Nyheter MDTV Forum Om Doner

Tyskland forbereder seg på massefattigdom

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/01/tyskland-forbereder-seg-pa-massefattigdom/

Antallet folk med lave lønninger  sterkt i Tyskland. Mer enn en av fem pensjonister vil leve under fattigdomsgrensen om 20 år. Av Christophe Bourdoiseau. Til tross for økende fattigdom blant eldre, har Tyskland ennå ikke satt i gang med en grunnleggende reform av sitt «pay-as-you-go»-pensjonssystem. Jo flere år som går, desto mer øker antallet pensjonister…

7 Likes

Fenomenet har spredd seg over hele Europa. Arbeiderklassen er i ferd med å bli utryddet og Norge adopterer EU reglene som muliggjør elitens kriminelle forakt for vanlig folk!

5 Likes

Jeg tror ingen burde stole 100% på det pensjonssystemet vi har i dag i Norge, som i hvert fall for dagens eldre rett og slett er for bra. Nå blir realitetene uansett en helt annen for alle oss født etter 1963 selv om jeg som sikkert de fleste som har kikket litt på detaljene har problemer med å forstå og huske alt i et svært komplisert system.

Uansett tror jeg vi gjør lurt i å satse på flere hester, eller legge egga i flere enn ett reir om man vil. Det kan ikke være særlig tvil om at myndighetene legger opp til at man må ta større ansvar for egen velferd i alderdommen selv, i hvert fall om man ønsker noe mer enn minimum.

Mari
Fenomenet har spredd seg over hele Europa. Arbeiderklassen er i ferd med å bli utryddet og Norge adopterer EU reglene som muliggjør elitens kriminelle forakt for vanlig folk!

Tja, det er mulig de har en “kriminell forakt” for oss :thinking: men samtidig kan vi ikke skylde på eliten for alle problemer. Tror neppe det er deres skyld at tyskere har hatt ekstremt lave fødselstall i nær en generasjon nå f.eks selv om noen sikkert vil påstå at det skyldes dårlig økonomi. Det er vel heller tvert om vil jeg påstå.
Jeg synes det på en måte er et tegn i tiden at man skal skylde på alle andre enn seg selv for elendigheta. Vi “vanlige folk” er jaggu ikke fullkomne vi heller!

1 Like

Ja jeg skjønner nøyaktig hva du mener. Som vanlig folk flest driver jeg med lobbyvirksomhet for at konsernet jeg eier skal ha lov til å hente arbeidstakere fra land hvor folk er villig til å jobbe for mindre penger enn Norske. Jeg bestemmer akkurat like mye som alle andre vanlig folk som eier storkapital som meg. Nei huff, eliten er så grei så.

5 Likes

På en måte er jeg enig. Men bare ta av de tingene du beskylder vanlige folk for å være selv ansvarlig av. F eks fødselsraten. Dette er en ganske komplisert sak. Men bunner ned til noen ting i min verden. Endring av kultur. Drømmer skapt av reklame om selvrealisering som er urealistisk og skaper villedende folk. Individualismen osv. Sekulariseringen av samfunnet o.l. Dette mener jeg det er god grunn til å si har med post moderne tanker skapt av eliten for å lage konsumere av mennesker for å drive deres økonomiske system. Jeg klarer i allefall ikke å skylde ansvaret over på folk flest. Selv om vi burde ha vært mye klokere.

Meste av politikken er klart kommet som følge av new public management metoden. Og det de samme vil endre nå er sikkert enda verre skal man tolle signalene som f eks acer og tisa avtalene.

3 Likes

Poenget mitt er; er det elitens skyld at mange nordmenn føler seg for “høytstående” til å ta en rekke typer jobber? Eller at mange har blitt så avhengige av velferd/trygder at man aldri kommer seg ut i arbeidslivet igjen? Eller at man ikke vil ha barn, eller bare ett barn f.eks?

Noen må gjøre jobbene. Før min mor tok lærerutdanning jobbet hun på ulike hoteller mm. som “stuepike” og lignende jobber rundt om i landet. Lærerutdanninga var bare 2 år den gangen. I dag er det knapt nordmenn som jobber i disse stillingene, de gjøres av særlig østeuropeisk arbeidskraft. Det er realiteten. Hva skal arbeidsgiverne gjøre når de ikke får tak i arbeidskraft?

Jeg hørte tall her om dagen på at 20% av unge nå ikke kommer seg ut i arbeidslivet, mye pga. psykiske problemer. Andre tilbringer X antall år på universiteter og høyskoler uten noengang å få bruk for mye av det de lærer. Når de kanskje kommer seg ut i arbeidslivet som 30-åringer forventer de å gå av ved 62 år. Det er jo helt surrealistisk.

