Nyheter MDTV Forum Om Doner

Steigan.no vil få redaksjonsråd og større tematisk bredde

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/06/steigan-no-vil-fa-redaksjonsrad-og-storre-tematisk-bredde/

Av Pål Steigan. Sjefredaktør i steigan.no. Etter mer enn fem års arbeid og over 7.200 publiserte artikler har steigan.no vist at vi trengs, og at det er svært mange områder der vi kjemper i første linje mot de kreftene som står for krig, miljørasering og klasseundertrykking. Samtidig har vi ikke tenkt å stagnere på noen…

Mot Dags mediekurs 2020

Men KUN en redaktør?. Ellers er det jo ikke Steigan lenger.

Bredere tematisk spennvidde vil utvilsomt være en god strategi i forhold til å nå fram til flere lesere. I dag er det faktisk for mye stoff på kjerneområdet til at lesere som brenner for hver eneste kjernesak har anledning til å lese det hele. Nå ut til flere! Når det gjelder skribentkurset tror jeg det er massevis av skap-raddiser som gjerne vil forbedre FB-innleggene sine ved å delta på nettkurs av høy kvalitet. Det er også noe ved det å inkludere så mange som mulig, fremfor å ha et ekslusivt tilbud til “de verdige få”.

Video MÅ forresten taes i bruk langt mer! Det er faktisk ganske stor etterspørsel etter ærlige nyheter som gir mening, men folk er late og vil ha det servert etter en lang dag på jobb. Noe så enkelt som dagens nyheter, gjerne med et prate-panel av den typen som TYT f.eks benytter, tror jeg vil slå godt an.

Kjære Pål Steigan.

Det er fint du er energisk, og jeg setter pris på din realjournalisme. Men jeg forstår virkelig ikke hvilken dag du ser frem mot. Jeg sjekket Om steigan.no men der sto det bare
“steigan.no ble startet i januar 2014 som en blogg for Pål Steigan. Fra april 2017 er eierskapet til steigan.no overført til selskapet Mot Dag AS.” Tillat meg derfor å parafrasere en oppsummering av ditt perspektiv:

“Fascisme er negativt, og derfor trenger vi kommunisme, som betyr frihet.”

Vel, kommunismen ønsker å ta over alle produksjonsmidler, dvs. både ressurser, teknologi og verdien av folks arbeid, og da er det opplagt at kommunisme ikke betyr særlig frihet for andre enn de som er nær og lojale den eventuelle kommunistiske maktkonsentrasjon. Med dette opplagt irrasjonelle i din munn, så må det erklæres at du lyver til deg sjøl og andre. Kanskje du skulle omdøpe ditt selskap FraMørke, om du har funnet deg til rette som en evig dissident og ikke eier en pragmatisk løsning i din sjel.

Dessverre har du for lengst passert grensen for når en person kan bearbeides, som du uheldigvis satte til 35 år. Derfor har du bare igjen å vike for din mer opplyste ungdom, uten at jeg helt kan ta deg med på ferden videre.

For jeg kikket nemlig rundt meg og fant at det er jeg, thormothr, som er den mest opplyste av de opplyste, og derfor må påta meg ansvaret å lede nordmennene. Det finnes ingen andre med min intuisjon og evne til å sjonglere naturvitenskap, religion, epistemologi, eksistensialisme, teknologi-forståelse, systemteori, økonomi og psykologi idet jeg staker ut den høyerestående, altruistiske sti for oss hafsbønder.

For å hjelpe den forestående dannelsen av nordmennene må du gjerne stille din blogg-plattform til disposisjon, i første omgang til lanseringen av min politiske modell, sjølstyre-modellen, som er den eneste rasjonelle politiske modellen som noen gang er blitt påfunnet og formulert.

Det kan sjølsagt være tungt å svelge at noen på et høyre bevissthetsnivå (eller det høyeste i dette tilfellet) øser av sin innsikt utover bloggen din, og stjeler rampelyset, men her må du bare finne trøst og støtte hos Apeford, Erlending, Grunneulv, reduksjonist-Johnny og Per Dorull. For vi kan jo ikke la en primitiv emosjon som misunnelse stå i veien for nordmennenes og menneskehetens overlevelse og fremgang!

med vennlig hilsen
thormothr
den mest opplyste av de opplyste

Er de late, eller er de utslitt? Kanskje også en type utslitt hvor det ikke hjelper å sove?

