Nyheter MDTV Forum Om Doner

Tyskland forbereder seg på massefattigdom

En kan bare håpe på at når nordmenn ser hvordan det har blitt og blir i EU, at dette får de til å forstå at vi må ut av EØS og si klart nei til EU/TTIP/TTP/TISA/ISDS/BIT og andre overnasjonale avtaler. Men storkapitalens MSM med NRK skjønnmaler, underrapporterer og underkommuniserer forholdene i EU, det ser en spesielt hvordan de unngår dekning av de Gule Vestenes kamp, som også nå middelklassen i Frankrike slutter seg til.

Det er bare en sterk nasjonalstat som kan holde den globale storkapitalen og deres neo-liberale markedsøkonomi som forårsaker fattigdommen i Vest-Europa unna. Men ordene nasjonalstat, nasjonal identitet og nasjonalisme sverter den globale storkapitalens presse og medier så godt de kan, og forsøker å assosiere ordene med så mye negativt som mulig. Det har de gjort for alt det er verdt fra etter annen verdenskrig, for nasjonalisme er det motsatte av storkapitalens globalisme.

5 Likes

Sorry Kjetil men den gulag kommentaren din gir ingen mening for det er sant som FMD sier.
Folk er overbelastet. Å ha barn må man ha råd til for det koster å holde unger i livet med mat, ha tak over hodet på dem og putte klær og sko på dem. Det er ikke lenger så enkelt å være en familie med kun en inntekt og barn trenger også ha foreldre som ikke er for utslitt til å hjelpe med lekser og ikke minst være foreldre.
Karen min og jeg var heldige som kunne både jobbe og være med ungene da de var små.
Hverdagen har forandret seg for folk under en viss inntekt.
Se hvor mye større behov det er for sosial hjelp, matbanker etc. Alle som ikke trenger hjelp er rett og slett heldige nå til dags og det bør ikke være så. Hvor er velferdsstaten som vi bygget opp gjennom flere tiår som var ment å nettopp ta vare på familier og individet?
Vi har et samfunn er delt mer enn noensinne før. Vi har de som har langt mer enn de trenger, de som klarer seg og de som blir etterlatt fullstendig glemt og uten sikkerhetsnett.
Gulag du liksom din kjekkas :wink:

3 Likes

Helt enig. Vi blir forsøkt tvungen til å tenke at selvopprettholdelse både som individer og som folk er å være egoistisk heller enn nødvendig. Globalisering gjenspeiles sågar i tradisjonell arkitektur. Det skal ikke finnes nasjonal suverenitet eller kulturell suverenitet. Jeg antar at snart vil vi bli fortalt at vi skal ha et globalt språk som skal være gjeldende.
Da vi hadde folkeavstemning om EU hadde jeg avbrekk i studiene og jobbet som lærervikar. Studieinspektøren var for EU og jeg mot. Jeg argumenterte at EU var som en eksklusiv bokklubb som lover gull og grønne skoger. Så melder du deg inn, finner ut det ikke lever opp til forventninger mens du betaler gjennom nesa og for et helvete med å prøve melde deg ut. Hans svar var: Jeg var jo litt småforelska i deg men det er over!
Alle på pauserommet lo jo godt mens jeg var målbundet for en gangs skyld :laughing:
Jeg håper sannelig at det Norske folket har fått med seg hva slags helsikes påfunn EU egentlig er for jeg har ikke samme energi til å stå på gata med plakater og prøve forklare folk at EU er intet annet enn gisseltaking av en hel nasjon.

4 Likes

Dette vil nok bli et større tema fremover. Det norske skatte og avgifts-nivået gjør at en gjennomsnittlig lønnstaker jobber 3-4 dager i uka eksklusivt for staten. Spørsmålet som etterhvert vil trenge seg på for mange er hva man faktisk får igjen for den innsatsen, ikke minst når man i tillegg blir pålagt å finansiere statlige prosjekter med bompenger etc.

5 Likes

Når du nevner egg og reir, får jeg assosiasjoner til gjøken som lusker eggene sine inn i spurveredet. Spurve-mor det travelt med å skaffe mat og ettersom gjøkungene vokser kaster de spurv-ungene ut av redet. Dette er naturlover. I menneskeverden ser dette fenomenet ut til først å gå ut over gamle, syke og andre svakstilte.

5 Likes

[quote=“Mari, post:22, topic:5339, full:true”]

Sorry Kjetil men den gulag kommentaren din gir ingen mening for det er sant som FMD sier.

