Nyheter MDTV Forum Om Doner

Transbedraget i pressen

Originally published at: https://steigan.no/kjaquesson/2018/11/15/transbedraget-i-pressen/

Det går ikke mange dager mellom hver gang jeg leser om seksuelle overgrep begått av menn som påstår at de er kvinner. I USA og England er det veldig mange slike saker. Det begredelige er at pressen omtaler disse mennene som «kvinner» og at deres forbrytelser registreres som begått av en kvinne, til tross for…

Sukk. Denne hypen av transgender-problematikk - som ut fra ingenting er “all over the place”, er like rigga som syklende egyptere på Storskog. Beklagelig nok har ikke dot-connectors særlig gunstige vilkår for taletid i pk-fascismens tid, gammelmedia styrer jo fortsatt på nwo-bakrommet. Enn så lenge.

“rigga” er vel å ta i. Ideologisk motivert og felles innsats fra postmodernister og nyliberalister er vel en minst like god forklaring. Begge disse gruppene hater normer og inngriping fra myndigheter, selv om det bare handler om hvilke kategorier som skal stå i passene, og den personlige handlingsfriheten som er helligere enn absolutt alt annet.

Poenget med genusteoriene skal visst være å unngå stereotyper, for å gi begge kjønn like muligheter, men det tar underlige veier.
"– Jag tycker att pedagogernas relation med barnen var lite robotaktig. Barnen blev mer som objekt än personer man har en relation med. "
Bæ bæ lille lam må reformeres

Folk får finne sin sannhet. Men de som har vært mer enn et par desimeter ned i nwo-kaninhullet, ser at oppskriften følges lojalt. Agenda21/30 har mange mål, men ett av dem er å bryte ned/opp (?!) det samfunnet vi kjente fram til for få år siden. Drive polariseringa til top of the pops. Og det funker fint som snus. Nesten uten motstand kan de rigge hva som helst. Og det er IKKE å ta i. Tvert i mot er det pyntelig omtale.

Snodig hvor mye tilpassningsvilje det er. Mulig det er bare på overflaten.
Det handler vel om at samfunnet er blitt mer komplisert å forstå, og det er etter min mening en slags systemmessig overgangsfase uten egentlig sammenlikningsgrunnlag , der den gamle tilliten som var til systemet, med lavere maktavstand til ledere, fortsetter på autopilot, selv om de styrende har blitt byttet ut med ultraglobalister.

Folk som sitter i tog-vognene og har kjøpt billett ( samfunnskontrakten ) vet ikke at togpersonellet består av folk som kjører i en annen retning enn de tror. Derfor er de rolige. Over høytalerne og på skjermene i togsettene opplyses det om de gamle stasjonene, men terrenget man ser i fra vinduet virker ikke helt å henge med…
I bakgrunnen høres lyden fra toget… demokrati og bærekraft… demokrati og bærekraft…
Nesten så man skulle bli rent dysset i søvn…:slightly_smiling_face:

Hehe - og klima, klima, klima. Det er ikke grenser for hvor mye agenda21 de får gjennomført med det “trylleordet”…c",)

Jeg vet ikke helt hvorfor du ikke lenker til det rette sludderet, når du nå allikevel hinter om denne hysteriske veganeroffensiven, der de f.eks. påstår at denne sauen liksom ikke helt frivillig gir oss ulla si:

Da har de neppe vært tilstede når ulltunge sauer skal klippes. Når det gjøres skånsomt og rolig synes sauene det bare er kos.

