Nyheter MDTV Forum Om Doner

Tvang og sanksjoner mot arbeidsledige

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/01/tvang-og-sanksjoner-mot-arbeidsledige/

Av Terje Alnes. Regjeringen bekjemper arbeidsledighet ved å gå løs på de arbeidsledige. 700.000 er verken i jobb eller utdanning, men tvangsbruk, innstramminger og sanksjoner får ikke disse i jobb. Noe er råttent i kongeriket: Samtidig som regjeringen varsler innstramming i ytelser, og strengere sanksjoner mot mennesker som ikke klarer å skaffe seg en jobb,…

Moxnes sitt innlegg i Stortinget om arbeidsavklaringspenger

Om ikke de arbeidsledige får seg jobb, så er det veldig mange gode “poster” å få innefor tvangs-regimet. Nok til å øke etterspørselen etter de mest hjernevaskede - altså de med lengst utdannelse. Og det er tross alt det viktigste. For da har de en hær av forsvarere.

Selv ble jeg kastet ut av arbeidslivet ved hjelp av blodhundene hos BDO Gjøvik og en moralsk korrumpert banksjef hos Nordea Lena. Ja, det var ikke de som startet det hele, men når de fikk oppdraget med å kaste en empat ut av sin bedrift, gikk de løs på oppgaven med stor entusiasme. Så slik er samfunnets institusjoner, flygende aper og sekundærpsykopater hele gjengen.

Kravet om å måtte ta arbeid alle steder er selvsagt helt vilt, så mange ufattelig stygge, nedverdigende byer og tettsteder vi har i kjøpesenterlandet vårt. Aldri om noen får meg tilbake til Gjøvik!

Enig med Terje Alnes her, det dessverre ikke arbeid nok til alle. Regjeringen skjuler dette med å legge skylda på arbeidstakerne, og beskjeden arbeidstakerne får fra regjeringa er at du er en mislykket person, en taper, du vil bare ligge hjemme i senga.

Dette er psykologisk krigføring mot de arbeidsledige, og dette går selvsagt hardt utover selvtilliten deres. Angrepet fra regjeringa har også den effekten at det setter andre deler av befolkninga opp mot de arbeidsledige, kanskje noen husker propagandaserien fra VG, “oljebarna”. Med å ta penger fra arbeidsledige, så sparer regjeringa masse penger som Erna & CO gir til sine ultrarike elitevenner!

Partiene på venstresiden (RØDT) kjenner selvfølgelig til dette, men de gir faen i de arbeidsledige og arbeiderklassen. Venstresiden (RØDT) er mest opptatt av massemigrasjon, klimapolitikk, feminisme og muslimske menns rettigheter. Prøv å foreslå for RØDT at vi må kjempe for muslimske kvinner rettigheter (endre islam), da blir du uglesett og beskyldt for å være en rasist fra Fremskrittspartiet.

Når arbeiderklassen/arbeidsledige klager sin nød er de i følge venstresiden og RØDT bare rasister og drittsekker.

Litt av et budskap RØDT formidler til sine potensielle velgere. :rage:

Kan jo også minne om den syriske mannen som giftet seg med et 9 år gammelt barn.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2017/02/15/195277469/syrer-med-14-arig-kone-blir-ikke-straffet-i-norge

Dette kan jo kollidere med barn som skal ha kontakt med begge foreldrene , og besøksordninger ved samlivsbrudd.

Fruktbarheten i Vesten faller fordi arbeiderklassen har ikke lenger har råd til egne barn, da innvandringen har presset ned lønninger og eksplodert boligprisene.

Nå ser tydeligvis ikke den sosialistiske eliten på dette som noe problem, da den fallende fruktbarheten kan brukes til å rettferdiggjøre mer innvandring.

Det er mulig at de ikke har forstått konsekvensene av politikken, men det er det ingen som vil tro på, om det blir høyre-populister som Trump og Salvini som fronter problemet, mens sosialistene feier det under teppet.

Her er en advokat som ser problemstillingen, som jeg fant ved å følge noen linker i artikkelen. Flere advokater reagerer på at NAV ikke har hjemmel til å vise skjønn, og mener politikerene har banket gjennom en lovtekst som rammer folk som er ufrivillig arbeidsledige og at loven må endres.
Her er advokatfirmaet, som reklamerer med "Problemer med NAV ? "
https://www.kjernlie.no/

70-80% av den ikke-bærekraftige masseinnvandringen fra Afrika og Midt-Østen (MENA land) kommer ikke i arbeid, de kan ikke kvalifiseres til et europeisk arbeidsliv. Mange fra Afrika spesielt er funksjonelle analfabeter, og vil heller ikke klare tilbudte utdanningsløp. Innvandrere fra MENA land erstatter ikke vestlige i økonomien, feks når nøkkelpersoner i infrastrukturen som ingeniører faller for aldersgrensen, erstattes de meget sjelden av en person fra MENA land.

