperialistiske greier, som bombing i Libya, og så videre og så videre) var det enkelt for Russland å sno seg.

1 Like

Serrrrriøst? Hvor kommer du fra?

3 Likes

Fra et sted mellom jorda og outer space. Akkurat som du :wink:

2 Likes

Rolling Stones hadde sine gode sider, men akkurat når det gjelder lightyears og sånn var de ikke så bra. Heldigvis hentet de seg godt inn og leverte et av historiens beste album, Exile On Main Street, to-tre år etterpå. Det var heroin for alle penga. Der de hørte hjemme. :wink:

1 Like

Amerikanske velgere går til urnene etter hva de leser i avisene, ser på tv av kandidatene, tv-dueller mellom kandidatene, familietradisjoner og klassetilhørighet. At russerne skulle ha påvirket den amerikanske velgeren med noen Facebook kampanjer til noen tusen dollar, og kommet inn i stuen til velgeren også når Trump vant med så stor margin, blir helt usannsynlig og urimelig.

1 Like

Da tror jeg du undervurderer Zuckerberg og hvorfor han har blitt så stor. Dessuten leser ikke folk aviser. Og de ser på TV med en større skepsis enn noensinne før. Situasjonen er perfekt for de som skjønner hvordan man kan utnyttee det.

Hva dialogen mellom ambassaden og DNC egentlig gikk ut på kan ikke Hill dokumentere. Imidlertid har den Ukrainske ambassade gjort det som enhver ansvarlig ambassade ville ha gjort: enhver sak som går på et annet lands anliggende (uansett) skal ikke en ambassade involvere seg i. Men til Steigan påstand: det vel høyst tvilsomt om DNC har spurt Ukraina om denne type informssjon

1 Like

Kun for Anita Pallenberg. Keith valgte livet. Har du ikke lest selv-biografien?

Om vi kommer fra samme sted, kan vi ikke ha fulgt samme rute til denne diskursen, så mye er sikkert.

Jeg har ikke sett noe som kan overbevise meg om at Trump skulle ha samarbeidet med russerne om å bli president i USA. Ikke kan jeg skjønne at det skulle være noe logikk bak det heller, om det ikke er det som kalles prosjisering.
jeg synes dette blinker rød sild, så bjellene ringer - for å sitere far min.

5 Likes

Den har jeg lest. Ganske underholdende. Fyren er full av anekdoter fra rocke-livet. Men han synger vel på siste verset nå. Han har til og med sluttet å drikke?

Ellers er sånne kjendis-selv-biografier ofte dørgende kjedelige. Keith sin er sånn sett ikke dårlig. Det mest pinlige jeg har lest er Neil Young. Kanskje fordi han prøver å være dyp. Det skal jeg aldeles ikke beskylde Keith for.

1 Like

Det er vel ikke det som blir påstått heller, snarere er det Russland som anklages for å ha påvirket det amerikanske valget. Hvor mye Trump visste? Kanskje ikke så veldig mye, men kanskje litt. Det Mueller-rapporten konkluderer med er at det ikke kan bevises at det er en direkte kobling til Kreml og den russiske statsmakta. Dette brukes for alt det det er verdt for de som har interesse av denslags, men «glemmer» å ta med at Mueller står fast på at det har vært en påvirkning.

Logikken er akkurat den samme som når USA bruker ufine metoder når de skal påvirke her og der. Jeg forstår ikke hvorfor Russland ikke burde kunne gjøre det samme, og det forstår ikke Putin heller, tror jeg. Russland er et herrefolk med mindreverdighetskomplekser. Selv Dostojevski mente at den russiske sjel var så overlegen den vestlige dekadente sjel, at den burde ekporteres til resten av verden. Den russiske filosofien er full av tanker om den russiske misjon. Russlands relasjon til vesten har alltid vært et tema, og det er et problem de må ta noe av skylda for sjøl. I riktig gamle dager var religion et stikkord; ortodoksi kontra den ugudelige katolisismen og den enda verre protestantismen. Så kom kommunismen (virkelighets-kommunismen) og overtok som medium for disse greiene. Og nå i Zuckerbergs tidsalder skjer det igjen. Jeg prøver ikke å si at Russland er roten til alt ondt, jeg mener at ondskapen er sånn omtrentlig jevnt fordelt. Logikken i det må du nesten spørre din Jesus om.

1 Like
2 Likes

Joa, men hva skulle være hensikten?

Jeg forstår ikke hvordan du tenker her. Mener du at siden du ville ha gjort det, så må Putin ha gjort det også? Eller innrømmer du bare at du ikke har det minste peiling på hva Putin tenker.

Det var da voldsomt.

Se deg rundt, da mann!

Jesus er like mye din, som min. Han er opphav til all logikk, og han ga oss det gode rådet at vi skulle dømme treet på frukten.

1 Like

Litt rotete formulert av meg. Mener bare at Putin og Russland gjør det samme som USA og andre imperialistiske makter alltid har gjort, og at de i og for seg har er «rett» til det. Ikke verre enn det :wink:

Så du mener at Russland er like deprivert som vesten, så de må sikkert gjøre de samme tinga?
Jeg tror Steigan akkurat nå har opp et kart på forsiden, som viser hvor mye f…skap USA har drevet med. Kanskje du kunne lage et tilsvarende for Russland?

1 Like

Når hackerpåståerne nevner vi pro-hvite som beviselig påvirket valget, en gruppe hackerpåståerne aldri nevner, så er det kanskje mulig å ta Russland hacket valget påstander seriøst.

Poenget er at du og de som snakker om russisk innflytelse aldri nevner oss, og hvorfor skal man stole på noen som beviselig lyver om det amerikanske valget på denne måten, når det kommer til russisk innflytelse?

Ikke at jeg tror jeg får noe godt svar, men du forstår at det er mer behagelig å legge skylda på Russland, enn det er å innrømme at det var et organisk hjemmedyrket opprør som fikk Trump valgt?

Enig i at USA er desidert verst i klassen her.

1.15 i denne forklarer sammenhengene.
Hele denne bør sees, uavhengig om man liker typen, fordi han forklarer noe om oligarkene som man ikke hører så mye om.
LIVE How Israel Infiltrated the Trump Campaign

https://int.nyt.com/data/documenthelper/360-trump-project-rome/574d679d1ff58a30836c/optimized/full.pdf#page=1
Her forteller de om varsleren fra Cambridge analythica, og metoder.

The British data firm described as “pivotal” in Donald Trump’s presidential victory was behind a ‘data grab’ of more than 50 million Facebook profiles, a whistleblower has revealed to Channel 4 News. In partnerships with the Observer.

1 Like

Ja, men hvor ille er egentlig Russland, det er det jeg vil ha svar på. Og da vil jeg ha konkrete, etterprøvbare eksempler, og ikke rein synsing, basert på rykter.

3 Likes

Haha. Nemlig. Et nepskrell jeg jobba med var i harnisk over Putins bombing av sykehus, kvinner og barn i Syria her for litt siden. Jeg spurte hvilke kilder hun hadde på saken og alt jeg fikk var et gullfiskblikk :slight_smile:

2 Likes