Nyheter MDTV Forum Om Doner

Tanker om mediesituasjonen i Norge og samfunnskritikkens armslag

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/02/tanker-om-mediesituasjonen-i-norge-og-samfunnskritikkens-armslag/

Av Pål Steigan. Jeg er invitert til å bli intervjuet av nettavisa Resett på direkten i deres talkshow. Jeg hadde ingen problemer med å takke ja til invitasjonen. Direkteintervjuer er veldig mye bedre enn den formen for kryssklipping jeg av og til har vært utsatt for i NRK. Jeg la ut ei melding om det…

Har Terje Bongard omsider kommet seg på beina og funnet en verdig sparringpartner i Kjetil Trana fra NRK Trøndelag? Skikkelig tøff stil på Trana! Et bevis på at det fremdeles finnes unntak med integritet i MSM!

Bongard skriver:

"Jeg har ligget “nede” med stress og utbrenthet i mer enn ett år nå, og har sagt nei til mange NRK-innslag, men jeg klarte ikke å si nei til Kjartan Trana i NRK Trøndelag i dag. Han legger ut rørende og vakre naturobservasjoner på nettet, som gjør meg både godt og vondt.

Jeg har vært plaget av at jeg aldri blir fornøyd (…) med det jeg klarer å uttrykke i korte sendinger. Tror jeg skal legge av meg det, og si at jeg faktisk har noe å fare med. Mine “motdebattanter” opp gjennom tiden har stort sett prata tull og vist sin kunnskapsløshet tilsynelatende uten skam. Så, om det har noen betydning å fortsette forsøkene gjenstår å se, men Kjartan har lovet å bruke meg mer.

Del gjerne:

"
Her ser jeg for meg en gull-serie mellom Bongard og Trana, man kan simpelthen føle den gode kjemien mellom disse to over eteren. Hvilken journalist!

Steigan bør absolutt republisere disse samtalene!

Det avgörande är inte vilken plattform du använder för föra ut ditt budskap. Det avgörande är ditt budskap. Självklart skall du ställa upp i Resett.

Når Pål ramser opp alle de systemloyale og statsfinasierte/privatfinansierte media i Norge nevner han ikke Klassekampen som trykker EU-og Nato-propaganda uten hemninger.
Resett våger å ta tak i innvandringspolitikken i motsetning til den politisk korrekte Klassekampen som i dag på forsida distanserer seg for dansk nytenkning i spørsmålet.
Jeg forsøkte meg litt på resetts kommentarfelt,men ble plukket vekk konsekvent. Spesielt likte de ikke at Jan Simonsen ble pirket på da han er resetts høvding i dyrkingen av zionistiske Israel. I stort er de ledende der neo-cons og zionister akkurat som på rivalen document.no.
Vi er tilbake til det fabelaktige essayet til Bertolt Brecht: Fem vanskeligheter med å fortelle sannheten.
Sannheter er revolusjonære og derved forbudt. En må lete i systemet etter alle sprekker for å utbre faktiske og sanne saker.
Pål skal så absolutt liste seg inn i neocon-zion hytta til Helge Lurås og Jan Simonsen.

Nå var det ikke min plan å drøfte systemlojale og statsfinansierte medier i Norge, bare å se på eierskapsforholdene, og da spesielt det som dominerer eierskapet, nemlig milliardærenes kontroll. I Klassekampen er det tre fagforbund som har henholdsvis 15% (Fagforbundet), 5% (Industri og Energi) og 5% (Fellesforbundet), så dersom de opptrer som blokk, er LO største aksjonær foran Rødt med 19,63%. Sånn sett har LO skaffet seg en dagsavis svært billig.

https://www.proff.no/roller/klassekampen-as/oslo/aviser-fagblader-og-tidsskrifter/Z0I3KLLS/

Klassekampen får ca 40 millioner i statsstøtte, og er dermed ikke avhengig av milliardærer, men av den norske stat.

‘People are sheep. TV is the shepherd (MSM;).’ Det i en setting der media er 100% korrupt. Men respekt for steigan.no som prøver å gjøre noe konkret i alla fall. Tydligvis må ponzi boligprisene gå ned ordentlig før mennesker våkner og begynner å tenke utenfor MSM boksen…