Nyheter MDTV Forum Om Doner

Syria: Sluttkampen om Idlib nærmer seg – og Tyrkia avslører sin rolle der

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/07/syria-sluttkampen-om-idlib-naermer-seg-og-tyrkia-avslorer-sin-rolle-der/

Den syriske hæren har langt på vei knust også den lille enklaven som Den islamske staten holder ved demarkasjonslinja til de okkuperte Golanhøydene. 29. juli 2018 ble det rapportert at IS bare har igjen 70 kvadratkilometer under sin kontroll. Et ironisk poeng er at for første gang har også Israel bombet et mål i den…

Jeg tror desverre at du ikke ser lenger enn til nesetippen når det gjelder fred i Midtøsten her, Steigan.

Israel fant dokumentasjon på at Iran fortsetter sitt atomvåpenprogram, noe som de meddelte USA. Det var derfor Trumph brøt avtalen. Sunnimuslimene og shiamuslimene står sammen så lenge de har en felles fiende. Det er ingenting som skaper så stort samhold som en felles fiende. Når USA er ute, begynner de å sloss mot hverandre.

Iran er shiamuslimer. Syria, Tyrkia, Palestinere og Saudi-Arabia er stor sett, sunnimuslimer. Når USA er borte, vil Iran kvesse tennene. De tør ikke gå til angrep mot Israel med det første, fordi de vet at det er selvmord. Hva om de angriper Saudi-Arabia eller Syria? Du skal ikke se bort fra det. Hvis Iran slår ut Saudi-Arabia, vil de få et enormt marked for sin olje. Hvem vil forsvare Saudi-Arabia med å gå til krig. Jeg tror ikke, i dagens situasjon at Russland eller USA er særlig lysten på det. Israel vil holde seg i ro, så lenge de ikke blir angrepet, eller at trusselen fra Iran blir for stor.

Når det ene problemet ser ut til å løse seg, kommer det andre…

Jøder utfører et rituale hvert år- Rosh Hashana, hvor de tror de får tilgivelse for alle løgner de forteller.
http://www.jewishcontent.org/cgi-bin/calendar?holiday=tishrei402
Så det er ingen grunn til å tro på Israel.

• Yadda-yadda-yadda . . . . . . .

Tror du ikke at Iran har fortsatt sitt atomprogram. Hvorfor ikke?

Mossad har dokumentasjon på dette. Jeg vet at du ikke tror på det, men hva er det som får deg til å tro at Iran har blitt fredelige?

De har gang på gang sagt at de vil utslette Israel. Farer de med løgn?

Jeg tror at USA sin etterretning vet litt også. Hvis informasjonen Israel meddelte USA var bare påfunn, hadde de skjønt det, når de bruker milliarder i etterretning. Mossad fikk et scoop. Hvis det var “fake news” ville USA avslørt det. Så dårlige er de ikke, endog.

Det er jo litt rart det vi hører. På den ene siden hører vi om Snowden, som sier at USA hører alt, og har full kontroll. Når ikke det passer, vet de ingenting. Hvorfor tror du at Trumph kansellerte avtalen med Iran? Var det bare på grunn av uvitenhet. Nei, den forklaringen må du lenger ut på skogen med:-)

Den var drøy altså. De som tror på dette og står her å argumenterer for det er ikke verdt mer enn en sild for meg. Man må analysere hva som kommer og trekke slutninger etter det. På hvilken måte skulle Iran få til å utvikle atomvåpen i dag? Hvorfor skulle de som lyver hele tiden nå plutselig snakke sant og hvem gavner det? Slik propaganda kommer hele tiden. Bruk hodet og vær kritisk. Det kan nok være riktig at de lager atombrennstoff, men de har også reaktorer. Iran ville tape enormt mye på å bryte avtalen nå etter at de fikk støtte fra Europeiske land.

Vel, jeg tror at den feilen vi gjør er at vi bruker “vestlig logikk” på muslimske land. Vi har sett at det ikke virker. Når skal vi lære?

