Nyheter MDTV Forum Om Doner

Tvang og sanksjoner mot arbeidsledige

Vi blir alle lurt hele tiden, så om bare vi kunne fått majoriteten til å innrømme det, så kunne kanskje noe blitt gjort.

Jeg må vel også be om unnskyldning, da jeg var mest opptatt av å få ut poenget mitt, og da sto du laglig til for hugg.

Ingenting har noensinne vært slik det har sett ut til å være. Sånn æ’re bare, sa neanderthaler-kjerringinga og stanga hue i samboerens elskerinne.

Naturen er en eneste stor konspirasjon. Alle lurer alle. Det foregår i alle solsystemer. Og sorte hull er sannsynligvis bare en avledningsmanøver i en jævla sprø plan. På et eller annet nivå.

Det som holder oss over vannet er tillitt, åpenhet, menneskelighet, menneskelig ansvar, øyekontakt og nærvær. Et slags alvor, som Martin Buber skriver om i «jeg og du». En humanisme som ligner foreldre-barn-forhold, eller ekte vennskap. Det vi tenker og det vi snakker om, mens vi er som mest sårbare. Det er vel kanskje en slags medisin mot konspirasjonene som alltid lurer i mørket rundt bålet der vi sitter og har det fint.

Og hva ble det av dette opprøret? Lyktes det? Jeg er litt i tvil om hva du mener her. Det jeg tenker er at Black Metal var mer estetikk enn opprør, når alt kommer til alt. I den grad det var politisk var det vel så sært at the establishmemt ikke så seg tvunget til å løfte en finger.

Hippie-greia ble selvfølgelig kommersialisert - fordi den var så stor. Og da den hadde politiske undertoner - vietnam/USA/kommunisme og sosialisme/borgerettigheter osv. Det var dessuten veldig lett å gjøre den kommersiell og ufarlig, fordi den hadde dette fargerike søte elementet ved seg… Men du skal ikke undervurdere den innflytelsen den hadde. Black Metal kan bare gå og legge seg. I den svarte triste senga si :wink:

Det er en kjent sak at kommersen alltid er på hugget. Prøver å generere rikdom. Sånn æ’re bare, sa neanderthaler-kjerringa.

Når paypal og mastercard nettopp har stengt ned de to største distributørene i et forsøk på å kvele alt-right bevegelsen, så må man vel si det?

Under den kalde krigen var det et mål å bryte forbindelsen mellom Sovjet-unionen og vestlige sosialister. Den statsbærende kommunismen var sosialt konservativ, så Vesten skapte en vestlig versjon hvor sex, drugs and rock’n roll var hovedtema. Multikulten kommer også fra USA, og borgerrettigheter var noe Washington sentralt støttet. USA er et imperium hvor man kontrollerer retningen til samfunnet som helhet ved å støtte ulike ideologier etter behov, så at noen anser seg som en fiende av dem, behøver ikke å bety at sentralmakta ser på de som en fiende.

Antifa blir f.eks. brukt til å utøve den vold, vestlige land ikke kan gjøre selv, mens man lar Facebook, Google og Twitter stå for sensuren, og Paypal og Mastercard nekter deg bankforbindelse.

Bra kommentar. Men vi kan ikke fortsette å ikke nevne elefanten i rommet. “Storkapitalen” bare?..

Forresten, Chomsky er en Gatekeeper. Hvis du ikke forstår hva jeg mener med det ordet, ta en titt på Corbett Report: https://youtu.be/EEDf7OkRCxk

Slike Gatekeepere dukker opp i blant. Rollen deres er å tillate nok kritikk slik at man får inntrykk av at det finns motstand mot systemet, mens de faktisk beskytter mot mer seriøse spørsmål og sannheter.

Jordan Peterson utfører en lignende rolle i dag. https://youtu.be/WXYuqrO8LLo

“There’s class warfare, all right. But it’s my class, the rich class, that’s making war, and we’re winning.”

– Warren Buffet, 2006

I tillegg til økt konkurranse om arbeidsplasser pga innvandring, forsvinner jo stadig flere jobber av den typen som ikke krever lang utdannelse, som en del av den såkalte “effektiviseringen” og tilpasning til EU-regler.

For eksempel er det ikke så lenge siden det pleide å være 2 konduktører i et tog, nå er det stort sett bare 1 konduktør, og med nye EU-regler som gjelder fra 1. juni, forsvinner de fastsatte kravene om bemanning av tog, og da kan man med sannsynlighet regne med at konduktører blir en salderingspost når selskaper ønsker å vinne konkurranseutsettingen. (Artikkel om dette i Dagsavisen i dag).

Edit: Her er lenken til den artikkelen jeg nevner over:

Tja. Jeg hilser innstramminger velkommen faktisk! Her jeg bor i et typisk hytteområde er det stor etterspørsel etter arbeidskraft i de lokale matbutikkene, bensinstasjonen, hoteller og annet, for ikke å snakke om byggenæringen (hytter). Samtidig finnes det et vell av lokale som går på uføretrygd og attføringspenger som jeg kjenner. Noen av disse virker fint å kunne fylle disse stillingene, men i stedet løses det ved å importere utenlandsk arbeidskraft fra Øst-Europa først og fremst, men også tyskere og dansker/svensker. Studenter bidrar også som deltidsarbeidskraft.

