Nyheter MDTV Forum Om Doner

Svensk forsker: Spis menneskekjøtt for å redde klimaet

Har tyskerne magiske krematorier, som ikke behøver vedlikehold?

Kremasjon er en veldig voldsom prosess, hvor ben og armer beveger på seg, og blod og andre kroppsvæsker spruter på veggene. 1000 grader varm stein som treffes av noe vått, går i stykker, men ikke de nazistenes, hvor krematoriene kunne brenne flere jøder i timen, i åresvis, uten å gå i stykker eller behøve vedlikehold.

Dette ønsker jeg bevis for, da dette er et meme dere troende bruker hele tiden, men når man tar en titt, er alt sammen direkte pinlig uvitenskapelig.

Hvordan krigen opplevdes/føltes vet de nok best de som opplevde den, men med tanke på at media raskt ble satt under Tysk kontroll så er det svært sannsynlig at hva som foregikk av handlinger, så har dagens ungdommer en større oversikt over hva som skjedde enn de som opplevde det.

Hele poenget mitt, som går deg elegant hus forbi er at vi ikke vet. Vi gransker gammel propaganda opp og ned i mente, men hver gang en stiller spørsmål ved disse gamle oppleste og vedtatte propaganda sannhetene så kommer det en holocaust apologet som deg krypenede opp av rennestenen for igjen å renvaske holocaust i mot kjettere som ikke tror på akkurat dette evangeliet.

Jeg søker sannheten. Det er vanskelig med slike som deg rundt, men heldigvis ikke umulig.

Jeg husker at jeg ble tvunget til å se både denne TV serien og Shcindlers liste på skolen, Jeg kan ikke huske om det var en del av historie eller relgions undervisningen. TV serien skapte mye uro i familien min. Mellom de som lot seg rive med og følte en enorm medfølelse med Jødene og mellom de som så på dette som en fortsettelse på krigs propagandaen. Selv tok jeg ikke stilling før jeg ble voksen. Som voksen er det kun gasskamrene jeg har hengt meg opp. Det går simpelthen ikke å få det til slik det blir beskrevet. Så om nazistene var psykotiske drapsmaskiner finner jeg helt uinteressant og stiller ingen spørmål ved.
Men gasskamrene. Nei det er en historie best egnet til å skremme barn og enfoldige med.

Samme for meg. Både schindlers liste og holocoust var «pensum» på skolen jeg gikk på. Husker jeg våkna skrikende, svett og i panikk i ukevis etterpå. Og mine lærere stilte aldri ett eneste kritisk spm. Istedet fikk vi klar beskjed om at schindlers liste var en «dokumentar fra virkeligheten» å skyte seg en «mårrajøde» eller lampeskjermer av hud var i mange år bilder jeg bar med meg og trodde var sant, fordi jeg hadde blitt fortalt det og bombardert med grusomme filmscener.
Når man i ettertid som voksen har lært seg å se forskjell på løgn og manipulason , bedre enn som barn hvertfall… ja da blir man mildt sagt irritert. Og når man da blir kalt for alle slags forferdelige ting når man ikke kjøper det som blir solgt, ja da begynner man å lure. Hvorfor er det i mange land straffbart bare å stille spm ved enkelte aspekter av holocoust? Var nazistene ikke ille nok som det var? Hvorfor måtte det smøres ekstra tjukt på oppå det som var fra før? Hvorfor er det liksom utenkelig at det kan finnes desinformasjon i propagandaen fra den gang? Når vi har sett utallige eksempler i nyere tid, inkubator-babyer - iscenesatte gassangrep - fiktive masseødeleggelsesvåpen , løgner som med stor suksess har guidet opinionen til å mene at krig er bra og flott og at hundretusener av uskyldige drepte er et nødvendig offer. Hvorfor skulle vi ikke da kunne stille spørsmål ved det andre? Hvis DU vet at det du tror er sant, og riktig, du har ikke det minste tvil, fordi du har undersøkt det du tror på gang på gang… Hvorfor skulle du da være redd for å diskutere det i saklige former? Skulle du være redd for å forklare andre hvordan du kom fram til ditt standpunkt? Dette er for meg noe av det mest uforståelige idag, hvordan så mange kan være så skråsikker på at de vet 100% hva som er rett og sant, men ingen må stille spm for da er de forferdelige mennesker? Still spørsmål, det er viktig, men husk at det sitter virkelige mennesker med sine feil og mangler, utvis ærlighet , kjærlighet og en dose ydmykhet. Mange leter virkelig oppriktig og vi skylder hverandre å hjelpe hverandre frem til forståelse.

Jeg vil gjerne anbefale folk å lese denne artikkelen her
http://www.storetvedt.com/SVIKTEN%20I%20NATURGEOGRAFISK%20KUNNSKAPSFORMIDLING.pdf

Hvis dette er tilfelle innenfor dette emnet, hvorfor skulle det samme problemet ikke oppstå på andre områder. Denne mentaliteten preges inn i oss fra tidlig alder, ikke still spm, gjenta ukritisk alt du hører og leser. Til det punktet hvor det er en ryggmargsrefleks.

