Nyheter MDTV Forum Om Doner

Syria: Frigjøringa fortsetter i stort tempo, vil USA kaste inn håndkleet?

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/07/syria-frigjoringa-fortsetter-i-stort-tempo-vil-usa-kaste-inn-handkleet/

Av Pål Steigan. Den syriske hæren støttet av russisk flyvåpen fortsetter å frigjøre områdene i og rundt Dara’a i sørvest. Nye militsgrupper legger ned våpnene og inngår våpenhvile. Grensa mot Jordan er ryddet nesten helt fram til de okkuperte Golan-høydene. Både i Jordan og Syria er det store forventninger til at den viktige hovedveien mellom…

Jeg har forstått det slik at tilbudet om buss til Idlib, nå blir fulgt av en advarsel om at SAA kommer etter - i september.

I kjølevannet av denne ulovlige krigen må det komme krav om at de som har begått lovbrudd i forhold til Norske og Internasjonale Lover blir stillet ansvarlig, tiltalt og eventuelt straffet.

Dette er, etter min mening, helt avgjørende med tanke på å hindre Norsk deltakelse i fremtidige ulovlige kriger som mot Bosnia, Afghanistan, Libya og Syria.

Norge skal betale krigserstatning til Syria og flyktninger skal returneres, for å bidra til gjenoppbygging av landet.

Opprørere og deres familier, skriver nrk. Det er vel disse familiene norske NGOer har fødd på og syntes så synd i barna til?

Her har de kommet seg til Sverige:

"Prisen for at tage ISIS-terrorister tilbage til Sverige

I tirsdags blev tre skudt i Vivalla i Örebro af det som svenske medier og politikere eufemistisk kalder IS-återvändare. Det er en særlig ubehagelig situation midt i en valgkamp, som i forvejen er et velfortjent mareridt for de syv ansvarlige partier. Det hele ramler nu for syvpartiet, ikke en fjerdedel eller halvdelen, men svensk journaliastik prøver alligevel at køre den hjem på “hvad ligger på dit natbord-interviews.”

Hos Jensevik overnfor, kan man høre, hvad der vil få svensk økonomi til at ramle. Det bliver yderst dramatisk indenfor en kort årrække, og det bliver alt andet end kedeligt, når de gamle partier og den gamle sociale og økonomiske orden imploderer. Kombinationen af den kommende lavkonjunktur, og yderligere 650.000 opholdtilladelser inden år 2021, bliver det, der endelig knækker ryggen på Sverige.

Sverigedemokraterna behöver inte ”inbilla” folk vad som sker. Folk kan själva dra slutsatser eftersom samhällsutvecklingen inte längre går att dölja. Lyssna på den LO-arbetare, som i SvT Opinion Live efter statsministerns tal i Almedalen den 5 juli berättade varför han överväger att rösta på SD: ”Min farmor har överlevt två världskrig, kommer hon att överleva Sverige? Hon har inte mat på bordet, hon har inte råd att städa och hon kan inte städa själv. Vi måste börja ta hand om oss själva först och främst och vi måste någon gång stänga gränserna för att kunna hjälpa oss själva.”

Steigan. Kan du se gjennom disse to intervjuene. Jeg har lyst til å sammenligne med Norge og få en debatt om det. Vi har vel heller ingen konstitusjonsdomstol og det er vel slik at det også her i Norge er kampanjepolitikk som føres.