Nyheter MDTV Forum Om Doner

Trump truer med å utslette Tyrkias økonomi hvis de gjør noe han ikke godtar

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/10/trump-truer-med-a-utslette-tyrkias-okonomi-hvis-de-gjor-noe-han-ikke-godtar/

«Hvis Tyrkia skulle gjøre noe slikt, som jeg i min store og uovertrufne visdom anser som å være over grensa, vil jeg ødelegge og utslette Tyrkias økonomi fullstendig (Jeg har gjort det før!)». Dette skrev president Donald Trump i en Twittermelding 7. oktober til sin angivelig allierte i NATO. As I have stated strongly before,…

2 Likes

Er det noen som vet hva Syria mener om dette her ???

Det siste jeg fikk med meg på RT var at Syria har utstedt en form for melding hvor de advarer alle fremmede nasjoner om en endring i hvordan de vil bli møtt at det Syriske forsvaret. Hva dette vil si og noe nærmere betydning har jeg desverre ikke.

Det har til en viss grad skjedd, i vest i det minste. Afrin er under slik kontroll. Idlib overvåkes nøye av tyrkerne og grensa er stengt. det har vært flere demonstrasjoner ved grenseovergangene.

Det som er mer spennende er om Trump overlever dette. Fordømmelsen er entydig. Det kan godt være at vi har Mike Pence som president før jul.

Kan det hende at trusler som dette fra USA er det som skal til for at Tyrkia melder seg ut av NATO og inn i SCO? Tyrkia har et ben innenfor i SCO allerede, i og med at Tyrkia har lederstillingen i energiklubben i SCO, og har dermed mer enn bare observatørstatus i SCO. Erdovan har ikke utelukket at Tyrkia også kan velge russiske kampfly istedet for F-35.

1 Like

Worst case scenario- Trump går av, Pence blir ny president. Han velger Jared Kushner som sin visepresident, og før også han går av. Da er anti-krist på plass, og med dobbelt stats-borgerskap, kan han bli leder i Israel også.