Nyheter MDTV Forum Om Doner

Struping av steigan.no i sosiale medier

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/04/struping-av-steigan-no-i-sosiale-medier/

Lesere som følger steigan.no på Facebook melder til oss at de stadig opplever at når de deler artikler fra oss så blir de nesten umiddelbart slettet. En leser ble så irritert over dette at han gjorde mange tester for å se om det dreide seg om tilfeldigheter eller om det var noe system i det.…

Welcome to the joo-world order.

Jeg er redd jeg nok heller kommer til å bidra til mer sensur i nevnte medium, men jeg gjør hva jeg kan for å bryte ned egensensuren.

Hadde Steigan ville skrevet om hvordan Facebook hadde bestemt etter politisk påtrykk at alt som er av nasjonalister skulle bort, så hadde ikke dette kommet som noen bombe, og om ikke deres venner på venstresiden og jødene hadde fått gjennom at Facebook skal gjøre dette mot alle former for hvit nasjonalisme eller separatisme, så hadde ikke innrapportering gjort at deboosting og sensur var ting Steigan.no kunne utsettes for.

Dette har ligget i kortene en stund. Blir forsøkt hakket over en lav sko. Så et bra antivirusprogram er nødvendig om man uttaler seg mot makten disse dager. Men hvor lenge vil det hjelpe er jo et spørsmål

Tiden har lenge vært moden for se seg om etter sensurfri og nedstengningsimmun teknologi for sosiale nettverk, frie ytrings- og folkeopplysningskanaler. Denne teknologien finnes, og kalles som samlebegrep for P2P (peer-to-peer) nettverksteknologi.

Jeg har drevet betraktelig research på eksisterende alternativer, og har kommet til konklusjon om at SecureScuttleButt er det beste som er å oppdrive i dag. Derfor har jeg tatt det i bruk, og inviterer “hele Norge” til å gjøre det samme. Start her: https://alltinget.net

Jeg satser på “de andres liv” effekten - og lar det stå til. Jeg har back-up, og ellers gjør jeg som han karen i Hydro, sikrer en papirkopi.

@paal
Forsøk på å hente invitasjonskode til alltinget.net mislyktes.

@aford

Da har du muligvis misforstått, eller jeg må ta kritikk for udugelig presentasjon av fremgangsmåten.

Dersom du følger anvisningen på nettsiden, https://alltinget.net/last-ned-klient/ så står det i Steg 3 at du etter installasjon av klienten skal hente deg invitasjonskode på https://alltinget.net/tilgjengelige-pubs/

Disse to invitasjonskodene skal du så kopiere og lime inn i klienten og lagre, så vil klienten din automatisk koble til nettverket.

Du skal altså ikke bruke nettleseren din til å besøke adressen til puben(e). Pubene har ingen webserver kjørende, og nettverket er ikke “på nett” som sådan. Man får kun tilgang fra innsiden av klienten.

Håper dette var litt oppklarende :slight_smile:

Jeg forstår, og det skal nok alltids bli en råd med det. Men dersom jeg følger din anvisning og lenken du anmoder oss om å benytte over her, kommer man til en side som et stykke nedover bl.a. inneholder følgende anvisning (rosa boks/ knapp nederst til å klikke på for å hente kode).

Når man som lydig og tillitsfull, kanskje teknisk innviklingshemmet bruker får beskjed om å klikke, så klikker man.
Og når man gjør det, får man feilmeldingen som vist i skjermdumpen i min første kommentar. Jeg vil vel si at aktive lenker som ender i rene blindgater er en uting og et typisk unødvendig forvirrende/ forvanskende element i en trinn for trinn-anvisning med ambisjoner om å gjøre terskelen for nye brukere så lav som mulig … :slight_smile:

@aford

Sorry sorry, ser nå at det hele er min feil. Jeg ser at jeg hadde glemt å redigere akkurat den lenken til å peke til de ferdig genererte invitasjonskoder. Det er korrekt i 3-stegs guiden, men altså ikke på forsiden. Jeg får bare beklage og be om tilgivelse. Feilen er korrigert!

Skjønner vel nå at mange av den grunn kan ha gitt opp å ta systemet i bruk. Huff og huff.

Det ble sikkert aldri noe stort problem. Vi får da håpe det bare er fordi de er fullstendig uinteresserte at folk ikke er med. :thinking:

Vær også obs på virus på alternative medier. Opplevde noe som minnet om virus da jeg var inne på Wrong Kind of Green. Cory Morgenstar har også vært vanskelig å finne på Facebook ved et tilfelle. Lurer på om noe lignende skjedde på Consortium News også.
Men husk at dessverre er det store flertallet av befolkningen søvngjengere. De blir sinte for saker som direkte angår dem. Men de fleste kjøper det media presenterer dem om Venezuela, Assange osv.

Folk får jo bare øve seg på å gi opp, dersom de absolutt vil det. Det er nesten ikke grenser for hva man ikke får til hvis man virkelig ikke prøver. Selv er jeg dóg ikke helt der, og har nå koblet meg til alltings-pub’en med samme brukernavn som her. En første testmelding til alltinget er postet.

Ses på puben!

Jepp, og dette til tross for at Alltinget virkelig er verdt å prøve. Jeg har listet en drøss fordeler på nettsiden, men det finnes faktisk enda en viktig fordel til, som jeg mener alle burde verdsette:

Her har vi nemlig et nettverk og en nettverksteknologi som er fullstendig befridd fra behovet for systemadministratorer, serveradministratorer osv. Systemet fungerer altså uavhengig av at noen har “hovedansvar”, for det finnes ikke noen som har hovedansvar. Sålenge det finnes “puber” som kan hjelpe brukerne å finne hverandre så vil nettverket bestå helt av seg selv (og det fungerer til og med uten puber, dog noe begrenset). Derved er nettverket også immunt mot nedleggelse. Det finnes ingen ansvarlige som kan få sparken, gå trøtt og gi opp, skifte beite, trues til å “stenge nettverket”, fristes til å selge det til en eller annen leverandør som velger å nedlegge det, osv. osv.

Nettverket er GULL VERDT!

Facebook er jo sååååå 2009!
Alle burde gå over til VK. I det store og hele burde alle gjøre mer som meg…