Nyheter MDTV Forum Om Doner

Tysk domstol: – Lockdown er grunnlovsstridig

Originalt publisert på https://steigan.no/2021/01/tysk-domstol-lockdown-er-grunnlovsstridig/

Tingretten i Weimar i Tyskland har frikjent en mann som hadde brutt korona-reglene i april 2020. Dette melder Focus.de. I dommen klassifiseres det statlig innførte generelle kontaktforbudet som grunnlovsstridig, og den setter dermed hele Tysklands hele lockdownpolitikk i tvil. Nettavisa skriver: «Noen setninger i denne dommen må leses to ganger. Ikke fordi de er så…

5 Likes

Betryggende. Ernas tanker rundt portforbud
“Men hun sier at de absolutt ikke har lyst å innføre det”.
Men…
“Hun peker på worst case-scenarioet: en betydelig spredning i samfunnet av mer smittsomme eller farligere britiske, sørafrikanske og latinamerikanske virusvarianter”.
Og hva med den hallingdølske, samiske og groruddalske???
Ser ikke ut til å være noen vei utenom. Triste greier. Vi som hadde en så fin dugnad.

Unknown-9

5 Likes
2 Likes

Fordi obligatoriske bevoktede karantenehotell for uetenlandsfarere, noe som har vist seg å virke mot nye å få nye mutasjoner inn landet, det kan globohomo-Erna ikke gjøre.

Heller ikke du. Hva med å fokusere på noe du kan gjøre noe med?

Jeg har påpekt dette helt fra begynnelsen at nedstengningene krarantenene og alle de andre tiltakene er unødvendige, gjøre mer skade enn viruset noen sinne vil klare og er helt klart lovstridige og at alle bør gå til masse søksmål…

Hele korona hysteriet stinker korrupsjon lang lang vei og de som har bidratt til hysteriet og nedstengingene bør siktes og straffes for lands svik.

4 Likes

Men jeg er jo ganske sikker på at vi kan få stengte grenser og obligatoriske bevoktede karantenehotell, bare man maser på det nok.

Jeg begynte forøvrig å mase om at snakking sprer korona i mars, og nå har vi kommet til at tyskerne ikke skal snakke på offentlig transport, så stort sett holder jeg meg til emner hvor jeg tror at mange bekker små, gjør en stor å.

snakkeforbud

bilde

@runeulv Godt tyskerne lytter til deg da😂

1 Like

Det gjorde de sikkert ikke, da påbudet kommer nå, men mange bekker små, gjør som sagt en stor å, og i mars så handlet det om å forklare /pol/ at corona var dråpesmitte, og at snakking produserte skyer med mikrodråper i og med at lyd skapes ved at stemmebåndene vibrerer mange hundre ganger i sekundet.

Man skulle tro at det bare var å finne slik medisinsk forskning for å så å bare linke til den, men det viste seg vanskelig, så man måtte gå til biofysikere som drev med stemmebruk og til partikkelfysikere for å finne simulering av hvordan aerosoler spredde seg i lukkede rum.

aerosols.g001

Nysing og hosting var velkjent, men at snakking og spesielt synging lagde skyer av aerosoler hadde det ikke vært mye fokus på.
aerosols

For at noe slik skal bli til offentlige påbud, så må det forskning til, og ved å snakke om problemet på steder hvor media henger, er det fullt mulig at noen journalist eller politiske rådgivere tar kontak med en biofysiker, så det havner i pressen, og da er veien kort til at forskningen blir gjort.

Denne Norske filmen som river i filler hele konspirasjonsteorien om korona viruset så til de grader at HEF og Skepsis banden tar alle midler i bruk for å få den fjernet… del del del :slight_smile:

6 Likes

bilde

Nakstad har fått blod på tann.
At folk er symptomfrie plager ham ikke.
Det er nettopp disse symptomfrie (alle friske mennesker) som må sperres inne !!!

Dagens sitat: en meter er langt fra nok.

7 Likes

Jeg skal ikke hevde at korona er kjempefarlig, men en meter er ikke nok til å forhindre mikrodråpesmitte. En meter hjelper litt, ved at risikoen for å puste inn nok virus til at man blir smittet går ned, men er man innendørs så er luftutskifting det viktigste.

Å varme opp frisk luft koster energi, så vi kan takke miljøhysterikerne i blant oss for at den praksisen ble gjort vanskelig.

bilde

Tar gjerne litt smitte jeg😊

6 Likes

Oppfordringen tatt til følge: Delt! :+1:

3 Likes

Jeg er ikke på sosiale medier lenger, men jeg kan sende til mine tre venner i livet, som likevel er enig. Hehe. Eller, sukk. Det er hardt å tenke selv.

2 Likes

Hurra. Då er det fritt fram for drunk driving. Mine rettar trumfer di helse.

Står det i grunnloven at Terje har lov til å kjøre i fylla?

Nei. Det står heller ikkje i grunnlova at folk har rett til å spre smitte.

Det meste står ikke i grunnloven. Du får fokusere på det som står der.

Kva sikter du til? Kva står det i grunnlova om lockdown?