Nyheter MDTV Forum Om Doner

To svært avslørende avstemninger i FN

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/11/to-svaert-avslorende-avstemninger-i-fn/

7. november 2019 vedtok FNs hovedforsamling en resolusjon mot glorifisering av nazismen. Resolusjonen har tittelen “Combating glorification of Nazism, neo-Nazism and other practices that contribute to fuelling contemporary forms of racism, racial discrimination, xenophobia and related intolerance”. 121 stater stemte for resolusjonen, 55 avholdt seg og bare to stater stemte mot, og avslørende nok var…

3 Likes

Ukraina hyller ikke Nazismen, Steigan. Det vet du /burde du vite. Derimot sprer russisk propaganda gjennom sine kontrollerte medier løgner kontinuerlig. At du siterer Rossolicki-Liebe er greit nok, men prøv å forstå helheten i det han skriver, ikke fragmenterte setninger. Da ville du ha forstått Banderas holdninger: hvorfor han inngikk samarbeid med Hitler, hvorfor han ble arrestert av Hitler og hvordan og hvorfor han agerte med sitt OUN etter krigen. Jeg skal ikke belære deg mer om det, bare les boka på nytt.
Videre: 1. januar er ikke definert som noen “helligdag” for Bandera. 1. januar feires som den første dagen i det nye året (da etter vår kalender - ikke den ortodokske).
Videre har du misforstått opprinnelsen til Slava Ukraini (juster din - og Wikipedias - skrivemåte). Hyllesten ble etablert under Ukrainas forsøk på å løsrive seg fra Sovjet-samveldet/tsar-riket i perioden 1917 til 1921). Også tillegget Heroiam Slava (ære til heltene) ble laget i den perioden (ikke på 30-tallet av OUN. De var ikke etablert på det tidspunktet. Men hvis du er så opptatt av ultranasjonalisme (det har vi dessverre i Ukraina, selv om det er få av dem). Da snakker vi om C14 ledet av Biletsky. Du kan finne mye om dem, blant annet ved at de prøvde å ødelegge Ukrainas pågående forsøk på å få til en fredsavtale med den russiske agressor i Donbas. Men Biletsky klarer å bygge sin organisasjon takket være midler fra russiske oligarker, samt Amerikaneren Roman Zwarych.
Men Russerne prøver først og fremst å skape et bilde av et fascistisk Ukraina gjennom sitt propagandapparat, se blant annet vedlagte lenke:
https://postinformation.blogactiv.eu/2019/08/05/the-myth-of-ukrainian-fascists/

2 Likes

Det er en resolusjon mot hvit rasisme altså. Det var jo ikke så mange fargede i nazister. Det er jo bensin på bålet til f.eks alle sinte etniske svensker som kjenner at det er i ferd med å koke over når gjeng-islamistene bøller rundt i landet deres. Det kommer til å eksplodere med så mye trykk på kokeren som disse karrierediplomatene skaper.

2 Likes

Og her kommer Olaf, den svarte ridder.

trodde i et øyeblikks villfarelse at dette var et seriøst kommentarfelt, men… :slight_smile:

Det ville ha vært lettere å ta deg på alvor, dersom du ikke lød som en en ukro-nazi, selv. Siden det tydeligvis ikke er mulig, så må en ty til humor.

Jeg skjønner ikke hva du snakker om. Russiske media er 50% vestligorientert oligark media. 15+ år siden var Russisk olje eid av Soros typer som …

“Mikhail Borisovich Khodorkovsky (born 26 June 1963) is an exiled Russian businessman, philanthropist and former [oligarch] now residing in London.[[1]]. Khodorkovsky was believed to be the wealthiest man in Russia, with a fortune estimated to be worth $15 billion, and was ranked 16th on [ Forbes list of billionaires]”

Hvis vi går til Norge så er alt MSM DEM media, mer ensrettet enn Nasi-Tyskland

“Derimot sprer russisk propaganda gjennom”
Kissinger er ekspert på internasjonal rett, og han støtter Putin’s fortolkning.
Stoltenberg blir dem som hører hjemme i Haag, for brudd på Atlanterhavs-traktaten. Hvis Stoltenberg starter VK3 - med 1 mrd døde, bør han ta konsekvensene som krigsforbryter.
Atlanterhavs-traktaten = ingenting står over nasjonal suverenitet. Alle traktater nullifiseres når en nasjon skapes.
Idag blir USA / NATO konfrontert på tyveri av Syrisk olje. NATO og Hitlerisme blir det samme.

“Derimot sprer russisk propaganda gjennom sine kontrollerte medier løgner kontinuerlig”

Det russisk folks historie er lidelse. Tysk nasjonisme blir ingenting vs. russisk nasjonisme. Putin hadde en sivil-øvelse med 40 mill. De tar forsvar på alvor. Her på berget vil vi ikke skjønne hva de snakker om

En by på størrelse med Trondheim tapte 1500 i Storbritania under VK2. I Russland tapte de 30.000.

