Nyheter MDTV Forum Om Doner

Sterkt vitnemål fra politivolden i Paris og en Mot Dag-konferanse som satte en svært høy standard

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/02/sterkt-vitnemal-fra-politivolden-i-paris-og-en-mot-dag-konferanse-som-satte-en-svaert-hoy-standard/

Professor Terje Tvedt innledet andre dag av Mot Dag-konferansen 2019, og det ble et gnistrende møte med en vitenskapsmann som aldri gikk lenger enn dokumentasjonen kunne bære, men som viste hvordan det som en gang var solidaritet og anti-imperialisme i Norge var blitt transformert til bistand, filantropi og regimeskifte. I steigan.no har vi lenge ønsket…

Terje Tvedts tekster hevet sosiologi-studiet mitt også.

Når det gjelder den hånda, så vil jeg hevde at dette er deres kjære darwinisme i aksjon - og ikke noe som kan lastes myndighetene. Du risikerer å miste hånda når du kaster eksplosiver. Bruk balltre.

Norge har alltid vært en krigførende nasjon, det eneste som varierer er begrunnelsen.At Norge deler ut fredsprisen er en av de ironiske tingene som dukker opp her og der, men fortjent er det ikke.

Skal du og jeg ta en diskusjon om den lettvinte analysen du skriver om og sprer Steigan, angående de gule vestene-bevegelsen i Frankrike? Skal vi ta en liten prat om politiet? Hva vet du om dem? Om du er så dum at du tror at de er en slags enhetlig viljeløs gruppe som følger ordre fra “Macron Solkonge” så burde du rett og slett ikke ha lov til å uttale deg i denne saken. Jeg KJENNER fransk politi, og du skal ikke se bort i fra at endel av de som styrer og steller inni der syntes at alt dette er helt utmerket og kanskje til og med gjør det verre enn det er. Og da rett og slett MOT Macron, i Marine Le Pen og RN sin tjeneste. Og legg merke til at jeg ikke sier at det ER sånn, men hallo! det der er kompleks. Ledere i France Police, en sterk fagforening i politiet med stor oppslutning er samtidig RN-politikere og politioffiserer - dette er komplisert skjønner du det! Slutt å male sånne tullete svart/hvitt bilder, du er ikke troverdig

Hvem av dem, da de er ganske mange forskjellige grupper?

Forteller du oss at du støtter Globohomos kamp for å gjøre hvite til minoriteter i egne land?

Nettopp; du peker på poenget mitt. Innad i fransk politi er det SÅ mange retninger og motsetninger at det blir for naivt og svart/hvitt å tro at de står som en enhetlig saueflokk under ordre fra Macron. Jeg støtter IKKE RN og Marine Le Pen om det skulle svare på ditt andre spørsmål? Gjør det meg til en som støtter Globohomos hvem nå det er?

Hvordan har du tenkt til å forhindre at europeere blir minoriteter i eget land, eller synes du det er greit?

Globohomo= Global Homogenisering,

Det er faktisk ikke det vi diskuterer her, det er de GV og politivolden i Frankrike. Jeg vil gjerne at vi holder oss til den

Det går ikke an å snakke om de gule vestene uten å snakke om hva som kalles ‘Les Grand Replacement’ på fransk. 25% av befolkningen mener allrede at ‘eliten’ forsøker seg på dette, og andelen hos de gule vestene er mye høyere.

Den engelsktekstede versjonene av denne sangen har blitt slettet i de siste dagene, men jeg regner med at du kan fransk.

Joda, det går fint an å snakke om de GV uten å snakke om “Le grand Remplacement” - vi er flere millioner som klarer det, vi diskuterer seriøse ting :slight_smile: Men uansett så har du et meget godt poeng; det viser seg at hos de GV finnes det foruroligende mange som tror på konspirasjonsteorier - alle mulig slags -, og du har helt rett i at andelen blant øvrig befolkning er mye lavere, noe vi skal være glad for :wink: Hva den sangen har her å gjøre skjønner ikke jeg helt; vil du høre Frankrikes bidrag til Eurovision ifjor? Den syntes jeg er fin :slight_smile:

For det er best at folket hører på de fortellingene som kommer ovenfra, det som kommer gjennom de etablerte mediene, istedenfor å orientere seg om alt det som skrives i alternativmedia?

Ja det er foruroligende. Dette har man heldigvis begynt å bli oppmerksomme på, så problemet har begynt å bli tatt tak i. Unge blir gjort oppmerksom på det gjennom skolen blant annet, der er det satt opp programmer slik at de skal kunne ha forutsetninger for å gjenkjenne de, og å styre unna. For det blir jo spesielt foruroligende når de faktisk tror at de er smartere enn folk flest, de som tror på konspirasjonsteorier altså, slik runeulv gjør her over. Og legger det fram som en bra egenskap hos de, som de skryter av. Når det gjelder hva en kan stole på, så finnes det masse kilder å forholde seg til utenom både etablerte medier og alternative medier om en er interessert i en sak, uendelig mye som ligger ute på nett. Litteratur og historie kan det også være lurt å kjenne litt til, for å orientere seg. Vi lever i en kompleks verden hvor svart/hvitt bildet ikke har sin plass, og det burde en klok mann som Steigan vite, tenker nå jeg :slight_smile:

1549825785992

De kommer nok etter, siden eliten ikke bare valgte å kalle det konspirasjonsteorier, men fulgte det opp med mer innvandring og sensur. :smile:

Drømmetenkning fra din side kanskje? Kan du si meg hvilke av de DU tror på?

Forresten og denne går direkte til Steigan; er dette nivået på debatten på siden din? Skal du gripe inn snart?

Jeg tror innvandringen skyldes en kombinasjon av mange ting, redde pensjoner, holde boligpriser oppe og presse lønninger ned, frykt for å bli stemplet som rasist, osv, og at det egentlig er få som støtter den fordi det vil føre til at hvite blir en minoritet i egne land. Dette er for komplisert å selge til folket, så derfor så kaller vi det for et planlagt folkemord, i trygg forvissning om at våre politiske eliter vil oppføre seg på en måte som gjør at folket vil tro at det er sant.

Nå skulle vi vel egentlig diskutere det franske politiet og deres komplekse sammensetning. Men som vanlig så klarer dere å avspore, slik at vi blir sittende å snakke om andre ting. Men, men; greit for meg. Hva tenker du om klimaet da? Også kan vi kanskje prøve å pensle oss tilbake på det franske politiet og de GV etterhvert?

Jeg ser forresten at du er fryktelig opptatt av dette med innvandring og den hvite rase; er du redd for folk med en annen hudfarge og en annen religion?

Unnskyld meg, men skal vi forsøke å ta dette ett sted av gangen? Er det så at du mener at det ikke eksisterer konspirasjoner her i verden?

Tror du seriøst at folk hadde brydd seg hvis forskjellen kun var ulik hudfarge og en annen religion?

Jeg har ikke møtt noen som hater buddister, og når det gjelder etniske forskjeller så er det ikke mitt problem hvis forskjellene i adferd er store nok til at de som vokser opp integrert legger merke til dem.

Om folket ser at eliten lyver om hverdagen deres, så tror de at dere lyver om alt.

Folket i Frankrike ser eliten lyver om hverdagen deres, og det er hovedårsaken til at vi har vi de gule vestene.