Jeg bor i et område med mange hytter og hytteturisme, i tillegg til endel utenlandske turister som leier leiligheter og hytter. Mange av jobbene er besatt av utlendinger (østeuropeere), slik som resepsjonister, vaskehjelper, butikkansatte osv. Ingen må komme og fortelle meg at “eliten” ikke ønsker å ansette nordmenn, saken er at mange ikke vil ha disse jobbene. Det har skjedd en mentalitetsendring når det gjelder jobbing i Norge, og mye skyldes den rikdommen som har veltet innover oss pga. oljeinntektene.

Det med lave fødselstall er nok en lang og komplisert diskusjon, men det kan ikke unnlates når man snakker om pensjon. Ei heller ikke-produktiv innvandring forøvrig.

Det er godt mulig eliten har skapt det post moderne konsumerende samfunnet, men jaggu har vi omfavnet det vi også med en materialisme man aldri har sett makan til.

2 Likes

Igjen, enig i det med at vi har gått fem på. Men vi kan ikke gi opp vi som har fått med oss at det skjedde. Man må ta til handling. Vi må motarbeide denne kriminelle delen av eliten på alle viktige områder. De eier ikke nasjonalfølelse. De eier ikke skam. De eier ikke moral. De eier ikke arbeidslyst osv.

Mens folk var opptatte av å følge med på sylvi listhaug under hennes kampanje i Malmø, ble
Vel tisa undertegnet hvis jeg husker riktig. Disse avgjørelsene blir typisk gjort mens det er fellesferie slik som i dette tilfellet. Det r ikke tilfeldig at listhaug skapte avledning for den kriminelle eliten. Hun er et typisk produkt av den med sin bakgrunn fra etlantfirsthouse. En kriminell tankesmie som mange andre.

4 Likes

Ja, jeg er enig angående globalismen og den manglende nasjonalfølelsen.

1 Like

Ja, der er jeg helt enig med deg. Det er mange jobber Nordmenn kan gjøre men gidder ikke.

Når det gjelder turisme er jeg uenig. Selv jobbet jeg innen turisme sammen med andre Norske og vi opplevde alle sammen at vi ikke fikk ansettelse men ble forbigått og utenlandske ble ansatt på tross av at de manglet språkkunnskaper og heller ikke hadde bakgrunn fra turisme. Ingen av oss Norske holdt seg for god til å ta vasking som del av jobben. Det var rett og slett at de var billigere arbeidskraft og kun i Norge for sesongen. Så det er nok både og der.

1 Like

Er fri for likes igjen så her er det :+1:

2 Likes

:+1:
Det jeg har merket meg er at det er en slags hjernevask som foregår. Får du med deg reklame blir særlig unge fortalt at de blir automatisk lykkeligere, mer attraktive og suksessfulle om de bruker det ene eller andre produktet og om de lever en spesiell livsstil. Det blir gitt kredittkort til skoleungdommer. Ikke bankkort men kredittkort. Kjøp nå, betal om 3 måneder (og ikke bry deg om at de skyhøye rentene løper imellomtid)

Jeg reagerte med vantro da jeg leste en artikkel om unge jenter som bruker designervesker som skolesekk. Da jentan mine var små og jeg tok dem med på den faste halvårlige handleturen ble jeg målbundet av å se unge mødre kjøpe gstreng til sine døtre.
Så ja, holdninger har forandret seg. Folk trenger å huske at mer og dyrt ikke betyr at det er bedre.

Det jeg derimot snakket om er den politiske endringen som har skjedd innen vanlig arbeidsliv og som i økende grad blir adoptert i Norge for å etterkomme EU sine uhyrlige regler innen arbeidsliv.

4 Likes

Betale høyere lønn, eller la bedriften gå konkurs.

2 Likes

Ditt forsvar for den korrupte eliten er direkte kvalmende. Disse “menneskene” har gjennom sentralisering, globalisering og nyliberal ekstremisme ødelagt alle stater i Europa. Det finnes mange forklaringer på lave fødselstall, men ingen av dem ser bort fra politikken som har blitt ført i alle disse tiårene som trenden har vart.
Dårlig økonomi for den enkelte har i aller høyeste grad vært en faktor, og det går ikke an å se til børsene for å få et korrekt bilde av økonomien. Man må se på vilkårene til den enkelte borger, og der finnes det ingen tvil om at de er blitt betydelig forverret i forhold til hva de var for de generasjonene som hadde bærekraftige fødselstall.
Den korrupte eliten er en trussel mot hele menneskeheten, og de må nøytraliseres med alle tilgjengelige metoder og uansett kostnad!