Så all argumentasjon som ikke går på å kritisere Ukraina, lyder i dine øyne som nazistisk. Det sier vel litt om det lavmål denne bloggen befinner seg på?
Hvis du hadde vært litt oppegående på hva som skjer i Ukraina, ville du neppe ha uttalt deg som du gjør. Men her er det viktigere å støtte opp om den store helten, enn å være objektiv.
Men greit nok. Dessuten ser jeg at noen av mine kommentarer også blir slettet. Godt at Steigan støtter det frie ord!!!

2 Likes

Den som ikke har oppfattet at nynazister har spilt en vesentlig rolle i kuppet i Kiev og offensivene mot russere og Øst-Ukrainas kamp for å kunne bestemme over sitt eget område, samt terrorisert alle som har protestert mot rehabiliteringen av nazikollaboratører, må ha gjemt seg godt bak skylappene sine.

1 Like

Det var 3 land som stemte Nei, det tredje var Canada. De 55 som avholdt seg fra å stemme var alle NATO-land, deriblant Norge, og i tillegg stort sett alle NATO-avhengige land.

Ikke nødvendigvis, men du er veldig ivrig etter å forsvare Ukraina, samme hva som forgår der. Og du gir ALLTID Putin skylda, uansett. Det virker ikke som du skjønner at Putin er valgt, på samme måte som Erna Solberg. Derfor analogien til “the black knight”. At det går over ditt hode, er ikke mitt problem.

1 Like

I stedet for å definere meg som undermåls, burde du og resten av denne menigheten med sitt teflonbeskyttende skall av russisk indoktrinering, begynne å våkne. Når dere år etter år kommer med nazi-beskyldninger til Ukraina (påstander dere er foret med av Prigozhins hær), så overgår dere faktisk Kvinesdal-menigheten i overtro. Derfor blir også denne bloggens kommentarfelt en stor vits som ikke dekker noe annet samfunnsmessig behov enn å dyrke bloggens store gud (Herr Steigan). La det være mine siste ord her (og de blir også helt sikkert slettet av Steigan). Så får dere heller fortsette dyrkingen av usannheter om Ukraina og fortsette dyrkingen av Putins imperialistiske ideologi og det russiske diktatur. Takk for meg!

Jeg vil tro det ikke er et obskurt bedehus du sikter til, men Sarons dal https://no.wikipedia.org/wiki/Troens_Bevis_Verdens_Evangelisering. Forsåvidt en liten bagatell, men det er også sympomatisk for den upresise beskrivelsen din av, ja alt. Det er ikke noe i veien for å kalle det en Kvinesdal menighete, det er bare veldig upresist.

La meg fortsette.

Virkelig? Russisk indoktrinering i Norge? Eller mener du i fullt alvor at det er et menighets forum du her er en del av? Igjen upresist slurv.

Hva? Kan du gi meg et par eksempler på hvor noen i dette forumet har skrevet noe fordelaktig om Steigan? Jeg har skrevet mye fordelaktig om Steigan sitt forum, men jeg kan med fordel bli flinkere til å skrive noe pent om mannen selv. Ikke ulik majoriteten på dette forumet.
Så igjen er du så fryktelig emosjonelt umoden at jeg får vondt av å tenke på at det er en godt voksen mann som lirer av seg dette rælet du kommer med.

Når er du uredelig i tilleg til emosjonelt umoden. Det er mye å kritisere Steigan og forumet her for, men sletting av kommentarer er ikke en av dem.

Her var det også mye rart. Det kommer jo tydelig frem hva du føler, men at du har mye fornuftig å komme med i forhold til å gi et nyansert bilde på konflikten i Ukraine forsvinner helt i jamringen din.

Så mann deg opp og ta tyren(Steigan ) ved hornene nok en dag. Ja og resten av oss andre også for den saks skyld.

Memento mori :wink:

2 Likes

“Den Russiske troll-fabrikken” i St. Petersburg var ikke relatert til Kremlin. Det var en bygning på 3 etasjer (50 ansatte) såvidt jeg husker = ingenting vs. 10.000 troll ansatt av facebook

Putin, Trump og Xi har en (hemmelig) avtale om å stoppe VK3. I den saken er de på bølgelengde - NATO skal stoppes

Russland var kuppet av (…) på 90-tallet. Putin fikk endret avtalene slik at oljeinntektene ikke rant ut av landet. Det har vært gjentatte mordforsøk på han.
Idag er Putin en alliert med Russiske patrioter og ortodokse jøder. Putin ble venner med ortodokse jøder i St. Petersburg, og hjelper nå venner som er bankrott, Putin står bak ett /flere minnesmerker for ofre for Stalin.
Personlig er Putin en kristen / beskjeden type, og ville ikke bli utnevnt til Tsar. (han er den eneste jeg vet om som ikke vil bli Tsar)