Nyheter MDTV Forum Om Doner

Styrken til en annenrangs supermakt

Originalt publisert på https://steigan.no/2021/01/styrken-til-en-annenrangs-supermakt/

Av Pål Steigan. Det er for tidlig å si hvilken kurs Joe Biden og hans «krigskabinett» faktisk vil velge i utenrikspolitikken. Biden signaliserer at mest mulig av det Donald Trump sto for skal feies til side, men de folkene han har plukket ut til å være sine nærmeste, varsler at Trumps harde linje mot Kina…

3 Likes

Her var det i overkant mange skrivefeil.

Min far mislikte USA sterkt, men jeg vokste som så mange andre opp med kjærlighet til USA. Men jo mer jeg har lest, jo mer skeptisk har jeg blitt.

Og når vi tenker på USA vs Kina, så er det en ting man i den politiske korrekthetens navn ikke hensyntar, og det er IQ (evnen til å løse problemer og forstå logikk, benevnt g, ikke den biten som man kan lære på skolen om feks Odysseen).

Gjennomsnittlig IQ for orientalere (Kina, Korea, Japan) er 104, hvite 100 (vi er litt høyere enn dem på kvalitative ting, de er bedre enn oss på kvantitative), latinere og folk fra Midt-Østen ligger på 90 (jødene ikke medregnet, de er naturligvis på hvitt nivå eller over), afroamerikanere er på 85, og afrikanere på 75 (se feks 'The Bell Curve).

Når en nasjon importerer folk med lavere IQ enn de selv har, synker gjennomsnittlig IQ. Når de gir privilegier ved studieinntak og ansettelser til folk med lavere IQ, synker ytelsen. I The Bell Curve viser de konsekvensene av en reduksjon i snitt IQ på 3 punkter på blant annet kriminalitet og bruk av sosialhjelp, og selv et så lite utslag var dramatisk.

USA har gjort, og gjør, det siste. Også under Trump. Jada, selv under den forferdelige rasisten (iht norsk presse) så var det enorme fordeler å være svart og latino når man skulle inn på skoler og skulle få jobb (når man ser på IQ), mens orientalerne hadde et svakt handicap.

USA svekker seg selv, og de strides innbyrdes. På tross av Bidens floskler vil de fortsette med det, for det er faktisk de hvite som blir diskriminert, og de begynner å bli lei (derfor ble Trump valgt, og neste gjenvalgt, på tross av hans mindre enn heldige fremtoning).

Mens Kina, derimot, gjør alt for å bli flinkere, og har en regjering som ser hva som må gjøres, og gjør det (om man liker den eller ikke, er en annen sak). Hvem som vinner den kampen er lett å forutse, når man ser 50 år frem i tid.

8 Likes

Det rettes opp i. Regner ikke med Pål har en korrekturavdeling. Artikkelen var god.

Det jeg imidlertid til å begynne med syntes var litt morsomme skråblikk fra Tjøtta har nå bare blitt støy. Du har kommentert på over 11 millioner artikler, og bidragene har blitt støy. Kanskje på tide å ta ferie fra pecen noen måneder?

2 Likes

Om du har noen form for selvstendig vilje anbefaler jeg deg å la være å lese de. Jeg er ikke din verge.

2 Likes

Du er overalt, på alle innlegg. Jeg trodde du skjønte at det ikke bare er å overse spam, og blokkering er ikke mulig her.

1 Like

Bli barnehageonkel om du har et behov for å bestemme over andre.

Joda, du kan blokkere.Gå inn på profilen din, til høyre under ikonet, og se under " Innstillinger “.
Der er en liste, og du klikker deg inn på " Brukere”. Resten ser du.

2 Likes

Her er yttligere tips;

1 Like

Etter 11 millioner artikler så sprakk det for ham.
Et umenneskelig antall å komme over, på så kort tid.

1 Like

Han prøver bare å få deg over på VG :wink:

2 Likes

26000 soldater og kanskje like mange væpna politi og vakter i tillegg, måtte demonstrativt verne ‘okkupantane’ i Washington DC mot eit ‘fiendtlig’ folk, nesten som Green Sone i Bagdad.

Dei er redde. Og no skal det kvite amerikanske folk bli kua, sensurert og fengsla.

Trump lot valfusket skje, og korrupte domstolar svikta Trump og avviste sakene. Han ville ikkje pisse mot vinden, og aksepterte at Israel dumpa han. Hadde han vunne, ville han truleg bli drept som JFK. Soldaten Trump ville ikkje ofre amerikanske liv for Israel, slik vonde Biden truleg vil.

NRK bør bli anmeldt for løgner og villeiande valreportasjer. Kvinnene i studio må vere utvalt for sin evne til latterlige eventyrfortellinger. Desinformasjonen er kriminell.

1 Like

Det er et annet fellestrekk med Bidens kabinett, som det ikke snakkes om i MSM.

goyim knows 7
goyim knows 6

4 Likes

Når man er så livredd sitt eget folk at man tilkaller 50 000 soldater, politifolk, CIA, Secret Service mm for å beskytte seg så har man virkelig et bra utgangspunkt til å styre et land. :joy: :joy: :joy:

Man finner ikke en eneste diktator i verden noensinne som har vært så forhatt at man trenger slike enorme regime styrker til å passe på seg. :joy:

2 Likes

Det er vel mer at de er redd den hvite arbeiderklassen, ikke eget folk.

2 Likes

Det er ikke naturlig for voksne mennesker å sitte og kommentere fra morgen til kveld. Men slike finnes det på ulike nettsteder, og jeg tenker at disse i mange tilfeller er infiltratører/sabotører som egentlig bare har til hensikt å forstyrre debatten, latterliggjøre, barnsliggjøre o.l slik at seriøse debattanter går leie og ikke orker mer.

1 Like

Du er åpenbart en som aldri går lei. Hvorfor greier du ikke å ignorere meg? Du lovte jo. Er det et tegn på karakterbrist?

1 Like

Det er åpenbart vanskelig å overse noen som spyr ut dusinvis av kommentarer daglig. Men nå så jeg tips fra Gatekeeper at det går an å blokkere, så takk til henne :slight_smile:

2 Likes

Godt at du endelig fant en verge. Livet kan være vanskelig uten. For noen.