Og, som jeg alltid pleier å kontre når veganer-naziene driver og skal pushe dårlig samvittighet på oss som vet at Homo sapiens er omnivore:

Planter er en fantastisk fascinerende livsform; de har en åpenbar egen livsvilje, og de reagerer f.eks. emosjonelt når nærtvoksende familiemedlemmer utsettes for skade eller sykdom, de føler, sanser og tilpasser seg omgivelsene, og de lever generelt i et komplekst samspill med hverandre og resten av den levende naturen, der det kontinuerlig kommuniseres intenst på mange nivåer, ikke minst på cellenivå. Når vi gjerne sier om planter at de ikke har en bevissthet, eller f.eks. ikke kan føle smerte, er dette postulater som i økende grad bestrides av nyere forskning og dypere innsikt i plantenes liv, og må sies å være uttrykk for en betydelig undervurdering av skogens ro og all føling i floraen. Planter og dyr er våre likeverdige skapninger på jorda alle sammen, og planter er definitivt levende, følende individer, stammer og samfunn med gjensidige bånd mellom seg, og med evne til opplevelse av f.eks. frykt og smerte.

Men så viselig er naturen innrettet, at mennesket har denne utrolig praktiske evnen til å skru sin empati av og på etter behov og hensiktsmessighet knyttet til egen og etterkommernes overlevelse. Derfor dreper vi planter og eter dem opp*, uten å nøle eller føle engang det minste lille stikk av dårlig samvittighet, alle som én – til og med veganerne. Ingen nåde for hverken kål eller spirer her. Hadde vi produsert det ene enzymet vi mangler for å bryte ned cellulose, hadde vi garantert spist opp trærne også. Det er brutalt, men sånn er nå engang naturen. Plantenes trøst får være at vi skal bli deres næring litt senere. God apetitt!

*Og ikke nødvendigvis i den rekkefølgen: Vi eter dem ofte mens de enda er levende, dauer gjør de i så fall inni kjeften og nede i fordøyelsessystemet.

Fordøyelsessystemet: Alt levendes adelsmerke og minste felles multiplum. Det å omdanne omgivelsene, utnytte energiens materielle manifestasjoner til vårt eget formål, vår egen dynamiske eksistens, er den mest grunnleggende fysiske funksjon/ evne ved levende organismer, og gjelder alt fra blåhval, elefant og hominoider til de minste mikrobielle organismer i havet.

Så hvem er man egentlig, sånn utover sitt DNA? Huet sitt? Huden sin? Niks. Tarmen sin.
Noe eller noen er først ikke-meg, så tvinges det gjennom tarm som er meg – og blir meg det også.

Indremedisinere regner for øvrig innsiden av fordøyelseskanalen, fra munnhule til endetarmsåpning, for en del av kroppens utside (overflate).

That’s Life
– Frank Sinatra

Ete, drite, pule, sove.
– Achsel Ford

Nazikollaboratørs fødselsdag blir nasjonal helligdag i Ukraina

Ja. Og … ?

Problemer med å takle litt frihet, Brunders? Mest på vegne av andre, da eller? De fleste setter nemlig pris på sånt for eget vedkommende.

Anarkist? Hva gjør du her?

At en så svært markant trend, på et såpass aparte område av livet som alternative kjønnsidentiteter skulle oppstå uten profesjonell drahjelp, er ikke veldig troverdig, nei. Vi ser jo også hvordan det omsvøpsløst omfavnes og serveres av og i gammelmediene støtt: Det er dokumentarer, autoriserte meninger og debatter uten dissidens om temaet, dessuten f.eks. fiction- og spenningsserier med transpersoner som hovedkarakterer.

