Nyheter MDTV Forum Om Doner

Total feilvurdering av USAs rolle i Syria gir svært uheldige konklusjoner

Jeg er helt klar over sioniststaens rolle. Men at de styrer USA tror jeg ikke på. Men USA har hittil sett det nyttig å støtte Israel for å nå egne mål i Midt-Østen.

Jeg har fulgt PMJ i mange år og har hatt stor glede av hans mange gode artikler. Derfor en stor nedtur når han skuffer på denne måten.

Fra mitt ståsted har hans artikler vært preget av god detaljinformasjon med bakgrunn i solid kunnskap, men lite analyser og lite polimikk. Når han nå langer ut mot Steigan.no på denne måten, viser han en annen side og det slår meg at han kanskje uttaler seg med noe som kan beskrives med påholden penn.
Det er mange i den redaksjonen og påvirkere utenfor som gjerne vil gi et spark til «gnagsåret Steigan».
De har prøvd seg før, da med såkalte raddiser som hyler om konspirasjonsteorier uten argumenter. Etter mitt syn ren mobbing. De har alle tapt. Nå er det altså den meget dyktige skribenten PMJ som dukker opp på lederplass i «venstresidens avis» med argumenter, men de holder jo ikke vann mot Påls argumenter. (Mon tro om han skyter seg selv i foten.)
Til PMJ’s forsvar kan det vel sies at å vasse i dette såkalt progressive miljøet som KK har blitt i mange år, kan knekke den beste.
Jeg forventer at PMJ svarer på Påls kommentar her på Steigan.no.

Når det gjelder påstand om at Israel ikke styrer USA´s utenrikspolitikk, har du sannsynligvis et solid flertall på din side.
Årsaken til dette finner vi sannsynligvis i, at Zionistene har hatt tilnærmet full kontroll over Universiteter og Presse gjennom deres “Tax exempt Foundations” i hundre år, slik det er dokumentert i US Congress - Reece Committee fra 1954.
Når det gjelder den Jødiske lobbyens makt i USA, er denne godt dokumentert av John Mearsheimer and Stephen Walt:
“The Israel Lobby and US Foreign Policy”

4 Likes

De som har tatt “bladet fra munnen”, er John Mearsheimer and Stephen Walt gjennom sin kontroversielle bok “The Israel Lobby and US Foreign Policy”.
https://www.amazon.com/Israel-Lobby-U-S-Foreign-Policy/dp/0374531501

3 Likes

Takk for den.

This book is highly scholarly treatment of the topic of how the Zionist regime and AIPAC played the key role in starting the war and destruction of Iraq and brining mayhem to the Middle East. This is one of the two most important nonfiction books I have ever read.
(Her kan man sammenlikne med Susan Lindauers bok “Extreme predjudice” )

Ellers kom jeg over denne oversikten som kanskje interesserer deg i en annen bok :
https://archive.org/stream/ThePlotAgainstTheChurch_192/PlotAgainstTheCurchComplete#page/n35
“To many outside observers, the Russian revolution looked like a Jewish conspiracy, especially when it was followed by Jewish-led revolutionary outbreaks in much of central Europe. The leadership of the Bolshevik Party had a preponderance of Jews and included Litvinov (real name Wallach), Liadov (Mandelshtam), Shklovsky, Saltz, Gusev (Drabkin), Zemliachka (Salkind), Helena Rozmirovich, Serafima Gopner, Yaroslavsky (Gubelman), Yaklovlev (Epstein), Riaznov (Goldendach), Uritsky and Larin. Of the seven members of the Politburo, the inner cabinet of the country, four, Trotsky (Bronstein), Zinoviev (Radomsky), Kamenev (Rosenfeld) and Sverdlov, were Jews.”
“You must understand, the leading Bolsheviks who took over Russia were not Russians. They hated Russians. They hated Christians. Driven by ethnic hatred, they tortured and slaughtered millions of Russians without a shred of human remorse. It cannot be overstated. Bolshevism committed the greatest human slaughter of all time. The fact that most of the world is ignorant and uncaring about this enormous crime is proof that the global media is in the hands of the perpetrators.” – Alexandr Solzhenitsyn

5 Likes

“To many outside observers, the Russian revolution looked like a Jewish conspiracy, especially when it was followed by Jewish-led revolutionary outbreaks in much of central Europe. The leadership of the Bolshevik Party had a preponderance of Jews and included Litvinov (real name Wallach), Liadov (Mandelshtam), Shklovsky, Saltz, Gusev (Drabkin), Zemliachka (Salkind), Helena Rozmirovich, Serafima Gopner, Yaroslavsky (Gubelman), Yaklovlev (Epstein), Riaznov (Goldendach), Uritsky and Larin. Of the seven members of the Politburo, the inner cabinet of the country, four, Trotsky (Bronstein), Zinoviev (Radomsky), Kamenev (Rosenfeld) and Sverdlov, were Jews.”

“You must understand, the leading Bolsheviks who took over Russia were not Russians. They hated Russians. They hated Christians. Driven by ethnic hatred, they tortured and slaughtered millions of Russians without a shred of human remorse. It cannot be overstated. Bolshevism committed the greatest human slaughter of all time. The fact that most of the world is ignorant and uncaring about this enormous crime is proof that the global media is in the hands of the perpetrators.” – Alexandr Solzhenitsyn

1 Like
1 Like