Nyheter MDTV Forum Om Doner

Syrisk luftvern hindret israelsk angrep

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/12/syrisk-luftvern-hindret-israelsk-angrep/

Det syriske luftvernet rundt Damaskus skal ha hindret et israelsk angrep på installasjoner i byen. Dette hevder det offisielle nyhetsbyrået Sana og det gjengis også i den israelske avisa Haaretz. Det israelske militæret IDF kommenterer som vanlig ikke slikt, men det er grunn til å anta at meldingene stemmer. Israelske kilder hevder at de israelske…

En skulle tro at Syria / Russland ville prøve å kutte forsyningslinjene til Tyrkia

Dersom israelske fly angriper mål i Syria, og dette kan bekreftes/dokumenteres fra russisk hold, da må Syria retaliere knallhardt og nådeløst. Folkeretten kan bare forsvares dersom den forsvares med kategorisk nulltoleranse for alvorlige overtredelser!

I krig må man knuse motstanderen før den lærer seg taktikken. Etter det blir det umulig

Nå vet jeg ikke om det er dette du mener, men jeg foreslår i hvert fall ikke å tilintetgjøre Israel her. Det ville jo bare utløse 3. verdenskrig på rappen, og det er som kjent ingen tjent med. Jeg forslår en kraftig eskalering i form av motangrep, og en fremholdelse av folkerettslig grunnlag som har til hensikt å nekte motparten å følge på med ytterligere eskalering. Hensikten er å sette rettslig konfliktløsning opp mot en eskalering som har potensiale (i kraft av russisk delaktighet) å gå hele veien til atomkrig. Man må tvinge røverne til domstolen, eller til å akseptere militært nederlag.