Nyheter MDTV Forum Om Doner

Steinar J. Olsen og det sorte hullet i Auschwitz

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/08/steinar-j-olsen-og-det-sorte-hullet-i-auschwitz/

Av Øyvind Andresen. Grunnlegger av sportskjeden Stormberg og medlem av ytringsfrihetskommisjonen, Steinar J Olsen, skreiv i Fædrelandsvennen 10. juni kronikken «Arkivet skyter feil mann». Det er en svært problematisk tekst. I sommer besøkte jeg maleriutstillinga «Angels of Death» på galleriet «Arteriet» på Lumber utenfor Kristiansand. Maleren var «Sturmgeist», alias forfatteren Cornelius Jakhelln. Det var en…

«Vi må huske at nazismen som ideologi brukte 20 år på å vokse seg stor nok til å forårsake 2. verdenskrig og holocaust, og at det begynner med agitasjon og propaganda blant de få».
Det krevde vel også at Tyskland var knekt av 1. verdenskrig og at raseideologi var normen i Europa. Engelskmennene så ikke akkurat innbyggerne i koloniene som likeverdige. De nazistene som finnes idag er marginalisert og få. Mer å betrakte som nostalgikere uten politisk kraft. Den nye fascismen vil ha en helt annen uniform. Nødvendigvis en populær variant.

3 Likes

Beklager Øyvind Andresen men det er nettopp denne holdningen som gjør det umulig å snakke åpent om det som skjer i dag. Alt bør kunnes snakkes åpent om, uansett hvor ubehagelig og selv om meninger er feil. Det er sensur av fortiden som gir oss den sensur vi har nå den dag i dag. Først når ytringsfrihet er en realitet kan vi ha frihet.
Beklager, men denne artikkelen, selv om den er velskreven, forfekter sensur. Om du aksepterer sensur på et tema betyr det i realitet at du aksepterer sensur på hvilke som helst tema og det i tur utelukker åpen debatt. Sensur er diktatur, ikke frihet.

5 Likes

Uinteressant smørje.

4 Likes

Fullt fokus på ingenting. Skulle nesten tro det var en avledningsmanøver

3 Likes

Kommer tilbake om to timer for å klikke like. Steigans begrensing på likes er etter min mening også begrensing av ytringsfrihet.

[quote=“tjatta, post:2, topic:6903”]
Det krevde vel også at Tyskland var knekt av 1. verdenskrig og at raseideologi var normen i Europa. Engelskmennene så ikke akkurat innbyggerne i koloniene som likeverdige.
Stemmer nok det.

Enig.
Jeg tror vi allerede ser den nye fascismen i vårt daglige liv.

2 Likes

I seg selv ja.
I det store bildet nei fordi dette viser hvor utbredt og dagligdags begrensing av ytrings og tankefrihet vi har hatt i lang tid. Det er tankevekkende.

2 Likes

Det har du rett i. En av utfordringene med holocaust er at tilhengerene aldri kan bestemme seg for om det er en relgiøs eller en historisk hendelse.

2 Likes

De som levde under andre verdenskrig vet veldig godt hva som hendte da, og vi har veldig god oversikt over forbrytelsene til nazistene i Norge, og ytringsfriheten var det første nazistene fjernet! Og at enkelte idioter forsøker å hvitvaske nazistenes forbrytelser forteller hvor langt ned et menneske kan synke!

3 Likes

Torturen og drapene på nordmenn, tvangsevakueringen og nedbrenningen av Finnmark og Nord-Troms var i følge nynazistene bare krigspropaganda, hvordan er det mulig å påstå noe slikt?
Hva med bok-bålene til nazistene, var disse skriftene så dårlige at de bare måtte brennes?

2 Likes

Man kan jo også lure på hvorfor så mange jøder ble sendt til konsentrasjonsleirer, og hva som foregikk der. Var disse leirene kun en feriecamp for slitne jøder, slik at de kunne hvile seg og slappe av?

2 Likes

Nettopp Johnny. Hvorfor skal samfunnet vårt ha samme retningslinjer? Nazistene var diktatorisk. Hvordan er sensur et bedre tiltak nå?
Nå skulle jeg gjerne likt å vite hvem her i tråden forsvarte Nazistenes kriminelle fremgang at du hisser deg opp som du gjør.

Igjen, nettopp! Dette er faktisk hva som skjer nå. Strikt sensur av alle som motsier den offisielle narrativ. Er ikke det alarmerende for deg?

Igjen, hvem her i tråden har sagt noe så idiotisk at du hisser deg opp?
Det jeg oppfatter fra dine flammende kommentarer er at du er enig at sensur og begrensing av både tale og tankefrihet er veien å gå. Hvor langt etter er vi da Nazistene?

