Nyheter MDTV Forum Om Doner

The Great Reset – Den store omstarten – Del 2

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/07/the-great-reset-den-store-omstarten-del-2/

Av Erik Plahte. The Great Reset det foreløpig siste av en rekke initiativ med global rekkevidde fra World Economic Forum (WEF): Global Redesign Initiative, «stakeholder»-kapitalisme, den fjerde industrielle revolusjonen og samarbeidsavtalen med FN (se Del 1 av denne dobbeltartikkelen). Global Redesign Initiative (omtalt en rekke ganger på steigan.no, første gang her) er WEFs plan for…

3 Likes

Dette er bare et nytt fremstøt fra World Economic Forum for på en fordekt måte få eierskap og kontroll over drikkevann, dyrkbar mark og infrastruktur. Den globale storkapitalen virker utrettelig for sitt mål som er en verden styrt av kapitallovene. Som blir en verden gjort om til ett marked, uten landegrenser og nasjonal styring som kan hindre fri flyt av uregulert kapital og billigste tilgjengelige arbeidskraft.

Dessverre er ord-smedene i WEF så gode på å skjule storkapitalens egentlige hensikter, at sammen med MSM som eies av den samme storkapitalen, ikke vil få problemer med å få dette til å høres besnærende ut for folk. Spesielt for et politisk uinteressert folk som det norske som er mest opptatt av forbruk. Men alle under øvre middelklasse blir nok interessert i politikk når storkapitalen privatiserer alle sosiale rettigheter, men da er det for sent.

4 Likes

Problemet er vel at folk har blitt indoktrinert at å eie er bra og at det å ha gjeld ikke betyr noe. Kjøp og kast mentalitet er moderne. Bruk og reparer er gammeldags og latterlig. Ha det beste du kan kjøpe. Vis frem det dyreste du har og bare det duger.
Da mine eldste var ung hadde jeg et prosjekt med min datter. Vi kjøpte to gamle sykler og restaurerte dem. Hun var stolt av endproduktet og jeg var stolt av henne for at hun så det gjennom. Det var mye frustrasjon underveis som endte som personlige seire.
Hun brukte sykelen til å komme seg til skolen og da klassen skulle på sykkeltur spurte både lærer og klassekamerater henne om det var alt vi hadde råd å gi henne. Tonen var meget nedlatende. En nedlatende lærer. Det er noe jeg ikke har stort hjerte å tilgi. Arrogante lærere.
Så, hennes seier og vårt prosjekt som var ment til å knytte oss nærmere og lære henne at forbruk er bra kun når nødvendig men sløs når unødvendig endte opp med å være personlig research på medmenneskelig respekt.
Forresten fantes det en dokumentar på youtube for 10 år siden som avslørte nettopp hvordan big business tvinger folk inn i den tankegangen. Jeg har prøvd å finne den igjen men den ser ut til å ha forsvunnet. Den begynte med gatemyldret i NY, folk som haster for å handle, fanget inn i modus at forbruk betyr lykke.
2 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.