Nyheter MDTV Forum Om Doner

Svar på Steigans artikkel om koronakrisa

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/09/svar-pa-steigans-artikkel-om-koronakrisa/

Av Sindre Mørk Sindre Mørk skrev først en artikkel med kritikk av den måten steigan.no har dekket koronakrisa på. Steigan.no og covid-19 – en kritikk. Den fikk følgende svar: Koronakrisa viser at vi trenger uavhengig og kritisk presse mer enn noen gang – Koronakrisa og klassekampen – Om godtroenhet, masker og propaganda – Ja, imperialismen…

3 Likes

En kameratslig debatt, er du dum Sindre Mørk?

Under følger noen sitater fra Sindres første artikkel.

Du kan ikke føre en kameratslig debatt når du gjør det du kan for å brunbeise Pål Steigan!

4 Likes

Så multinasjonale selskaper, World Economic Forum og Bilderberg-konferansen er bare myter?

Absolutt alt lar seg monopolisere,

men Sindre Mørk er kanskje for ung til å ha hørt om kjøpmannen på hjørnet. Alle disse småbedriftene er erstattet av store kjeder, det samme gjelder klesforretninger, sportsbutikker, hotellkjeder, restaurantkjeder og til og med bestemor på gamlehjemmet må finne seg i å bli konkurranseutsatt, som Stoltenberg så fint uttrykte det i sin tid!

6 Likes

Å tillåte debatt er bra (debatt = en type av bra konkurranse) og Mørk argumenterer for sin ståndpunkt. Kul lesing!

1 Like

Vi lever i en absurd tid der alt kan påstås med trygg forvissing om at det har full dekning fra media
“For hoteller, restauranter, frisører, konserter og fotballkamper lar seg i liten grad «monopolisere»”
McDonalds, din leverandør av lokale tradisjoner.

5 Likes

Min fornemmelse efter at have læst artiklen, er at det er bestillingsarbejde… Den er pakket ind i tilsyneladende saglig kritik. Men hvad hjertet er fuld af afslører sig altid i detaljen.Pål, siden, og dens brugere, bliver udstillet og fremstillet, som reaktionære.

3 Likes

Sindre Mørk argumenterer ikke, han er med på bakvaskelseskampanjen fra kultur-venstre.
Kritikken fra Pål Steigan treffer kultur-venstre hardt og presist, og dette liker de selvsagt ikke.
Det sosiale venstre ligger med brukket rygg, og vi hører ikke så mye fra den kanten.

5 Likes

Åhh herregud , here we go again, og denne gang er hans ego såret Hvilket gøre artikkel nr 2 fra ham endda værre end den første,
en diskussion har som formål at udveksle ideer og tanker, Mørk virker bare frustreret over at hans flokmentalitet ikke resonnere så godt herinde. Hvordan kan du forvente at det skal være en kammeratlig debat nå du sviner manden til og påstår han er højreorienteret…Igent?!

Alt det du skriver forstærker indtrykket af at du er en uærlig, manipulerende individ som ikke har noget interresse i at få frem sandheden omkring Covid 19 frem.

Din artikel er bare så indholdsløst, diskussionen har gået væk fra det at bruge mundbind eller ej til at handle om argumantationsteknik, og jeg sagde det bala bla bla du sagde det bla bla men jeg mente ikke det bla bla , men så sagde jeg også det bla bla, stop med at gøre dig selv til grin det er ikke til at holde ud og kigge på.

Når du nu har sat dig ned og bestemt dig for at forsvare brugen af mundbind anden gang så havde jeg forventet at du ville holde dig til emnet og præsenteret videnskabelig bevis og argumenteret sagligt istedet for at hoppe rundt i forskellige emner, hvilket for mig tyder på at du ikke er komfortabel med at forsvare dit standpunkt.

Jeg er fuldstændig tilhænger af at vi skal have “kammeratlige” diskussioner om forskellige syn på Covid 19 , men please kan vi ikke få en højere standard når det gælder dette, jeg er sikker på vi har andre kammerater som vil bidrage med sit syn og som vi kan tag mere seriøst.

5 Likes

Veldig bra artikkel og fornuftig argumentasjon.

Jeg tror at så lenge venstre om venstre ikke klarer å bruke kildekritikk selv, og ikke klarer å skrive mindre pompøst for å få ryggdunking av sine egne vil de ikke bli tatt seriøst. Revolusjon på gang? Ja, dersom man leser her og på lignende sider. Men, hvor mange gjør det? Er det nok? Så lenge man kan ‘linke miljøet’ til 5G- og vaksinepropaganda og lignende idioti vil man aldri klare å nå ut til andre enn dem som allerede har et forhold til ‘miljøet’. Hvor mye man enn hater big pharma og big tech så er det viktig å forholde seg til vitenskap når de skal angripes.

Jeg personlig synes at det er veldig mye bra her, men også mye som er alt for drøyt og i min mening useriøst. Dersom du skal prøve å endre på noe så må du få inntrykk fra andre hold enn din egen innbitte lille gruppe.

Ps. Jeg er selvfølgelig betald av både big pharma og big tech og har et personlig forhold til Mørk.

4 Likes

Det er debatt og Steigan tilbakeviser kritikken med saklige argumenter. Og Mørk prøver å få til noen poenger utefra sitt perspektiv. Og vi lesere får ulike innspill og drar lærdom utifra det. Vi har en demokrati ikke en Teknokrati.