Når det er sagt: Jeg har selv i den senere tid kunnet observere på nært hold et menneske jeg kjenner/ trodde jeg kjente meget godt, og uansett er nært sosialt og familært knyttet til, gjennomgå en dramatisk transformasjonsprosesss frem mot et liv mer i tråd med vedkommendes selverklært egenopplevde identitet, da inkludert full sk. kjønnskorrigerende kirurgi, og det er, med alt fra min beste vilje til min mest kritiske sans, ikke mulig å se det annerledes enn at dette tydeligvis har vært helt riktig for vedkommende, som har fått et nytt liv, intet mindre. Og da på mye bredere front enn bare ang. de seksuelle og nære, sosiale implikasjonene; her snakker vi om endelig å åpne seg uforbeholdent for verden, samfunnet og sine medmennesker på en helt ny og reéll måte vedkommende aldri før har vært i nærheten av å ha fiksa, vi snakker om knopper som brister og treige blomster som endelig blomstrer midt i tredveåra, om å våkne av en dvale og komme seg på vingene, og faktisk by oss andre på en person av langt større format enn versjon 1.0 noensinne var. Heldigvis rakk vedk. via et lite sammenbrudd å komme til bevissthet om hvordan det faktisk forholdt seg med dette, og fikk påbegynt sin prosess rett før det tok helt av i hele vesten og vel så det, med fokus på alt vedr. temaet, og denne trenden med å “skifte kjønn”. Jeg kan (heldigvis) derfor ikke anta at det for min transpersons vedkommende har særlig mye med trend å gjøre, dersom trenden ikke evt. oppsto som en følge av vedkommendes handlinger, noe vi begge finner relativt usannsynlig.

I et mindre liberalt og normlaust samfunn ville neppe dette kunne blitt noe av, vært et mulig valg å gjøre, langt mindre med den grad av support et bortimot enstemmig lokalmiljø har vist.

Verden kommer i sannhet ikke kun i sort-hvitt.

Anarkérer, for kølsvarte.

Misforstå meg rett; de menneskene det gjelder må få den feedbacken de trenger. Selvsagt er det folk med ymse utfordringer i alle retninger. Det jeg nægger på er hvordan denne “utfordringen” blir hypet opp til polariseringens nye høyder av et lallende kor av politisk korrekte idioter; as if; hvis du føler deg som kvinne MÅ du ha rettigheter til å sone i kvinnefengsel/frekventere ulike arenaer som er forbeholdt damer - som damedo. Og du må “få lov” til dette uansett om konsekvensene blir dramatisk for damene; som voldtekt osv. osv. Og dette pøses ut all over the freakin’ place av lame stream media. DEN hypen er rigga. Der viker jeg ikke en tomme :wink:

Den er rigga, ferdig snakka.

Det morsomme er at “min” transe, som forakter mye av dette surret og ikke føler seg krenket på en flekk, men snarere omtaler folk av alle kjønn som frivillig tar offerrollen som “kjerringer”, jo er helt enig med oss, og f.eks. kjapt brøt helt med hele LGBT-bevegelsen og dens krenkede selviscenesettelse, dogmer og politiske korrekthet, etter en kortvarig nysjerrighet med naturlig bakgrunn i en tanke om at man kanskje hadde mye til felles med folk i den organiserte leiren. Det stemte ikke.

Nei vet de hva, Hr Får-d.
Nå “klippe-klippe-klipper” vi den får-estillingsverdenen din, til den virkelige verdens realiteters scene :

Jeg har da visselig minsanten stått fåran en stor scene på får-ikål festivalen på Ringebu og sett på rot-ekte fåre klipping i rasende tempo jeg da , etter å ha bivånet mange slag saueraser i innhegninger, og sett bondetupper med skaut og forkle dandere krem på kaker på bygdehuset.

Maken til får-e stilling skal du lete lenge etter. Det er skikkelig bygdearrangement med tradisjoner du bør unne deg skal jeg får-telle . Jeg vet godt at sauen er rolig når dette skjer.
Ferie har jeg også hatt på midgards vikingsenter http://midgardsenteret.no/
der villsauene som er mine favorittsauer beitet slik den kanskje gjør får-tsatt på stråholmen. Det er en av de plassene jeg ikke har vært, og som jeg har en drøm om å besøke for å fotografere.
Dette må da indikere for deg at jeg er over gjennomsnittet saue-infår-mert.
Tror du ikke jeg tilogmed sitter på et saueskinn mens jeg skriver, og ser rett inn i to andre, siden jeg faktisk har hele 7 saueskinn.
En av mine beste minner er faktisk kanefart i masse saueskinn i vinterfantastisk skog hvor vi drakk Jägermeister.
Det er bare to ting som gjelder der oppe i nærheten av Ringebu, og det er sau og poteter, og flytter man til utlandet f eks fra en by i Oppland, blir man aldri tilgitt. Det hørte jeg av en kar som hadde prøvd. Han fant fort veien til utlandet igjen. Der kan lokalavisførstesida fortelle om fåre -vandalisme, hvor det muligens var noen bygdetølpere i rutete skjorter og “støv"l"ær.” ( din lokale variant av "l " ) hadde moret seg med å frakte sau fra beite og mal- plassere stakkarene foran et kjøpesenter. Fy skam hvor harmen veltet fram hos folk da de så på avis-sida, den fårskrekkelige synet .
Du skjønner nå vel også det rent fram logiske i at da måtte bikkja mi måtte være av rasen fårehund og gikk rett i leggene på folk , og at den lød navnet "Ulla " ?