Vi som er oppvokst i vår vestlige materealistiske kultur forstår ikke dette. For muslimene betyr det ikke noe hva som lønner seg. De følger koranen og Allah’s vilje. Det er det som betyr noe der i gården. Å drive diplomati med kulturer vi ikke kjenner, er helt nytteløst, også politiske analyser er helt på jordet så lenge du ikke kjenner kulturen.

Han brøt avtalen, på grunn av sine nære bånd til Israel. Han setter sin svigersønn høyt, og svigersønnen er en omgangsvenn med Israels crime-minister.

Så du mener logikken her inne skal være følgende: Assad brukte gass mot sine egne selv om han hadde vunnent slaget i Østre-ghouta og hadde alt å tape på det fordi han følger koranen og allahs vilje (bruker liten forbokstav på uvesenet). Selv om det er muslimer er de vel i stand til å tenke og planlegge. En annen sak er følgende: Jeg tør å våge den påstanden at fra det vi har sett av nordmenn underlagt EU, IS og gestapo, så ville vi, hvis vi hadde vært muslimer og kommet til et kristent land være de som var mest bokstavtro til koranen og følgende derfor også undertrykke de “vantro” mest.

Israel er det eneste demokratiet i Midtøsten. Resten er bare røverstater. Israel er svært utviklet og leverer teknologi til hele verden. Det kan du ikke si om nabolandene. Mossad er en svært flink etterretningsorganisasjon, kanskje den beste i hele verden. Når USA får informasjon fra Mossad, sjekker de denne. USA er ikke kleine på etterretning de heller…

Derfor tar de avgjørelser basert på dette. Dere på venstresiden beskylder Israel og USA for å være uvitende? Vet dere mer? Hvem er det dere hører på?

Så er det en ting dere heller ikke vet. Israel fikk rett til å kontrollere Palestina i San Remo-Avtalen som ble godkjent av Folkeforbundet i1922. Den er ikke opphevet. Så gjorde England den tabben at de ga 77% av området til arabere (Jordan), for å få olje. Så fikk de problemer og overga mandatet til FN.

Israel har rett på hele protektoratet Palestina. Derfor blir det helt feil å si at Israel “okkuperer” områder. Skal de okkupere det fra seg selv?

Kan noen vise til at San Remo-avtalen er opphevet?

Vi kan være enige om en ting, baluba. Jeg skal herved bruke liten bokstav på uvesenet:-)

Jeg har vært mye i Afrika, Jeg har sett at FN er den mest korrupte organisasjonen i verden, Jeg kan fortelle mye om det. Så var det min kone som sa;“Hvorfor er det plutselig blitt så mange mulatter i Kongo?” Hun gikk på skole i Kongo, da hun var ung, i Bukavu, og forundret seg da hun var der igjen,

Jeg skjønte med en gang, Hvorfor Kongo er det landet i verden med mest FN soldater. Hva er det de holder på med? Det sier seg selv, men det er ikke det vi ønsker å høre om FN, Derfor blir dette fortiet i media…,

Nei, baluba. Når du følger koranen og allah, er du ikke i stand til å planlegge. Da følger de koranen. Det er helt fremmet for oss i Vesten. Vi tror vi kan drive diplomati, men det virker jo ikke. Har du ikke sett det?

Et par ting til. Koranen sier at du kan bryte en avtale, så lenge det er en fordel for muslimer.

Hvis du følger koranen, står ikke Jerusalem nevnt der met et ord. Det er det mange som ikke vet. Muslimene kan gjerne ha Mekka og Medina i fred. Hvorfor skal de forgripe seg mot Jerusalem, ha en tredje by, hvor Muhammed aldri var?

Det var jødene som kalte seg palestinere. Araberne ville ikke høre tale om det, før Arafat fant opp det på 60-tallet. Det er det heller ikke mange som vet. En av medarbeiderne til Arafat sa: “Dette med paletinere er bare noe vi har funnet på, for å bruke det som en brekkstang mot Israel. Det finnes ikke noe palestinsk folk, det er arabere!”