3 Likes

Den korrupte eliten er en trussel mot hele menneskeheten, og de må nøytraliseres med alle tilgjengelige metoder og uansett kostnad!

Jeg gleder meg til å se når gulagene dine kommer opp for folk med feil meninger :slight_smile:

Betale høyere lønn, eller la bedriften gå konkurs.

Lønnsnivået er bra i Norge. Hvis det er noe vi burde klage på er det endel skatter og avgifter.

Alle jobbene som tilfaller mennesker fra utlandet har en direkte tilknytning til EØS avtalen og kan i aller høyeste grad skyldes på den korrupte eliten. Å oversvømme arbeidsmaredet med billig utenlandsk arbeidskraft er en økonomisk strategi, det er en av hovedgrunnene til at mange arbeidsgivere ansetter folk fra utlandet.
I tillegg så står denne gruppen svakere i forhold til arbeidsgiver, og terskelen for at de skal organisere seg og motsi arbeidsgiver er mye høyere. Splitt og hersk.
Svartmaling av Nordmenn er også en av elitens strategier, og den støtter du opp om med dine kunnskapsløse uttalelser om “bortskjemte” nordmenn.
Når man ukritisk gjentar det som står i massemedia som om man skulle vært papegøye med hjerne på størrelse med en eikenøtt, så burde man holde seg unna kommentarfeltene på Steigan.no.

3 Likes

Over hele EU Europa. Det er EUs ide, som ble unnfanget av CIA som frigitte CIA dokumenter viser, at EU ble solgt til befolkningene i Europa som et fellesskap til befolkningenes beste, men EU dreier seg som storkapitalens beste, implementering av neo-liberal markedsøkonomi i forkledning som en union av folk, med små skritt så nye generasjoner som vokser opp ikke kjenner noe annet og protesterer ikke.

Storkapitalens EU politikere skal åpne landenes økonomier for privatisering så storkapitalen kan kjøpe landressurser og infrastruktur, demontere velferdsstaten såkalt “restrukturering”, og legge til rette for fri flyt av uregulert kapital, billigste tilgjengelige arbeidskraft, varer og tjenester. Vi ser at de de landene som har vært medlem i EU lengst, som Tyskland, ligner mest på landet hvor EU ble unnfanget, nemlig USA.

Liberaliseringen i Tyskland gjør også at eiendomsselskaper spekulerer i å kjøpe opp leiegårder, hvor de så setter opp leieprisene kraftig, og gjør det vanskelig til umulig for eldre og andre med lav inntekt. Mange tredveåringer bor med foreldre som i USA. BlackRock er interessert i å innføre privat pensjonssparing i Europa, akkurat det storkapitalen vil, redusere statspensjoner så folk tvinges over til privat pensjonssparing i aksjer uten statsgarantier.

Dette har ikke arbeiderklassen råd til med lave lønninger som presses ned hele tiden av masseinnvandring. Arbeiderklassen i kontinentale Europa har blitt arbeidende fattige, og har ikke råd til helse og pensjonsforsikring. Alt dette er på grunn av politiske beslutninger gjort av storkapitalens politikere, beslutninger diktert av den globale storkapitalen som står i kulissene. Ikke fordi det mangler penger, men fordi storkapitalen ikke vil betale skatter og avgifter til en velferdsstat, men privatisere velferden.

Storkapitalens politikere og MSM fremstiller det som at “slik har tidene blitt”, “verden forandrer seg” og “nye økonomiske realiteter”. Men det er politiske beslutninger som skyfler enorme pengesummer oppover fra lavere samfunnslag til overklassen og eliten som er årsaken. Når eliten har blitt 5% rikere har lavere samfunnslag blitt 5% fattigere, en ser prosenttallene nesten følge hverandre.

5 Likes

Som her, er det eldre og andre fra vertbefolkningen er ser leter etter flasker å pante, ikke de fra den ikke-integrerbare masseinnvandringen fra MENA-land, de får ikke nei hos offentlige kontorer. Å bryte ned vertbefolkningen med omvendt diskriminering og omvendt rasisme er også noe av planen til den globale storkapitalen som står bak krigføringen mot Europa med ikke-integrerbar masseinnvandring som våpen.

Den globale storkapitalen er ikke bare ute etter en økonomisk kollaps av europeiske stater, for å tvinge de til enorme lån hos den samme storkapitalens IMF og Verdensbank, de vil også ha en sosial og kulturell kollaps for å kunne forme sitt nye NWO Europa som de vil.

5 Likes