Noe av det paradoksale er også at arbeidsledige norske borgere ikke tvinges til å flytte på seg. Mange av de nevnte utlendingene fyller sesongjobber hvor kvalifikasjonene ikke er store eller strenge, man trenger bare en viss opplæring. Eksempler er resepsjonister, butikkansatte, heisførere og tråkkemaskinførere i skianlegg, servitører mm. Bolig er aldri noe problem, flere av bedriftene har egne boliger for sesongarbeidere og ellers er det sjelden noe problem å få leid bolig selv for en sesong. Så jeg spør meg, hvor er alle de arbeidsledige nede i byen og hvor er NAV som ikke sender dem oppover til fjells?

Det er ikke det at jeg ikke tror at konspirasjoner finnes. Men du drar det for langt. De underfundige sosiale intaraksjoner mellom mennesker, i miljøer og grupper, har en egendynamikk som heldigvis og gudskjelov er en sterkere kraft enn konspirasjoner fra kontorene i CIA og de. Enn så lenge, jaffal.

Med fare or å gjenta det jeg har skrevet om Chomsky før :

Som den kontrollerte opposisjon jeg betrakter han å være, sett i lys av at han tidligere samarbeidet med Kissinger, og er “Senior Scolar” her på lista IPS
( Institute for Policy studies ) og at det i boka “True story of the Bilderberg group” står om at han var med og skapte "det nye venstre,"sammen med Kissinger, er jeg skeptisk, og det er kanskje her forklaringen ligger på den veien venstresiden har tatt med skifte av fokus.
The new left
Selv om den ikke er den beste videoen, denne her, gir den kanskje et visst inntrykk .
IPS som Chomsky er på listen hos, blir i boken omtalt som “Brainchild of Round table movement,” en bevegelse som man kan lese om på wikipedia her
Se også Lionel Curtis wikipedia

Fra Imperium til Commonwealth :
"With the entry of the United States into the First World War and the promotion of the League of Nations, the movement moderated its conception of the empire as a “Commonwealth of Nations”.

Historien bak her er altså det britiske imperium.
The Commonwealth består av 53 land med den engelske dronningen på toppen, og de feirer 70 års jubileum 11 mars i London, og er en del av "the global governance ". ( ifølge boka Our global neigbourhood )

En kan jo i forbifarten reflektere over at Pakistan er en av de landene.
Rita Karlsen redegjør for det som skjedde i starten her i landet , i en artikkel fra august 2015 og hvem aktørene var.
Gode formål

Speaking of the Gatekeeper …

Når det gjelder det likhetstrekket , blir det som at flere personer kan ha samme navn, men forskjellige motiver for å sette det navnet på personen, slik folk også kan legge forskjellige ting i uttrykket “blomster og bier.” Innholdet kan bety flere forskjellige ting , selv om boksene er like utenpå. Sånn er det med den saken.
:hibiscus::tulip::rosette::rose::wilted_flower::hibiscus::honeybee::honeybee:

Min assosiasjon:

To make a prairie

(Emily Dickinson, 1830 - 1886)

To make a prairie it takes a clover and one bee,
One clover, and a bee.
And revery.
The revery alone will do,
If bees are few

:four_leaf_clover::honeybee:

Og sånn blir det nok dessverre … biene blir få … og de arbeidsledige må leve på luft og drømmer.

No bees, no money; no work, no honey

2

" Bee to the blossom , moth to the flame ; Each to his passion; what’s in a name?"
(Helen Hunt Jackson ) :candle::mosquito:

Jeg vever imot tråden nu…

if bees are few

Then this will do : :slight_smile: add sugar , and the bee will work for you.:honeybee::shamrock:
though, Valentines is in your view…:rose:

Det er ikke detaljstyring som gjelder i Vesten. Makta motarbeider grupper som trekker i uønsket retning og støtter opp om de som trekker i ønsket retning. Å starte opp ufarlige alternativer, og så gi disse penger og publisitet, er også standard.

Jeg har postet denne før, men den fortjener å postes igjen:

Klikk på blidet to ganger for å få det i leselig størrelse.

Black metal som opprør mot sex, drugs and rock’n roll? Den var ny.

Dagsen er lagt ned heldigvis. Der fikk du de værste jobbene man kan tenke seg.

Kommer kanskje an på hva slags jobber man er ute etter? Dagsen var da virkelig mye bedre enn dagens vikarbyråer, synes jeg i alle fall. Jeg synes jeg fikk helt ok jobber der de gangene jeg gikk dit i ungdommen. (Men jeg er fortsatt litt lei for at min “arbeidsformidler” ombestemte seg og ga meg et vanlig barnehageassistentvikariat istedenfor det nissemor-oppdraget han først foreslo den siste gangen jeg var der - tenk å kunne ha “Nissemor” på CVn!) Fabelaktig å kunne gå et sted å få en helt grei jobb (ofte et lite vikariat) på dagen.