Alle disse ukvemsordene bare fordi jeg ikke tror på “din religion”?
Er du en slags autoritær bedreviter som rakker ned på folk som ikke deler din tro?
Den religiøse (islamske) måten du reagerer på forteller mye om deg og ingenting om meg!

Nei, du søker ikke sannheten! Du søker etter alt som kan bekrefte din tro, alt annet skyves vekk med hjelp av stygge skjellsord!

Om ikke annet så ser du ut til å beherske klipp og lim.

Les det du selv har skrevet, så forstår du sikkert hvorfor jeg tror at dette er din innerste religion.

Hvis du hadde lest hva jeg skriver så ville nok konklusjonen din blitt at jeg hverken er muslim , kristen, eller en holocaust evangelist. I denne samenhengen blir jeg nok snarere en ateist, en ikke troende om du vil.

Din oppførsel ligner det man kan forvente fra en ekstrem muslim!
Og alt dette bare fordi jeg ikke tror på de samme konspirasjonsteoriene som deg?

Selvsagt er jeg ekstrem. Med unntak av det å være en klima-fornekter så er vel det å være en såkalt holocaust-fornekter det mest ekstreme det går ann å være i vårt samfunn? Det er så ekstremt at det er straffbart. Hvis jeg ikke tar helt feil så kan jeg vel dømmes for hat kriminalitet for kommentarene mine her. Så jo ekstrem skulle passe godt.

Nei. Alt dette fordi at du ikke aksepterer at andre ikke tror på akkurat denne historien. At du finner deg beretiget til å stemple andre som nazi-hvitvaskere fordi de ikke deler din tro.

Og det sier fyren som klarte å hevde at “holocaust-forskning” har bevist jødegassingene, uten at du har tatt en titt på bevisene, for hadde du gjort det, ville du sett hvor pinlig elendige de er.

Å tvile på holocaust er ikke ulovlig i Norge!

Jeg har ikke stemplet noen for å være nazister, men jeg stilte et spørsmål, og bare så det er sagt, spørsmålet var ikke til deg!

Og her er spørsmålet jeg stilte;
Jeg lurer på hvorfor er dere så opptatt av å renvaske nazistene?

For meg er dette et helt naturlig spørsmål helt uten baktanker, da det virker som om det er ekstremt viktig for enkelte “å motbevise” drapet på 4-6 millioner jøder. At du tolker mitt spørsmål på din egen måte, og tillegger meg intensjoner jeg ikke har, for stå for din regning.

Hvorfor er det så viktig å tro på dette? Er det fordi ellers så ville ikke den gode siden vunnet krigen?

Hvis man ikke trodde på masseutryddelsen så ville kanskje Tyskland vært den gode siden?
Forstår jeg deg riktig nå?

Nei det blir å fortsette ; Den gode , den onde og den grusomme Hollywood narrativet som våre historie bøker i stor grad er basert på. Vi bør greie å analysere en historisk hendelse uten å måtte involvere følelsene våre.

Det ville i hverfall ikke være mye forskjell på partene. Er du enig i at vinnerne måtte finne på noe slikt som holocaust, for å vise at tyskerne var de slemme, da de gjorde så mye forferdelig som tyskerne ikke gjorde?

Tortur og voldtekter var noe som de allierte stort sett gjorde alene (også USA og England) og det samme gjelder terrorbombing av sivile byer.

At vinnerne liksom skal stå for fred og frihet, når man har outsourcet undertrykkingen til private aktører som Antifa og NGOer, og bruker hemmelig politi til å gi de private undertrykkerne informasjon om ofrene så de kan tas, er det gudskjelov vanskelig å selge til den tvangsintegrerte ungdommen.

Da er vi enige om det jeg mener er det vesentlige i denne (off topic-) diskusjonen.

Det har jeg vel antagelig, men jeg husker ingenting av den. Den jeg husker litt av er “Natt” av Elie Wiesel (og noe av en av oppfølgerne også). Natt var interessant fordi Wiesel i alle fall antyder noe om hva det å leve - og forsøke å overleve - under slike forhold gjør med et menneske. Og så leste jeg vel også “Det angår også deg” av Arnold Jacob. I tillegg er det ikke så lenge siden jeg leste en øyevitneberetning fra en eldre sigøyner som var barn da hun og familien havnet i konsentrasjonsleir, og der hun var eneste overlevende.

ja, korrekt. Det er det regnestykket som må ligge i bunnen for at holocaust skal eksistere.

Det virkelige holocaust i Tyskland var vel noe helt annet:

Wiesel var aldri i en konsentrasjonsleir, og du kjøpte historien hans?

Ikke at du var alene om dette, men at du bruker Wiesel som sannhetsvitne forteller vel alt om hvor hjernevasket du er på området.

Jeg kommer ikke over at du tror på Eli Wiesel, da jeg trodde du var smartere enn dette.

Her er en artikkel fra counterpunch, som ikke akkurat er en nazi-blekke.
https://www.counterpunch.org/2016/07/01/truth-and-fiction-in-elie-wiesels-night-2/