Nyheter MDTV Forum Om Doner

Syrias hær sikrer kontroll over områder i den nordlige delen av landet

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/10/syrias-haer-sikrer-kontroll-over-omrader-i-den-nordlige-delen-av-landet/

Det er nå (15. oktober 2019) klart at det er bare Syrias hær som kan forsvare den nordlige delen av Syria mot den tyrkiske invasjonen. Det kurdiskledede SDF hadde aldri en sjanse til å stå opp mot den tyrkiske hæren. SDF har derfor gått med på å overlate kontrollen over byene Kobane og Manbij til…

2 Likes

Da Israel gikk ut og sa det var på tide å støtte Kurdernes rett til eget land sa jeg til mannen min: vent og se! De kommer til å bruke dem til å angripe Syria og deg kommer til å skje fort men det kommer ikke til å nytte dem. Ja, de kjempet mot Vestens betalte leiesoldater ISIS (jeg mener det er feil å forandre navnet fra ISIS til IS siden det ble bekreftet at det var Israel Secret Intelligence Services som sto back disse morderiske monstrene), men kun fordi det ble lovet at de skulle få en bit av Syria som belønning. Om løftet ikke hadde blitt gitt, ville de fortsatt ha kjempet mot dem? Ikke vet jeg.
Syria handler ikke om annet enn hva Libya eller Irak gjorde, nemlig stjele resurser. The Greater Israel Project lives live and well.

1 Like

Vi har jo et lite elite delemma her nå, Syria er under strenge sanksjoner, mens Kurderne ikke har noen sanksjoner mot seg, så vil dypstaten nå pålegge sanksjoner på Kurdene også eller vil de ta bort dem de har mot Syria ?

Syrian Girl forklarer konflikten og hva som skjer på 8 min :slight_smile:

Main strem media gikk på en kjempeblemme da de viste teppebombing av kurdiske sivile i Syria på live sending, bare synd at filmen fra fra en våpenmesse i Kentucky.

1 Like

90 pct. arabere og 10 pct. kurdere. Hvorfor ekspliciterer “Venstrefløjen” ikke dette forhold, men kalder konsekvent denne disproportionalitet for kurdere?

1 Like