En ting til, som har gått forbi huset til mange, er at i San Remo avtalen står det at jødene har rett på Palestina. Gjør det ikke det?

Så har vi hørt om rettigheter, menneskerettigheter og alt mulig. Vi har ingen rettigheter, det er kun makt som teller!. Vi er født naken og hjelpeløse, vi er fullstendig avhengige av en mor og far, eller noen andre, som tar vare på oss. Vi har ingen rettigheter!

Hvem skal gi oss rettigheter, jo, det er bare de som har makt. Derfor har vi ingen rettigheter, i utgangspunktet. Det er bare de som har makt, som kan gi oss det, derfor har vi ingen rettigheter. Har du teknkt på det?

I Europa, har vi kjempet fram fletallests makt. Det kalles demokrati. Vi i Europa forstår ikke USA. De i USA, forstår ikke Europa heller. Hvorfor skal vi i Europa bekjempe en demokratisk valgt president i USA? Respekterer vi ikke demokratiet?

Det er mange som ikke gjør det, respekterer demokratiet. Det ser vi i den norske pressen, spesielt NRK. De respekterer ikke Donald Trumph. Hvor demokratisk er det?

Du kan jo gå til Document sammen med resten av bermen

Iran kommer ikke til å angripe noen.
Hvorfor i all verden skulle Iran gjøre det ? Iran er stort og har mer enn nok av hva de trenger. Og plenty olje som kan kjøpe det det måtte mangle.
Det Iran trenger er stabilitet, stabilitet og relasjoner til omverdenen for å bygge sin økonomi, velferd og derav regional makt. Det Israel, og dermed USA, ikke vil.

Iran kommer ikke til å gjennomføre noen som helst militæroperasjoner utenlands som kan gi noe som helst påskudd til det aggressive USA å beslutte militært angrep mot Iran. Og slett ikke mot USAs allierte Saudi Arabia eller Kuwait. Dessuten ligger Irak imellom og blokkerer. En militæroperasjon over den Persiske Gulf mot Saudi Arabia er nærmest utenkelig. Der opererer mektige US Navy.

Kort etter 9/11 la USAs politiske ledelse, og derav det militære, konkrete planer om å angripe Iran og 6 stk andre land i Midt Østen og Afrika. Bare Iran gjenstår…
I rak motsetning til USAs politiske ledelse er Wesley Clark troverdig.

Det skjedde ( se fra 2:20 ).
Bare Iran gjenstår…
Og Syria der USA har prøvd og prøvd i årevis ved stedfortrederkrig. Og den senere tid ved US forces som er gått inn i Syria ( uten noe som helst FN mandat/resolusjon(!) Men USA har nå i realiteten tapt sitt møkkskitne løgnaktige spill og oppførsel i strid med all internasjonal lov i Syria. Pga. Putin/Russland har satt foten ned, og 100% LOVLIG ihht all internasjonal lov intervenerte i Syria siden bedt om slik hjelp av det legitime styret i Syria.
Det er høyst trolig USA / Israel som står bak og har forsynt/støttet terrororganisasjonene IS og Al Nusra. Og samtidig kjemper sin påståtte “War against terror” og derav angrepskriger overalt uten noe FN mandat/resolusjon(!)

Det landet i verden som (ved CIA) fremprovoserer og nører opp under uroligheter/opprør i land som ikke er spesielt USA vennlige, og så benytter slike uroligheter/opprør som påskudd/dekke for å gjennomføre militære angrep og kriger ‘overalt’, er USA. Hvorpå det legitime regimet styrtes og erstattes med et USA vennlig. I en påstått ‘demokratisk’ prosess. Skrekkens eksempel på dette er Irak 2003-2011.

Dette skjer med stort sett nærmest blind støtte av Storbritannia, og dessverre ‘fredslandet’ Norge(!) Og enkelte ganger av Frankrike ( som f.eks Vestens angrepskrig mot Libya i 2011 hvor Frankrike trolig var det mest pågående landet for angrep. I den angrepskrigen ble de mest aktive flyangrepene ved siden av de Amerikanske, utført av de norske F-16 flyene som deltok… ).

