Nyheter MDTV Forum Om Doner

Steve Bannon: Å drepe Huawei er viktigere enn handelsavtale med Kina

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/05/steve-bannon-a-drepe-huawei-er-viktigere-enn-handelsavtale-med-kina/

Å drive Huawei ut av USA og Europa er 10 ganger viktigere enn en handelsavatale med Kina sier den tidligere sjefsstrategen til Det hvite hus, Steve Bannon til South China Morning Post. I intervjuet sier han også at han vil vie all sin tid på å drive kinesiske selskaper ut av kapitalmarkedet i USA. Avisa…

Å drepe USA er viktigst. Vestbredden kommer til å bli full av ex-pater.

Den sør-afrikanske kina-boer Winston Churchill syn på saken:

han beskriver hvor absurd og overlagt hele greia er., og anbefaler Vietnam!

…men det må jo være litt patetisk å vie sitt liv til en kamp man er nødt til å tape.

Her må jeg si meg uenig! Selv har jeg viet mitt liv til kampen for engene, Mjøslandets høylys, selv om de er tapt og fortapt for all framtid. Er jeg da en patetisk person? Selv mener jeg ikke det, da jeg tror at selv tapte kamper er verdt å kjempe. Dette dreier seg ikke kun om å vinne, men er et verdispørsmål. Allerede har jeg eksponert flere hundre, hvis ikke tusen fotografier, i min kamp for engene, samt videreeksponert et titalls grendepoetiske stykker. Selv om kampen er tapt, og jeg har tapt hele min identitet, livsgjerning og livsmening, tror jeg disse fragmentene allikevel kan bli verdifulle for ettertiden, om hva her var, og hva som har gått fortapt.

USA har alltid snakket høyt om frihandel og konkurranse. Men det er tydelig at det gjelder bare hvis det er til fordel for dem selv. USA forlanger tilgang til alle markeder, men ikke alle får tilgang til USAs og markeder hvor USA er representert hvis deres produkter utkonkurrerer USA egne produkter. Da skal de straffes med sanksjoner og utestengning.
USA sier som Onkel Skrue: - Ditt er mitt og mitt er mitt.

USAs profittbaserte utdanningssystem gjør at mange fra arbeiderklassen og selv fra middelklassen som er teoretisk anlagte til å klare utdanningsløp til høyere teknisk utdanning må oppgi det, fordi utdanningen blir for dyr. Det er noe galt når selv en middelklasse husholdning med to inntekter må velge mellom å betale helseforsikring og college for barna.

Denne kortsiktige profittbaserte utdanningspolitikken gjør at USA mister mye potensiale på lengre sikt som blir vanskelig å ta igjen. USA kan ikke være teknologiledende (de er allerede passert av Kina) og ledende på innovasjon med en slik politikk. Da må de altså gå til krig mot land som passerer dem økonomisk og teknologisk. Det er der USA befinner seg nå. I sannhet et imperium som faller.