Enda skal RØDT ha 20 000 innvandrere fra MENA land til Norge hvert år, som med familiegjenforening og henteekteskap kan bli det dobbelte. Hareide fra KRF vil ha 25 000. Dette har som kjent pågått siden masseinnvandringen fra MENA land startet, og det er dette som gir de stygge statistikkene, det er ikke etniske nordmenn! Regjeringene og deres MSM presse og media prøver å gi inntrykk av at det er etniske nordmenn det dreier seg om.

Den ikke-bærekraftige masseinnvandringen orkestrert av den globale storkapitalen, gir tapere i vestlige land. Taperne blir de som må konkurrere med de (økonomiske) innvandrerne på arbeidsmarkedet. Dette er for det meste ufaglærte fra vertbefolkningen her i Norge. Disse blir i realiteten stengt ute fra arbeidslivet, mens de straffes av de nyliberale borgerlige regjeringene om det er AP eller de andre, dette er ikke annet enn perverst.

Perverst når vi vet at den ikke-bærekraftige masseinnvandringen fra MENA land består hovedsaklig av økonomiske migranter, som gis flyktningstatus av UDI. Med status som flyktning får de gratis bolig og ytelser per måned mm som gir de en middelklasse tilværelse her i Norge materielt og økonomisk for resten av livet selv om 70-80% aldri kommer i arbeid, også 3 generasjon av barna deres som undersøkelser viser.

Arbeidsledige fra vertbefolkningen her må stå å se på hva innvandrerne får mens politikerne fra venstre til høyre indirekte kaller de latsabber. Politikerne skal spare penger på vertbefolkningens lavere sosiale lag mens de kaster penger etter økonomiske immigranter som de fleste av aldri kommer i arbeid. Det er som den globale storkapitalen vil som står bak det hele, det skal frembringe økonomisk og kulturell kollaps og sosial uro i vestlige land.

Milliardærklubben ønsker å hindre syriske flyktninger i å vende hjem

Og enda mer hvis du er kvit mann. Kvinnfolka i slekta ble helt Hillary straks jeg mistet min sosioøkonomiske posisjon. Er man kvinne og vil tilhøre overklassen, da er man liksom forpliktet til å hate og fornedre alle lavstatusmenn, disse “deplorables”, rasister, hvis hjerter bobler over av hat og forbitrelse. I kjølvannet av Hillary ser det ut til at det har blitt en kodeks å distansere seg mest mulig fra kvitt mannlig industriarbeidersøppel, skal man klatre i det kvinnelige anseelses-hierarkiet.

Selv ble jeg lei og svarte med å melde meg helt ut av slekta. Kommer nok aldri til å se igjen søsken, søskenbarn, nevøer, nieser, tanter og onkler, med unntak av en onkel. Har de først utdefinert meg som “deplorables”, da kan det være det samme. Kanskje er jeg en “deplorables”, men jeg er en meget STOLT “deplorables”, og legger meg IKKE på rygg og lar meg STEINE. De skal vite at å behandle meg som ei afghansk tenåringsjente, som liksom ikke har fulgt klanens koder, har sine konsekvenser. Allikevel var det synd at denne gamle bedehusslekta falt, og i motsetning til Sam Vaknin, mener jeg at vi allerede er et psykopatisk samfunn.

Narcissism, the New Faith - Part 1: Distributed God and Human Sacrifice’

Ja, det var synd at bedehusfolket falt, og angrep den siste kulturbærer av engene. Med dette anser jeg at vårt lutherske tillitssamfunn, at bedehuslandets tillitsfundament er forvitret, det er alles krig mot alle, og narsissismen er Norges nye religion.

Takk til Steigan som fremdeles lar oss dele slike ekstreme synspunkter, da nå også kommentarfeltet hos Vårt Lands Verdidebatt er stengt, til fordel for skravleklassen. Men selv om kristenfolket har utdefinert den siste av Bedehuslandet, den siste som forstår dette landets dypere verdier og opphav, direkte etterkommer av disippelen som apostelen i Holmstadengen hadde kjær, som en “deplorables”, skal de vite at jeg er dem intellektuelt overlegen. For de ser ikke at jeg er empat, bak sine hillaryske vrangforestillinger, og derfor utstyrt med en sjelden empatisk intelligens, som kun hedninger verdsetter.