Jeg vet jo at du er ikke noen dumming, Lars Tore. Da vi gikk på Blomdalen hadde vi et storefriminutt. Vi hadde ikke så mye å gjøre, annet enn å finne på kreative ting. Du var et år eldre og var derfor en tøffing i mine øyne. Da mener jeg å huske at du lærte meg å låse opp sykkler, bare med å høre på låsen! Det var jo spennende.

Når det kommer til politikk, blir saken litt annerledes. Selv om jeg er USA-fan til min hals, er ingen tvil om at USA har gjort mye dumt. Det benekter jeg ikke, men de har også gjort mye bra! Bare tenk på Marshall-hjelpen og hvor mange nordmenn som fikk hjelp i USA. Det kan du ikke si om så mange andre land.

USA har en fri presse. Derfor hører du om alle feilene de gjør. Hvor mye feil hører vi om Kina, Russland og Iran i deres respektive presser? Ingenting! Fordi da blir du fort et hode kortere.

Vi blir desinformert, også i den norske pressen. Vi ser jo at Sandberg har fått vann på røret med hun derre sprudla fra Iran. Da mister han enhver fornuft, som de fleste menn vil gjøre. Dette er noe tørre kvinner ikke forstår, og de menn som skuler seg bak feminismen. I stedet for å forklare det som det er, skal det forklares politisk. Da mister pressen enhver fornuft. Jeg hørte noen mente at Sandberg uttrykte støtte til styret i Iran. Da ser vi hvor galt det kan gå. Sandberg har gjort en tabbe, men han har ikke forandret politisk mening. Han uttrykker seg mer “diplomatisk” mot det iranske regimet og tror at han vil bli forstått.

Diplomati er “trigge-ordet” i vestlig kultur. Alt kan løses med diplomati og demokrati. I islamsk kultur er diplomati det samme som idioti. Det forstår vi ikke!

Iran har et muslimsk styre. Hvorfor skal ikke dette regimet behandles som alle andre? De har sagt mange ganger at Israel skal utslettes. Tror du bare de tuller? Skal de bare behandles som et barn, som ikke kan taes alvorlig? I tilfellet, er det verre enn noe. Israel har funnet bevis for at Iran fortsetter sitt atomvåpenprogram. Dette må taes alvorlig og det var derfor Trumph satte foten ned.

Du kommer med et utsagn:“Iran kommer ikke til å angripe noen.
Hvorfor i all verden skulle Iran gjøre det ? Iran er stort og har mer enn nok av hva de trenger. Og plenty olje som kan kjøpe det det måtte mangle.”

Dette viser du at du ikke har skjønt noe som helst om islamsk kultur. Du tenker vestlig. Det er den feilen mange politikere også gjør. Vi forstår ikke islamsk kultur.

USA har drevet en proxy-krig i Syria og det er skittent. Dette hører vi om, men hører vi noe særlig om hva Russland, Kina og Iran måtte gjøre. NEI INGENTING. Hvorfor det da?

Det er fordi pressen er påvirket av akademia og deres store filosofer som Marx, Nietzsche, Rousseau osv. Ingen av disse har bringet noe positivt med seg. Kan du nevne noe?

Du kan ikke bruke et demokratisk sinnelag når du slåss mot diktaturer. Da jeg spilte Monopol med min bror, før jeg begynte på skolen, var det han som las kortene da vi kom til “Prøv Lykken”. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor mine hus og hoteller brant hele tiden. Jeg tapte jo alltid :slight_smile:

Bare en liten digresjon:

Etter å ha opplevd den ydmykelsen å bare tape for min bror i Monopol, ville jeg finne ut av det.

Etter å ha studert elektronikk og data i mange år på universitetet, laget jeg et simuleringsprogram for Monopol. Reultatet ga at mye var opplagt, men det ga et par overraskelser. Siden har jeg aldri tapt i Monopol!