Nyheter MDTV Forum Om Doner

Storbritannia: Nå dør ti ganger så mange av influensa og lungebetennelse som av covid. Men psykosen består

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/09/storbritannia-na-dor-ti-ganger-sa-mange-av-influensa-og-lungebetennelse-som-av-covid-men-psykosen-bestar/

Av Terri-Ann Williams, Anti-Empire 15. september 2020. Oversatt av Ingunn Kvil Gamst for Derimot.no. Sykdommer som influensa og lungebetennelse tar livet av flere mennesker enn koronaviruset i Storbritannia. Dette har tallene avslørt. Opplysningene kommer fra Office for National Statistics (ONS). De viser at i forrige uke døde ti ganger så mange personer av influensa og…

7 Likes

Se på grafen. Se på toppen av Covid-19. Se på “toppen” av influensa. Hvor tenker dere at toppen for Covid-19 ville gått uten tiltak? Disse blogg-innleggene ødelegger bare for venstresiden.

1 Like

Grafen for Sverige ser jo helt lik ut, så det spørs.

Foretrekkes en “venstreside” som ikke ser på tallene bak de mest inngripende tiltakene fra myndighetene siden den annen verdenskrig?
Bør ikke hvert enkelt tiltak(inngrep) vurderes på effekt, positive som negative?
Skal vi noensinne gå tilbake til normalen eller skal vi ha smittetiltak til evig tid?

3 Likes

Det er nasjonene med få og ingen tiltak som har klart seg best, der har man knapt nok merket noe til pandemien.

Det er helt i tråd med FHI som sa i Mars at maskene beskytter deg ikke, tvert imot så fører de til at pandemien brer om seg…

Så du mener at blogginnlegg som forteller fakta er ødeleggende for venstresiden ?
Om venstresiden ikke kan stå på egne ben uten en plattform av løgn så får heller hele venstresiden gå under så får man prøve på nytt med noe som tåler sannheten.
rueuerueueu

4 Likes

Dødsfall som “skyldes kovid”…?! Det statistikken hevder er “deaths involving covid-19”. Big difference. BIG. Samme her hjemme. FHI kaller skrammelet for kovidassosierte dødsfall. Det er vel grenser for hvor langt de tør å dra denne hypen. Men det er ingen tvil - psykosen består.

Frykt

5 Likes

Uten tiltak hadde ikke tallet øket for de 99,5% av befolkningene viruset ikke er farlig for. 9 av 10 vet ikke at de har det engang, og 9,5% får lettere symptomer og blir ikke så syke at de må ha behandling.

Dødstallet hadde gått opp uten tiltak for den 0,5% som utgjør risikogruppen, folk i høy alder ofte med underliggende sykdommer og andre med nedsatt immunforsvar. Dette kunne vært løst med ekstraordinær skjerming av risikogruppen og tiltak for pleiepersonale, med alt tilgjengelig smittevern-utstyr.

Ser en på tallene for de fleste land og sammenligner de med tallene for årlige sesonginfluensa-epidemier, er Covid-19 mindre farlig. Hvis en skal fortsette å stenge ned verdensøkonomien for virus som Covid-19 og influensavirus hvert år, vil den økonomien som vanlige mennesker lever i bli ødelagt for alltid.

Det er tiltakene som tar og vil ta mange liv. 200 millioner arbeidsplasser er borte, behandling og operasjoner er utsatt, og folk dør i sykehuskøer. Mange fødende i u-land kommer ikke frem til fødestuene, den gamle verdens sykdommer som tuberkulose og malaria blusser opp igjen fordi Covid-19 prioriteres osv.

Skal det gjøres tiltak må det være at nedstengningene opphører umiddelbart, og stor innsats for skjerme risikogruppene iverksettes. Kostnaden for dette er ingenting mot kostnaden for nedstengningene.

Viruset ikke er farlig for 99,5% av befolkningen og da skal de ikke ha munnbind eller praktisere sosial distansering. Det er bare en fordel at et virus, som det naturlige immunforsvaret beviselig bekjemper når 90% ikke vet at de har det engang, blir båret av så mange som mulig det ikke er farlig for, det styrker flokkimmuniteten.

7 Likes

Offtopic, men jeg har et lite apropos til det vi snakket om vedr. David Crowley.

Jeg kikket på YouTube, og så en nyhetssak om Crowley. Et par venner av ham ble intervjuet ifb. med dødsfallet. Den ene het MASON til fornavn; den andre til etternavn.
Når frimurerne så tydelig setter sin signatur på hele saken, trenger jeg ikke flere bekreftelser på at det er en psyop, dvs. at hele David Crowley er en oppdiktet figur, og at filmen hans er skremselspropaganda, myntet på konspinisser, for å få oss til å frykte den kommende globale politistaten – slik at vi tar imot NWO (som presenteres som “svaret” på politistaten) med åpne armer. Først kommer politistaten (den begynte så smått å vise seg allerede 11. september for nitten år siden), og senere, om noen år, kommer den nye verdensordenen.

Bildene av Crowley og familien hans, så også ut til å være iscenesatte. De avbildede personene var enten kriseskuespillere eller deepfakes.

3 Likes

Google scholar er stappfull av artikler som viser at D-vitaminmangel øker risikoen for alvorlige komplikasjoner hvis du får covid19. Skrevet av seriøse forskere, professorer og leger over hele verden.

Dette vil norske medier aldri skrive om og det er to årsaker: Forskning.no og Faktisk.no. Førstnevnte har “bevist” at vitamin D ikke har betydning for noe som helst. Faktisk.no gjør det samme for vitamin C og har sabla ned ei såkalt alternativ nettavis i knehøyde for å skrive om det.

