Nyheter MDTV Forum Om Doner

Thomas Piketty: – Venstresida er blitt partiene til den utdannede eliten

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/09/thomas-piketty-venstresida-er-blitt-partiene-til-den-utdannede-eliten/

Den franske samfunnsøkonomen Thomas Piketty gjorde sitt internasjonale gjennombrudd med boka Kapitalen i det 21. århundre. Nå er han aktuell med boka Kapital og ideologi, som kom på fransk i 2019 og på engelsk våren 2020. Det er en 1200 siders murstein som neppe blir allemannseie, men det er svært dagsaktuelle spørsmål han tar opp.…

5 Likes

Det er fordi det er så lenge siden sist de var på moten. Det trenger en ikke 1200 sider på å skjønne.
Og siden ingen egentlig vet hva den består i- er det også et tilsynelatende trygt valg. Siden de ikke står for noe særlig.

Jeg tror jeg begynte å skrive om venstre-brahminene rundt 2005. Så var det redaktøren for SVs Ny Tid som begynte å skrive noe sannferdig om hvem som utførte 11 sept.
Det førte til at Klassekampen ved Braanen lyste vedkommende i bann og avsluttet samarbeid med Ny Tid. Slik husker jeg saken selv om det kan være noen detaljer til.
Hvorfor det ikke skrives noe om 11 sept nå,kommer av at den gamle eventyrfortellingen har gått ut på dato. den kan faktisk ikke brukes lenger da et flertall i New York-regionen har lagt den bort for mange år siden.
Men det vil jo ikke sjefen for Brahminene beskjeftige seg med nå. Det kunne forstyrre den enorme pressestøtten de får.Best å være på den sikre siden.

2 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.