Vegan- nazi historisk, tror jeg seriøst startet med Linda og Paul Mc Cartneys fåre-stek.
De fikk et øyeblikk av får-dømmelse, en ting som er typisk for melankolikere, og kunstnere er jo melankolske. vegan-nazienes personlighets får-styrrelse stammer altså fra denne får-dømmelsen og en oversensitiv samvittighet som får-plantet seg flere tiår framover i historien, til der vi er nå…
La “The Guardian” får-telle :
‘We were in the kitchen at the farm, sitting down to the usual roast Sunday lunch,’ says Paul, explaining the family’s route to strict vegetarianism, ‘and through the window we could see all these little lambs, a great big gang of them, doing that cute thing that lambs do, you know, where they all run to one end of the field like this …’ He breaks off to do a lollopy impersonation of little lambs gambolling in a meadow … 'And then they all ran back to the other end of the field. They were having a great time. And we just looked down at the leg of lamb on our plates. We made the connection and that was it. Linda picked up the ball. We decided then and there to give up eating meat.

– Får får får?

– Nei, får får ikke får, får får lam.

Lett aspergers- og tourettesrammet slektning, etter et egentlig mer el. mindre avsluttet herremåltid med familie og venner, der alle hadde forsynt seg rikelig av både kjøtt og tilbehør, potet, saus mm. både to og tre ganger, noen allerede forlatt bordet til fordel for kaffe og cognac litt nærmere grua, med tomsleika tallerken, men også med rundt halvannen hekto rent lammelår hengende fast på gaffelen og på vei inn i gapet - og alles øyne med en viss forbløffelse rettet mot seg i gjerningsøyeblikket, stopper kjøttransporten midt i siste etappe rett foran tenna og tar en kunstpause for å forsikre seg om at det er ham alle glor på, ikke f.eks. noen som har tatt oppstilling rett bak stolryggen hans, og erklærer så med fynd og klem:

– Den som ikke kan ete lammelår uten saus og poteter HA’KKE FORTJENT lammelår!

Den linken du sendte minnet meg om en farmen episode ( ja, var på besøk : ) ) da Farmen - Andrea løp gråtende opp i skogen da de måtte slakte ei geit. En annen deltaker , vokst opp på gård og trygg på seg selv, syns det hele var udramatisk. Det er mange grøfter å falle i, og den linken der handler vel også om identitetspolitikk, men mer kamuflert i en “front” av veganforening på facebook. Du verden for en oppfinnsomhet for å skaffe seg oppmerksomhet.

Farmen Andrea gråt da hun så en manns sjåvinist også :
Dette under her var bevisst skuespill, men jeg syns det var underholdende.
– Lasse var jo ekstremt autoritær og litt sånn mannssjåvinist og tok kaffekoppen og smalt den på bordet, og da løp Charlie og hentet kaffe og helte oppi kaffe til ham uten at Lasse behøvde å si noe. Det var veldig ekkelt, sier Andrea.

Ja, ja. Lykke til:-)

Jotakk, det er med anarki som med hjelpsomhet, slik det eksplisitt heter i speiderbevegelsen; det begynner i heimen. Og så langt går dette veldig bra, det.

Og du da? Noen vellykka strategier på gang for tida, eller? :o)