Nyheter MDTV Forum Om Doner

Trump vurderer å benåde Edward Snowden

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/08/trump-vurderer-a-benade-edward-snowden/

President Donald Trump sier at han vurderer å benåde varsleren Edward Snowden. Dette sa han i et intervju med avisa New York Post, og han har siden gjentatt det ved flere anledninger. I intervjuet sa Trump at «det er en rekke mennesker som mener at han ikke blir behandlet rettferdig, jeg oppfatter det.» Trump har…

5 Likes

Trump er villig til hva det skal være, om det sikrer gjenvalget. Hans narsisisme gjør at han politisk er ganske uberegnelig. Dette er en av stuntene statsapparatet vanskelig kan forhindre, så publikumsreaksjonen overvåkes nok nøye - fra alle kanter.

1 Like

På den ene siden kan Edward Snowden bli en ressurs for USA, med sine glitrende klare tanker, og de fantastiske evnene han har til å tenke prinsipielt og etisk. En slik mann kan bidra til å lede USA på riktig vei.

På den annen siden er han fortsatt en trussel for alt det i USA som ikke tåler dagens lys. Derfor tror jeg dessverre at han aldri blir benådet.

5 Likes

Det er både Trumps gode og dårlige side at han er så påvirkelig, men fra å kaste John Bolton til å kanskje benåde Snowden er virkelig i riktig retning, for dette er han noe han ikke har fått fra dypstaten.

3 Likes

Han er ikke politiker, på godt og vondt. Er nok derfor «hele verden» vil se ham død, han er ikke kjøpt og betalt og tar ikke ordre fra hemmelige klubber. Løs kanon, men personlig synes jeg han er på plussiden så langt. Ingen nye kriger er da noe. Og han er god på fornærmelser, hehe.

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.