Nyheter MDTV Forum Om Doner

Tyrkia sender flere jihadister til krig i Libya

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/01/tyrkia-sender-flere-jihadister-til-krig-i-libya/

Det er ikke lenger noen tvil: Tyrkia sender nå tusenvis av jihadister fra Syria til Libya. Dette er dokumentert fra flere hold uavhengig av hverandre. Jordans kong Abdullah II sa tidiligere i januar 2020 at «tusenvis av krigere har forlatt det syriske området Idlib på grensa mot Tyrkia og har endt opp i Libya,» skriver…

4 Likes

Første gangen jeg leste at ISIS ble trenet i Tyrkia er mangfoldige år siden. Det var da jeg fortsatt hadde FB. I 2014 leste jeg det igjen ett eller annet sted men husker ikke hvor jeg leste det. Mulig det var Eva Bartlett eller Vanessa Beeley som skrev om det, uten at jeg tør si det med sikkerhet. I alle fall så har det vært i medier i mange år uten at elitens godkjente propagandamedier har giddet å bry seg og man kan jo skjønne hvorfor, siden vi jo vet at det er nettopp eliten som skapte gjengen av feige mordere. Fant i alle fall denne linken fra 2015 hvor det atter en gang blir rapportert om sammenheng ISIS og Tyrkia.