Gulag du liksom din kjekkas :wink:

Jeg bare baserte meg på dette utsagnet: “Den korrupte eliten er en trussel mot hele menneskeheten, og de må nøytraliseres med alle tilgjengelige metoder og uansett kostnad!”

Huff, “alle tilgjengelige metoder og uansett kostnad”!

Men du har rett i èn ting Mari, jeg er en skikkelig kjekkas. Dritkjekk faktisk, hehe :grin:

3 Likes

Når man ukritisk gjentar det som står i massemedia som om man skulle vært papegøye med hjerne på størrelse med en eikenøtt, så burde man holde seg unna kommentarfeltene på Steigan.no.

Jeg beklager men kommer til å fortsette å kommentere her en stund, til tross for manglende intelligens. Du er ikke den første som beskylder meg for det. At du ikke ser at noe har skjedd med nordmenns holdninger til arbeid og at vi har fått en “få-mentalitet” som ikke dekkes i like stor grad av “gi-mentalitet” er for meg ubegripelig. Men folk som deg trenger syndebukker for manglende tilstrekkelighet.

1 Like

Herr Tangen, du tenker så feil, at for å slutte å skrive feil, så må du slutte å skrive det du tenker.

Når trigges fenomenet “arbeidslivet”? Når man står opp mens man er trett og drikker kaffi og ynker seg litt? Du bruker ordet “arbeidslivet” og vet ikke engang hva du henviser til.

Noen må gjøre hvilke jobber? Du sier noen gjøre PLOPP, og så bruker du noe overflødig som eksempel på PLOPP. Jeg har ikke behov for hotellene dine. Jeg husker ikke sist jeg brukte et hotell. Man kan sove i en bil, i telt, i en shippingcontainer, på et motell, hos en bekjent, hos en airbnb-utleier. Og man kan kjøpe niste på en dagligvarebutikk.

Det er byråkratiet som deler ut særtilskudd til universiteter og høgskoler, og du er ikke prinsipielt imot særtilskudd. Du støtter at byråkratiet kan vilkårlig synse og føle hvor det skal sendes penger, og så klager du på at byråkratiet vilkårlig synser og føler hvor det sendes penger.

Folk produserer verdi for seg sjøl, og gjerne andre, kontinuerlig og hele livet. Samtidig eksporterer Norge for over 500 mrd. kroner i olje og gass årlig, omtrent 100.000 kroner per innbygger. Men som uprinsipiell tulling vil ikke du at andre enn deg sjøl og enkelte andre som du skal velge ut, skal kunne motta noe av denne verdien slik at de kan forsørge seg.

De som føler at å leve har mer negativ verdi enn positiv verdi, tar sjølmord. Når du, djevelen og forræderen Kjetil, stigmatiserer og tråkker på folk, basert på din ukristne og åndssvake forståelse av mennesker og samfunnet, så bidrar du til å skape et falskt hierarki og ødelegge folk sin sjølfølelse, og slik skaper du negativ verdi for andre. Dette må du visst ha inn med teskei.

Det er djevler som deg Kjetil som burde ta sjølmord, og ikke fattige og vanskeligstilte.

Du betaler 0 kr i skatt, din gnom. Om du mottar 400.000 kr fra staten, og betaler tilbake 200.000 kr, så har du i praksis mottatt 200.000 kr. Lær deg å tenke før du skriver. Skriv i en dagbok eller noe.

Det du har rett på i et rettferdig system med menneskelige likeverd, er den samme borgerlønna som alle andre på kanskje 10.000 kr/mnd, pluss den samme grunnleggende infrastrukturen som alle andre nordmenn mottar. Ikke noe annet.

De største gjøkungene i Norge er de såkalte asylbarna. Dette er jo bokstavelig talt å legge egne unger i andres reir.

2 Likes

Dette vil nok bli et større tema fremover. Det norske skatte og avgifts-nivået gjør at en gjennomsnittlig lønnstaker jobber 3-4 dager i uka eksklusivt for staten.

Ja det tror jeg du har helt rett i. Det vil bli et tema, og hvordan stat og kommuner bruker våre skattepenger og skattenivået generelt. Statsbudsjettet f.eks har est opp til ca. 1,4 billioner kr., omlag som i Sverige med dobbel befolkning.

Har du ordblindhet, gnom? Du, Kjetil, betaler i praksis 0 kr i skatt.

…og stat/kommuner bruker midler på vilkårlige særtilskudd, slik du støtter. Du har ingenting å klage på; oppgava di er løyse opp i dine idiotiske tankemønster.