Debatt er viktig og en korrupt Teknokrati vil vi ikke ha.

Steigan.no er jo et utakknemlig ideelt prosjekt som fokuserer på hinsides følsomme temaer. Går prosjektet fra demokrati til teknokrati så mister prosjektet oppslutning er min tanke også.

1 Like

Leste du Sindre Mørks første artikkel?

Kulturvenstre forsøker å plassere Pål Steigan på linje med ytre høyre, nazister og rasister. Når man på denne måten forsøker å sverte noen er det ikke debatt i mine øyne, men en svertekampanje! Denne svertekampanjen er også en form for sensur/offentlig gapestokk. Forsøke å framstille Pål Steigan som en rasist er latterlig, men det er allikevel en del mennesker som kjøper dette.

Og hvis du ikke vet så er den kulturelle venstresidas kjennetegn identitetspolitikk, dvs etablering av rettferdighet ved å anerkjenne forskjeller, og den kulturelle venstresiden kjernesaker er:

• Feminisme og likestilling (merkelig nok ikke for muslimske damer).
  • Rettigheter for religiøse minoriteter, men de kristne kan dra til helvete.
  • Rettigheter for homofile, lesbiske og transkjønnete.
  • Barns rett til å foreta kjønnsskifteoperasjoner.
  • Alle nordmenn må ta hensyn til muslimsk kultur (på bekostning av norsk kultur).
  • Definisjonsrett (politisk korrekthet).
  • Talerett, sensurering og offentlig gapestokk.
  • Antirasisme.
  • Definere all kritikk av islam som rasisme.
  • Definere all motstand mot innvandring som rasisme.
  • Definere brenning av Koreanen som rasisme, straffbar eller hatefull handling (dvs, gjenninnføre blasfemiparagrafen).
  • Globalisme og multikulturisme.
  • Menneskeskapt global oppvarming, alle og spesielt fattigfolket må betale så det svir.
4 Likes

Det er slikt som dette, som gjør at mistilliten blir så stor:

1 Like

Steigan har skrevet flere artikler om veksten til steigan.no og hvor mange lesere han har i Norge og verden.
Hersketeknikken med å stemple meningsytrere som konspiratorisk fungerer dårligere og dårligere etter som tiden går, det er massemedia og deres bakmenn som sliter ikke alternative media som steigan.no.

Nei, du er nok bare nok en svak patetisk liten mann som aldri har tatt i et arbeidsstykke i ditt liv slik som resten av “venstresiden”.

2 Likes

Hvor mange unike lesere har han da?

eller Jødiske damer og heller ikke fundamentalt Kristene.

Akkurat den der er også jeg imot. Likedan med å brenne Bibel eller Torah. Religion er en menneskerett.

1 Like

“Kulturvenstre forsøker å plassere Pål Steigan på linje med ytre høyre, nazister og rasister.”

Ja jeg leste det men Mørk har jo bidraget i steigan.no prosjektet. Dvs da er det enn mer rettferdig at han kan komme med kritikk kanskje og Mørk er ikke kulturvenstern men jeg er lite innsatt i Mørk som person. Og jeg er ikke enig i det han skriver men det er intern debatt.

En artikkel med poeng nedenfor relatert til miljø som tar opp problemet med mennesker som lever i sin bubble som nå også kulturvenstern gjør på en måte om du ikke har lest den siden før. Personligen så ser jeg i en reprentativ demokrati som vi nå har kulturvensteren som et gigantisk problem da de har makt. “Kulturelle venstresidens kjernesaker” som du nevner er galskap delvis når folk flest har det kjipt eller får det kjipt framover.

Og til neste valg vil nok ikke folk flest velge en høyre politikk men de vill ikke ha pro masseinvanding og kulturvensterns program. Høyre agende vs innvandring for å stille det på spiss. Globalister er på begge sider. :pleading_face:

Hur mycket människor än inte vill se planeten förstöras kommer deras omedelbara behov alltid att prioriteras. Så fungerar kapitalismen, den kedjar fast arbetarklassen och placerar medelklassen på en sittpinne från vilken de kan se ner på arbetarklassen.

Det er en poeng som man kan ta med seg.

2 Likes

Dette hadde holdt.Resten var uvesentlig fyll.

2 Likes

“Den kritiserer simpelthen Steigan og Jaquesson for ikke å skjønne hvorfor regjeringa valgte å stenge ned samfunnet, nemlig fordi COVID-19 var et nytt virus man manglet kunnskap om. Steigans svar avslører at han enda ikke har forstått dette enkle poenget.” Dette er iallfall bløff av Sindre Mørk. De stengte ned fordi de ikke hadde beredskap! Det har de jo selv sagt hele tida! De hadde ikke beredskap til smittekontroll! De hadde ikke beredskap i helsevesenet! De stengte ned for å vinne tid til å skaffe beredskap!

2 Likes

Kan ikke være hele grunnen. De har fått beredskapen på stell og fremdeles skal det stenges ned

Det er en stor poeng. Men vi går nære på i konkurs nå og da står var og enn seg selv nærmest. At mange eldre og syklige spesielt riskerer eller riskerte å gå en hinsides kjip død til møtes er ikke med i ekvasjonen.