Nyheter MDTV Forum Om Doner

Svensk forsker: Spis menneskekjøtt for å redde klimaet

Jeg tror i alle fall ikke på deg eller dine kilder etter å ha fulgt med en stund på hvordan du argumenterer. :slightly_smiling_face:

Det jeg tror på i denne saken, er hovedsakelig de menneskene jeg selv har møtt som har mistet store deler av slekta i konsentrasjonsleire.

Counterpunch er ikke mine kilder, og det er virkelig tydelig at du har blitt hjernevasket, når du blir helt følelsemessig og ikke klarer å lese artikkelen, da du ikke vil at stilling til at du har trodd på en løgner.

Jeg tror du lyver her, og at du ikke kjenner noen som har mistet hele slekta, men at du har sett det på TV.

Edit: Du sier møtt, og hvis det er noen av de professjonelle Holocash-vitnene du har vært på fordrag med, så burde du sagt det, da vanlige folk ikke regner det som et møte.

Nei, det er folk jeg kjenner. Men du får tro hva du vil.
Du leser også inn for mye følelser her.

Hvorfor klarer du ikke bruke 5 minutter på å få bekreftet at Wiesel er en løgner da, og hvorfor virker ikke logisk argumentasjon, om det ikke er følelsesbasert at du tror jødegassinger er sant?

Du er dame, så jeg forventer ikke at du skal vurdere informasjon som kan være farlig for den sosiale posisjonen din, så derfor er det egentlig poengløst å diskutere dette med deg. Først når det har blitt sosialt akseptabelt å tvile, vil damer tørre å lese revosjonisme.

Nei, det er jeg ikke enig i!
Men de vi kan være enige om et at både tyskerne og de allierte gjorde grusomme ting.
Og vi kan også være enige om at det var Tyskerne som angrep Norge, ikke jødene, engelskmennene, russerne eller amerikanerne.

Tyskerne var mestre i tortur, bare spør alle nordmenn som ble torturert under krigen.
Men tyskerne var ikke alene, de allierte drev også på med dette, og de norske nazistene sjokkerte med sin grusomhet. Og tysklands bombing av sivile mål og den brente jords taktikk i Finnmark er er godt dokumentert. Eller er nedbrenningen av Finnmark også bare løgn og propaganda?

Når det kommer fra en holocaust-troende, så stiller jeg meg tvilende til dette også.

I det hele tatt, så er det null grunn til å ta noen argumenter fra vinnerne for god fisk, når de juger om slikt som holocaust.

Det er imidlertid en god og rasjonell grunn for å være i mot krigsvinnerne politisk, da den sosiale dynamikken er som nevnt at det er de dogmene krigsvinnerne holdt hellige i fellesskap, som blir årsak til de nye samfunnsproblemene, da reformer her blir umulig. Nå analyseres ikke historien etter slike dynamikker, noe som er til fordel for vi pro-hvite som gjør det.

Var bare barnematen mot Hamburg, Dresden og Berlin, og du bør være brydd over sammenligningen.

Sovjets angrep på Finland var greit dog? Det var også slik at kommunister benyttet seg av vold først, og derved tvang frem at nasjonalistene måtte være voldelige for å forsvare seg, og her kan vi se at historien gjentar seg.

Du trenger ikke tro meg, les norsk historie.

Nå er du på veldig dypt vann. :grin:

God helg!

Du mener den som ikke forteller at de norske jødene døde på Cap Arcona, Thielbeck eller Deutschland i Lubeck havn i krigens siste dager, når de ble bombet av briter og amerikanere, men forteller om gassinger i Auschwitz?

Hvorfor er norsk historie i det hele tatt viktig, når krigsvinnernes anti-rasisme har gitt oss dagens folkemordpolitikk og Globohomo? Det er jo ikke slik at norge eller nordmenn vil eksistere i fremtiden om arvtagerne fra krigsvinnerne får beholde makten? Ikke engang Steigan kan si at nordmenn eksisterer, og det kan ikke noen politiker eller journalist si i Vesten heller, og det er dette systemet du forsvarer som at riktig side vant krigen?
merkel

Hvor mange hundretusen døde var det i Finmark?

Elie Wiesel var en slik forfatter som jeg har omtalt et annet sted her på forumet.

Det er ditt store problem, kjære Runeulv - du fremstår som en gammel gubbe, med et fast sett med kilder og meninger. At du i tilegg pusher keke gjør ikke saken bedre.