Du får.

Jeg vet at du ofte ikke forstår enkle setninger, så det er kanskje umulig å forklare, men prøv denne:

begrensa inntekt —> staten

staten —lik makt/frihet til hver person—>

rettferdig:
staten —120.000 kr—> Kjetil
staten —120.000 kr—> “gærning”
…evt…staten—120.000 kr—> verge til “gærning”

Ergo:
staten —350.000 kr—>Kjetil
Kjetil Tangen = utgiftspost for staten

Nå banner du i kirka! Husk hvor du er; på Steigan :thinking::grin:.

Uansett realistiske politiske og økonomiske systemer vi greier å komme opp med, ser det ut til at det alltid vil være en «elite». Men Stephen Hawking, som ikke akkurat var noen sinke, mente at verden går til helvete uansett, og den eneste løsningen er å kolonisere i verdensrommet. Nå når jeg har lest Hawking sjøl, ser jeg at VGs overskrifter ikke var tull. En artig teori på hvorfor vi ikke har fått besøk fra verdensrommet fra intelligente sivilisasjoner (de må finnes, for rommet er uendelig), er at alle intelligente sivilisasjoner kollapser av seg sjøl på et gitt punkt, før de blir smarte nok til å organisere de lange reisene. Fy flate for en interresant tid vi lever i her på jorda nå! I teorien vet man hvordan man skal reise fort, men samtidig, og litt før, overbefolkes verden og isen smelter. For å ta det siste; Hawking snakker om et scenario der kloden blir et nytt Venus - med temperatur på ca 200-300 grader. Og hvorfor ikke? Mars var en gang en varm planet, med atmosfære og elver. Alt kan skje!

Man skal ikke skylde på eliten for alle problemer. Greit. Men det er ikke langt unna. De er skyld i det åpenbare som vi kan fatte her og nå, det negative med sosiale problemer forårsaket av det kapitalistiske system vi har, men også framgangen og suksessen er en del av det problematiske. Så eliten skal egentlig ta skylda for alt. Heia Steigan!

Erland
Nå banner du i kirka! Husk hvor du er; på Steigan :thinking::grin:.

Huff ja, jeg banner stadig vekk i Steigan-kjerka. Og det til tross for at jeg er en meget religiøs mann. Hos enkelte her får jeg fram psykopaten i dem tydeligvis. Men som det heter seg, det er lettere å be om tilgivelse enn tillatelse…:shushing_face:

Å kalle seg religiøs, ta på seg en prestekappe, eller skrive jeg er kristen i panna si, har ingen større betydning. Johannes- og Thomas-evangeliene er budskap om det sjelelige, og hensikten er å modellere Jesus’ ånd; det er denne altruistiske ånda som er Gud i evangeliene.

Du Kjetil har en ukristen ånd. Du Kjetil er som jødene du er lojal mot - egoist-jævler som tror de er mer verdt enn andre, og med det langt fra Gud.

Jeg øser ut svar til deg. Jeg strør om meg med visdom, men ditt sinn har ingenting å gripe fatt i det med. Jeg forteller hvorfor jeg blir forbanna, men du lytter ikke.

Om du viste tegn til refleksjon, var lojal mot nordmenn, og sluttet å stigmatisere andre, så hadde det ikke vært noen grunn til å angripe deg. Men du tviholder på din djevelske ånd, og da hører du hjemme i helvete.

Om det skulle være noe poeng i at du befinner deg på et diskusjonsforum, om du skal oppnå noen som helst refleksjon av å være her, så kan du feks. prøve å uttrykke hva som er målet med “arbeid” (denne idéen din som du bruker til å tråkke på andre med). Vis om det er verdt å kommunisere med deg på en annen måte enn å angripe deg. Vis forumet at du er i stand til å lese et spørsmål og gi et tilnærmet logisk svar på spørsmålet.

@KjetilTangen Hva er målet med “arbeid”?

(Presiser hva det du sier er målet er for noe.)

1 Like

Forsøk på metaperspektiv over menneskets tilværelse (2020) er ubrukelige om de som ikke tar i betraktning den eksponentielle utviklinga av kraft/evne til kunstig intelligens. Ei framskrivning av denne utviklinga tilsier at maskinintelligens vil være på nivå med menneskelig intelligens innen 2040-tallet (og ha fordelen av høgere hastighet).