2 Likes

Har vært lenge på forumet, og det finnes folk i denne tråden som åpenlyst hvitvasker/sår tvil om nazistenes forbrytelser. Et eksempel er holocaust, bevisene er overveldende, så det handler ikke om å tro, det handler om å vite.

Første feil; har ikke hisset meg opp!

Andre feil; her tillegger du meg meninger jeg ikke har, og kommentarene mine er ikke flammende, viser bare til fakta.

Det er ingen her i tråden som har hvitvasket noe som helst. Jo, du hisser deg opp mens du anklager hvem vet hvem.

Hva vet du og hva vet andre? Det vi vet er den offisielle narrativ. Igjen, begrensing av ytrings og tankefrihet er ikke veien å gå. Igjen, vi lever i et samfunn der det ikke er tillatt med debatt som du går i spissen for siden ingen andre ser ut til å oppfatte min advarsel om at vi beveger oss inn i et Neo Nazistisk samfunn som negativt. Du mener at jeg tar feil? Lever vi i ett fritt samfunn med rettighetene menneskerettskonvensjonen har forsikret oss om at vi har?

1 Like

Dette er hva en av holocaust-fornekterne skriver:
“En av utfordringene med holocaust er at tilhengeren aldri kan bestemme seg for om det er en relgiøs eller en historisk hendelse.”

Dette er noe du tror og henter fra din egen forestillingsverden, ting er ofte ikke slik du tror.

Her skriver du en rekke ting så tett at det er vanskelig å svare på, men jeg gi det et forsøk.

“Onkelen” min overlevde holocaust, han så hele familien sin bli ført inn i gasskammer, moren, faren og søsknene sine. I oppveksten min har jeg pratet med han og andre overlevende om det som skjedde under krigen, så hvem skal jeg tro på? En ung jypling som tror han vet alt, eller skal jeg tro på de som faktisk satt i konsentrasjonsleirer og de som opplevde nazistenes grusomheter?

Vi i Norge lever foreløpig i et samfunn der debatt tillates, og vi kan diskuterer det meste, men det finnes de som ødelegger den saklige debatten med rasehat, historieforfalskning og syke konspirasjonsteorier om at jødene står bak alt og vil overta hele jorden.

Fortsettelse:

I din kommentar påstår du at jeg går i spissen for et samfunn der det ikke er tillatt med debatt, og her tar du nok en gang feil. Jeg skriver min mening rett ut, jeg har ingen interesse av å skjule min mening eller følelser, men jeg setter ikke pris på andre tillegger meg meninger jeg ikke har!

JA!
Vi i Norge er heldige, vi bor i et fritt land og vi kan gjøre stort sett det vi vil, men det finnes krefter som forsøker ødelegge dette!

Feil! Det finnes krefter som allerede har ødelagt dette. Bare ta en titt på Faktisk.no. Trenger vi virkelig et organ som forsvarer medialøgner? Vi har ikke lov å dra på hytta, ikke klem, ikke gå på jobb, ikke avslutt studiene dine, ikke driv bedriften din er ikke friheter men begrensinger og om du våger å si at corona kun er en influensa så sprer du farlig feilinformasjon.
Dette er frihet i dine øyne? Frihet betyr åpen debatt. Det å kunne uttale seg uten at man blir uthengt. Hva med Syria, et tema før corona kom. Hva ble gjort mot Kari og Eva? Ble de behandlet med respekt?
Jeg gjentar min advarsel: Vi beveger oss inn i neste Nazismens tid.

Bravo! Tillatt andre samme rettighet :grin:

1 Like

Jeg oppfordrer deg til å lese nøye gjennom dine kommentarer, så vil du se at du tillegger meg en rekke meninger og følelser jeg ikke har!

Hva med om du tar deg en pause fra din kjedsommelige moralisme og svarer på spørsmålet.
Hva er holocaust for deg, er det en relgiøs eller en historisk hendelse?

Tilleggsspørsmål. Er det noe som helst ved holocaust jeg kan enten tvile på eller ikke tro på, eller må jeg akseptere alt som katekisme?

2 Likes

Det er uten unntak den som vil sensurere som lyver, slik har det vært i millioner av år, dermed så vet vi at de som taler for sensur er løgnere og psykopater.

Jeg leser aldri noe som ikke er forsøkt sensurert, nå for tiden så er det stort sett på Bitchute man finner fakta.

Du har bare 2 valg, underkaste deg Satan og støtte hans kamp for global sensur eller snu han ryggen og kjempe for menneskehetenjdthsfhsfh .

Djevlene som hersker er menneskehetens verste fiende og alle andre som støtter dem med frafall av frihet, ytringsfrihet samt støtte til sensur.
Uten sensur så mister psykopatene all makt.

2 Likes