Nyheter MDTV Forum Om Doner

Stort avslöjande: Facebook förhindrar det fria ordet genom deboosting

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/03/stort-avslojande-facebook-forhindrar-det-fria-ordet-genom-deboosting/

Har du märkt att det tycks vara omöjligt att posta vissa statusuppdateringar på grund av ett segt Facebook? Du kanske inte ens kan dela inlägg eller ingen tycks bry sig om vad du skriver. Nu visar det sig att allt detta faktiskt pågår. Interna dokument har läckt ut och en insider berättar hur Facebook genom…

Skremmende. Facebook som politisk sensurist.

Men alle skjønte vel hva som var på trappene da Zuckerberg ble truet på kroppen i senatet, og Nick Clegg ble head of global affairs. (Mannen som forrådte sitt parti og alle velgerne for at han selv kunne få sitte ved bordet med maktmenneskene)

Det store flertallet av Facebooks brukere er dessverre ikke politisk bevisste eller aktive, de er på Facebook for å få nye venner, eller en eller annen sosial sammenheng. De bryr seg ikke om eller vet simpelthen ikke at et par prosent politisk aktive blir sensurert, forhindret i å dele informasjon, moderert eller stengt ute.

Derfor blir denne skandalen bare kjent innenfor en mindre andel av Internett brukerne, de politisk aktive, og MSM kommer nok ikke til å slå det opp på førstesiden. De fleste er politisk likegyldige, og lever etter: - jeg vil ikke kjempe for mitt rett til privatliv fordi jeg har ingenting å skjule, og jeg vil ikke kjempe for min rett til ytringsfrihet fordi jeg har ingenting å si.

Så lenge Makten forfølger en liten minoritet, gidder ikke den store majoriteten å bry seg, de forstår ikke at den lille modige minoriteten kjemper for den utakknemlige majoritets ytringsfrihet også.

Det er sikkert derfor de er så ivrige etter å sende fra seg nakenbilder - for å understreke det, mener jeg.