Klimakrise og issmelting er tøv, og en marginal reduksjon av CO2-utslipp har lite å si for klimaet fram mot 2040 - når teknologinivået er på et nivå hvor nanobots kan rydde opp i naturen (om ikke ragnarok inntreffer før den tid).

Å sikre menneskets overlevelse vil snart bli “enkelt”. Det er bare å lage en drøss satelitter “over” jorden; disse vil kunne motta sollys/energi “døgnet rundt”, og om de roterer rundt sin egen akse så kan de lage kunstig gravitasjon for fortsatt humanoide mennesker.

I følge Big Bang-hypotesen, så kan man tenke på universet som en eksplosjon der galaksene reiser ifra hverandre i større og større hastighet. Dette isolerer galaksene som er langt vekke fra hverandre og gjør det etter hvert umulig å nå hverandre siden galaksene beveger seg unna hverandre raskere enn man er i stand til å reise.

Om utenomjordisk liv har kommet vår vei fra nærliggende galakser, så tenker jeg det gir liten mening at de skulle ha et “emosjonelt behov” for å kontakte oss - om deres intelligens/teknologi er på et nivå der de kan reise mellom galakser, så kan man anta at den også er på et uforståelig høyt nivå hvor det ikke gir noen verdi å forstyrre oss. Man kan også anta at deres intelligens vil være “virtuell” slik som den retning menneskelig intelligens utvikler seg, og da vil vi ikke vite av de.

Ikke folk som ham. Folk, rett og slett folk trenger en syndebukk for manglende tilstrekkelighet.
Den setningen er skikkelig dyp og forstandig. Folk trenger en syndebukk og for servert syndebukker de kan velge av som de måtte ønske.
Russland er fienden
Assad er fienden
Flyktninger er fienden
Det er nok av fiender som blir utpekt men ingen peker på hvem som utnevner disse fiender vi skal se på og det er de som ikke vil bli sett på selv så vi ikke legger merke til hva de gjør. Det er kun en ekte fiende av folket uansett nasjonalitet og det er eliten med alle sine agendaer til å frarøve og stjele. Om man gidder å se nærmere etter alt som blir fortalt oss kan man ikke unngå å notere seg et mønster som er løgn først, konsekvens for oss som innebærer krig et eller annet sted der det finnes rike naturresurser og blodytelser og lidelser på folk som blir kriget mot så naturresursene kan bli stjålet som så ender med i en flyktningestrøm som vi må betale for så vi skal hate dem. Splitt og hersk er favoritt spillet de holder på med og vi er intet annet enn skattebetalende bønder på det store sjakkbrettet demes.

2 Likes

Det har også skjedd noe med norske arbeidsplasser og verdsettingen av arbeidsfolk, dette er blant annet som følge av uendelig tilgang på utenlandsk arbeidskraft. Folk som meg? Jeg har nok jobbet mer og hardere enn det du noensinne kommer til å gjøre.
Den korrupte eliten og deres samstemte herjinger verden over går mot en brutal slutt, og uansett hvor mye du gråter dine modige tårer for disse svina så endrer ikke det deres skjebne.

4 Likes

Tyskland, EU:s så kallade ekonomiska motor, år efter år har absurda export/bytrsbalansöverskott. Klart över vad EU stipulerar. Men om detta talas det lite.
Har man överskott mot utlandet är man “duktig”.

Trots att de är så “duktiga” har de inte “råd” att underhålla och förnya sin infrastruktur. Allt fler blir fattiga och sk minijobb håller dem utanför arbetslösheten.

Överskottet åstadkoms med nedtryckt inhemsk konsumtion och därmed import. Fattiga pensionärer och minijobbare har gränsad konsumtion. Detta håller möjligen ner löner en del, men i tysk exportindustrin tjänar de ändå ganska bra.

Att demografin skulle vara orsaken är till stor del nonsens, att något färre inte skulle kunna skapa för de behov som finns är inte troligt. Detta handlar om extremt högproduktiva länder. En smärre omfördelning behövs, men så det inte skapar inflation.

@KjetilTangen din ukristelige dømming og stigmatisering av andre er basert på en eller annen diffus og feilaktig idé du har om “arbeid”, men det er for vanskelig for deg å reflektere over dette i noen få sekunder? Du ønsker å være en jævel som stigmatiserer andre uten grunnlag?

Hvordan vil du definere “arbeid”, og hva er målet med “arbeid”, :japanese_goblin: Kjetil Tangen?

…skal du late som jeg ikke eksisterer, slik som du later som logikk ikke eksisterer?