Apropos! Har du lest “Spikern; Historien om et medmenneske” forresten? Jeg er egentlig ikke så begeistret for alt forfatteren (Simon Flem Devold) har skrevet, men akkurat den boka synes jeg er drivende god (men ikke for sarte sjeler). Der er det også noen avsløringer helt på slutten som kommer som et slag i magen etter at man har lest om det Spikern har gått igjennom, og som - om de stemmer - sier noe om hvor lite vi vet om hva som foregår i kulissene i kriger og hvor vanskelig det kan være for idealistiske mennesker i slike situasjoner å vite sikkert hvem/hva de egentlig jobber for.
https://www.nb.no/items/cc79d9466a8c1c628e25fbb20bc7cf4b?page=0

Takk og pris for de gode altmuligmennene på landet, som f.eks. skjønner både i teori og praksis hvordan en flatpakket sak - med et lass av 36 forskjellige skruer med sprø fasonger, som leder tankene mot en sen Picasso, og en bruksanvisning som ser ut som den er tegnet av aliens på en dårlig dag - kan bli til et funksjonell kommode eller skap (og der materialene er så skjøre at man for all del ikke må banke eller skru for hardt, men der alt naturligvis også blir skranglete om man ikke banker/skrur hardt nok). Hvordan skulle man klart seg uten dem?

Her er en ode til den praktiske altmuligmannen (det finnes selvsagt også altmuligkvinner - ære være dem også!):

Tilbake til topic: For øvrig synes jeg heller vi bør spise insekter enn menneskekjøtt, som noen andre her også skrev. Faktisk spiser vi allerede litt insekter uten å vite det. Fargen på jordbærsyltetøyet (karmin) kommer jo fra knuste biller, og vi har regler for hvor mange insektsdeler det kan finnes per enhet i både syltetøy og andre jordbruksprodukter (som i mel, for eksempel) også. Og er det er vel strengt tatt ikke noe eklere å spise gresshoppe enn det er å spise reke? Men tar vi vare på matjorden og sørger for å bli mer sjølberget, slipper vi nok denne problemstillingen. God helg!

Jeg så et BBC-program en gang, der ei dame dro til Amsterdam og røyka seg opp før hun skulle sette sammen IKEA-møbler - hun slet. Jeg har ikke slike problemer. Det måtte i såfall være fordi jeg var nykter.

Hvis det faktisk stemmer at insektene forsvinner, så er vel knapt det en gangbar veg? Hva med rotter?

Jeg kan forsikre deg om at dagens møbler (mine var forresten ikke fra IKEA, men fra en annen møbelkjede) ikke er som IKEA-møblene fra 10-15 år siden. Selv jeg klarte en del av de gamle IKEA-greiene (vel, de ble vaklevorne, og knotter og skuffefronter hadde det med å falle av etter en tid, men de funket på et vis). Det er noe med hvordan de tegnes og produseres i dag som gjør at man (produsentene) åpenbart ikke lenger gidder å prøve å gjøre det litt enkelt.

Hmmm, du sier noe … :thinking:

Hamstre smaker ikke så verst … Rotter er både sosiale og smartere enn de fleste hunder og katter, så de har jeg ikke lyst til å ete, egentlig.

PS: Fin sketsj! :rat: :man_cook:

Siste-sesongen var høydepunktet i Black Adder- serien. Uheldigvis skulle den sendes på NRK, akkurat da den første gulf-krigen brøt ut- så den ble erstattet av et underholdningsprogram.

Så nrk syntes ikke det var passende å sende det. Litt snodig.

Det kunne ødelegge den euforiske stemninga.

Nei, har ikke lest boka men skal se om jeg får tak i den. :slight_smile:
Hva som foregår i kulissene i kriger er ikke alltid så lett å forstå, men for eliten (som står bak alle krigene) handler det stort sett om penger og makt.

Og det sier Anne-Brit, som ikke klarer å si om apatiske asylbarn eksisterer eller ikke offentlig, fordi hennes flokk sier at de skyldes strenge svenske asylregler, og ikke at foleldrene sulteforer barna apatiske.

Du er kort og godt en hykler, og det er akkurat som man kan forvente, da damer fra naturen sin side ikke kan gå mot hva flokken mener.

Jesus aksepterer hyklere, så det er fint at du er kristen, men noen sannhetssøker er du ikke.
truth%20is%20truth

Den lar seg i alle fall bestille gjennom folkebiblioteket (ev. som fjernlån om ditt lokale bibliotek ikke har den inne). Dessuten kan den faktisk også leses på nett (fra nasjonalbibliotekets digitale samling) på den lenken jeg la ut, hvis du orker å lese innscannet bok på skjerm. I så fall klikker du bare på bokas forside og blar videre ved å klikke på pekerne ved husikonet ved siden av (til venstre).

Selv har jeg akkurat kjøpt den på antikvariat.

Nettopp!

Ja Magnus Söderlund, det beste for alle oss andre er vel at du serverer deg selv som mat for eventuelle kannibaler der ute. Adjø Söderlund!