Frem til rundt 2015 var Forskning.no relativt positive til vitaminer og erklærte i 2009 at vitamin D kan bli framtidas virusvåpen. Da Forskning.no for noen år siden ansatte nye journalister, fikk pipa en annen låt.

Metoden de to sannhetsforvalterne bruker til å bevise sine synspunkter er velkjent, i det minste blant journalister: Finn en enkeltstående forskningsstudie som bekrefter poenget du vil ha fram og finn et par norske eksperter som er enige i resultatene fra forskningsstudien. Hva forskningsstudien egentlig handler om og om ekspertene i det hele tatt vet hva han snakker om er ikke så farlig. Du har uansett en feit avsløring i fire farger. For Faktisk.no sin del er de uansett sikret ære og berømmelse når bestillingsverket blir gjengitt i alle “seriøse” medier.

Derfor tør ingen medier i Norge å gjengi budskapet som sier at verden er stengt ned på grunn av D-vitaminmangel og ikke et “livsfarlig virus”. Sannhetsvokterne har bestemt at du vil bli hengt ut og stempla som konspiratorisk hvis du skriver om vitamin D og covid19 i samme setning. Ikke en gang Steigan.no tør å stikke hodet så langt fram.

5 Likes

For å fortsette litt om covid19 og vitamin D…

Her har vi altså dusinvis med seriøse, vitenskapelige studier som påstår at D-vitaminmangel kan være årsak til koronadøden. Hvorfor får vi ikke høre om det i media?

Sannsynligvis fordi noen ikke vil at vi skal få vite det.

Regjeringen vil neppe at det skal bli fokus på saken. Det skulle tatt seg ut om det kom ut at de har satt inn de mest inngripende tiltak i fredstid fordi bestefar tok for lite Møllers tran!

Hvis det skulle vise seg at tran er det som trengs for å få bukt med pandemien, ville det ha vært katastrofe for vaksineprodusentene. Koronapandemien handler for dem om hundrevis av milliarder, både kroner og dollar.

For helsetoppene, som har avfeid vitaminteorien siden starten, ville det ha vært et prestisjenederlag av dimensjoner.

Det rareste med saken er at det er absolutt ingen risiko ved å anbefale folk å drikke tran, enten det hjelper eller ikke. Statsministeren presiserte allerede i tiltredelseserklæringen i 2013 at regjeringen jobber etter føre var-prinsippet (eller Pascals veddemål som det også kalles) og da kan vi jo undre oss hvorfor det ikke gjelder noe så banalt som tran.

3 Likes

Hvor leser du at «tiltakene» hadde noe å si? Korrelasjon eller konsekvens?

1 Like

Til det kjedsommelige, Steigan er en enslig og svært ensom svale i det norske medielandskapet som holder hodet kaldt når det gjelder denne forkjølelsen.

3 Likes

Hvis du sikter til min kommentar, er ikke den ment som kritikk. Den er ment for å understreke hvor stort presset er for å holde lokk på saken.
Slik situasjonen i media er akkurat vil det koste mer enn det smaker å fronte D-vitaminteorien nå. Det er ikke lurt av Steigan å investere politisk kapital i en så tapt sak som tran.

1 Like

For å fortsette ræset med vitamin D, påstår svenskene selv at halve Sverige kan lide under D-vitaminmangel. Er sammenhengen mellom D-vitaminmangel er så sterk som forskerne vil ha det til, er det kanskje ikke så rart om det dør mange svensker.

1 Like

Et par spørsmål før vi går videre. Kan du forklare meg hva du definerer som venstresiden, samt forklare meg hva du mener med “disse” blogg-innleggene? Og mens du er i gang så forklar meg gjerne også hva det vi si å være middels-radikal. Så tar vi det der i fra.

1 Like

Mitt problem er at blogginnlegget er fordummende og av lav kvalitet, og inget som jeg tror vil hjelpe med å fremme denne politikken, eller å få denne siden å bli sett på som noe annet enn en blogg. Dette er min mening.

Blogg innlegg? Dette er statens egene registrerte tall. Ordet Government bør vel være en indikator på det?
https://www.ons.gov.uk/

Jeg tror nok denne karen har bakgrunn nok til å kunne snakke ut fra kunnskap. Da May raserte NHS mistet folk behandlingsRETT og han gikk til frontalangrep på regjeringen. Etter at NHS undergikk reform døde folk som fluer av sykdommer som er mulig å behandle. En kronisk syk venninne av min mann og meg var en av dem.
Reformen (2013) baserer seg på Agenda 30 (No one left behind) som tilsier at alle skal jobbe. Det blir ingen unntak. Ingen blir akseptert som arbeidsufør og dermed får du ikke uførepensjon. Pauline døde 3 uker etter at hun ble tvungen til å jobbe. Dette er 5 år siden. Hennes mann Martin, en hardtarbeidende bussjåfør, som ikke kunne betale delte regninger på hans inntekt er fortsatt knust. Theresa May tok livet av en god venninne. En kvinne med hjerte av gull for sine medmennesker men et kroniskt sykt hjerte.
NWO er hjerteløs og kommer kun til å tjene de rike mens de tar livet av fattige.
1 Like

Å kalle artiklene til Steigan for “blogg-innlegg” er en simpel hersketeknikk, og den overbeviser neppe mange her inne.
Jeg bruker å ikke lese artikler jeg mener er fordummende og har lav kvalitet, ei heller å kommentere under dem.

1 Like

Hvilken venstreside? Den med de nyliberale globalisthorene, eller den reelle med noen få spredte individer som fortvilet må bevitne galskapen fra sidelinjen?

5 Likes

Bravo! Godt sagt! Tror ikke middelsradikal gadd lese ei heller følge kildene.

Bravo enda en gang!