Dagens sosialister er fra overklassen, og de tjener på at underklassen går ned i lønn. Ikke har overklassen brukt for at staten har et sikkerhetsnett heller, da de har penger til private løsninger.

Det må da finnes lavterskeljobber i Norge nå også, eller? Selv begynte jeg å jobbe som 13 åring på gård i Hallingdal i sommerferien. Deretter som 14 åring på Gaustad gård i Oslo med å luke kål-åkeren. Deretter som 15 og 16 åring samme sted hele sommerferien. Etter det hadde jeg “Slengen” på brygga i Oslo, og “Dagsen”, også i Oslo, alle ferier. Det var bare å møte opp kl. 05:00, så fikk jeg alltid en jobb.-Jeg måtte jobbe ved siden av skolen for å få råd til MC og bensin og festing.
Etter det ble det vekterjobb i SECURITAS og utdannelse til en fast jobb.
Spørsmålet er, om det er så mye vanskeligere i dag, enn å komme seg opp om morran, ta de jobbene en blir tilbydt, og legge seg trøtt og sliten på kvelden?
Jeg er klar over at mye av norsk industri er flyttet ut av landet, og at det er kommet mange nye lover og regler og greier, men er det virkelig ikke noe annet enn kriminalitet en 14-18 årig ufaglært kan tjene penger på i dagens Norge?

Den største “problemgruppen” blant innvandrere er ikke de fra Midt-Østen og Afrika, men folk fra Polen og Øst-Europa. De er sikkert for det meste fine folk og det er fullt forståelig de vil forbedre livssituasjonen sin, men de har utvilsomt presset ned lønningene og gjort det vanskeligere for nordmenn i mange yrkesgrupper å komme i arbeid. Dessuten løser ikke utvandring Polens problemer. Og mange fra disse landene er svært anti-sosialistiske, noe som skaper ekstra problemer. Løsningen er å kaste ut de som kan kastes ut, gå ut av EØS og Schengen og sørge for å få jordbruk og industri i gang igjen.

Inntrykket mitt er at det er mye vanskeligere å få disse jobbene nå. Dagsen finnes heller ikke lenger, tror jeg. Og Rema kan ha 1000 søkere.

Det ble dessverre mye vanskeligere da arbeids-miljøloven kom. Da ble det pluselig en hel haug med ting du ikke kunne gjøre før du var atten.
En annen ting er det voldsomme kjøret det har vært på å holde gamlingene yrkesaktive. Den har jeg aldri forstått. Hadde det ikke vært bedre å ta inn nyutdannede, slik at vi sammen kunne ha en fremtid?

Er du en karrikatur av en 68er?

Innvandring har gjort at man i steden ansetter en voksen, enn en norsk ungdom. Stort sett all jobber som er lavkvalifiserte, som taxi, vaskejobber, gårdsarbeid, etc er tatt over av innvandrere, og NAV sponser ofte deler av lønna, så innvandreren kommer seg i jobb.

I mine øyne er din generasjon den mest egoistiske av alle generasjoner som har eksistert, da dere har mer eller mindre ødelagt muligheten for senere generasjoner å ha noe så enekelt som en jobb, et hus og en familie.

Du spør en 68er om dette? 68ere er stolt over hvor antirasistiske og feministiske de er. hvordan de ødela samfunnet med fri sex og normoppløsning, og nå har de gjeldsatt fremtidige generasjoner så de kan ha en høy pensjon og reise over alt i verden før de dør.

Er dette et eksempel på hvordan borgerskapet kuppet punken fra arbeiderklassen, og gjorde den til noe kommersielt, ufarlig og anti-rasistisk?

I mine øyne har det kun vært ett ekte musikalsk opprør mot den CIA-skapte sex, drugs and rock’n roll kulturen, og det er Black Metal.

Du har rett, jeg tilhører den generasjonen, men var ikke politisk aktiv på den tiden.
Men jeg registrerer, som deg, at noe er gått fullstendig galt i den vestlige verden siden den gang.
Faktisk tror jeg Noam Chomsky har rett, da han i filmen Requiem for the American Dream, sier at 1960 tallet, var en tid der det var mindre forskjell mellom fattig og rik, og at dette var noe de rike ikke fant seg i!
Derfor kom de opp med en plan for å grabbe til seg mer og mer av verdens ressurser, og ser vi på ståa i dag, så har de lykkes!
Jeg tror jeg er minst like forbannet som deg, med tanke på de unges framtidsutsikter, men tror ikke 68erne har skylda, - Kanskje de var naive, og ble brukt i et kynisk spill.