Forsøksvis vil vi sette ei øvre aldersgrense på 35 år

Dette syns jeg stinker! Jeg husker også en annonse Pål Steigan la ut for et par år siden der han også søkte etter unge mennesker.

Hva er dette for gerontofob agenda? Er det potensielle sexpartnere man søker her? Okay, det er klart det er kult å jobbe i et «ungt, dynamisk miljø», men i det hele tatt å antyde alderspreferanse på søkere opplever jeg helt, på tryne!

Og så fra et nettsted som steigan.no atpåtil!

HERB er ledig på markedet. OA har sparka han ut :slight_smile:

Mine forslag (som neppe noen bryr seg om) er:

• Kutt ut navnet steigan.no, lag noe som ikke er knyttet til Steigan, det blir for mye personfokus.
  • Få inn bedre skribenter, det er lite som er virkelig godt skrevet her (ikke for å rakke ned på noen, og vet du nevner det selv).
  • Få inn alternative synspunkter, motstridende synspunkter, for å unngå å bli alt for sekterisk. Man kan forvente hva man leser på NRK om f.eks. Russland, men blir dessverre mye samme her. Jeg er ikke interessert i å lese medier hvor det er om å gjøre å samle mest mulig argumenter for sin sak.

Motstridende synspunkter, i den grad man kan kalle propaganda-oppgulp for synspunkter = hele vestlig lame stream media. Hvis du ikke er interessert i å lese steigan så la da bare være. Ugh.

Jeg synes artiklene generelt holder vann. Og så har jo du en svært opplyst bevissthet i kommentariatet, uten å nevne navn!

Jammen HVA er i det hele tatt perspektivet til Steigan.no? At samfunnet skal forstås og formes på linje med det kommunistiske manifest fra 1848? At Pål Steigan kaller det han ikke liker fascisme, og at vi gremmes litt over det før vi returnerer til vårt virke? Mot dag? Hva slags dag er det snakk om her? Hva er egentlig dette prosjektet jeg har tråkket opp i?

Nei, nå er på tide at jeg tar over styringen, gitt.

Her ble jeg nysgjerrig, da jeg regner med at du har noen eksempler på medier som du mener gjør riktig?
propaganda

Hva med å ta en kikk i speilet - trommedur?

Kanskje du kan gi bort tittelen “kommentator” ? Så er det fikset.

Dette er IKKE et litteratur-magasin. Og rakking vil bare slå tilbake på deg selv.

Få inn alternative synspunkter, motstridende synspunkter, for å unngå å bli alt for sekterisk. Man kan forvente hva man leser på NRK om f.eks. Russland, men blir dessverre mye samme her. Jeg er ikke interessert i å lese medier hvor det er om å gjøre å samle mest mulig argumenter for sin sak.

Det er ditt ansvar, hvis du savner det. Jeg er godt fornøyd med sannheten.

Da jeg deltok i rotteracet, med min fulle kraft, fant jeg meg ofte sittende og kope foran TV’n, i håp om å samle krefter til å gå og legge meg.

Personlig er overbevist om at det er tilsiktet. Ikke tilsiktet i betydningen at målet er å slite ut befolkningen, men tilsiktet i betydningen av at mange har ønsket politikken av andre årsaker. Jeg vet eksempelvis at økonomer har argumentert at gjeld i ung alder er bra, da samfunnet tjener på at de finner seg produktivt arbeid for å betjene gjelda.

Det er også tilsiktet at media ikke skriver om baksidene til den politikken eliten ønsker, så at de ikke visste hvilke negative konsekvenser politikken hadde, er ikke en unnskydning vi kan godta.

Ikke at vi kan straffe alle, men vi kan som jeg har sagt før, gi journalistene skylda og straffe dem, og så kan vi late som at resten av de skyldige var offer for journalistenes løgner.

“Låt aldri djuren fri, men låt dom slita” som salige Kees synger i Blues för en arbetarkvinna som har heng sig.
Vi får ta det derfra :wink:.

Gårsdagens sosialister var opptatt av slikt, mens de som i dag kaller seg sosialister er mest opptatt av å få sensurert de som forsøker å fortelle om hvordan den hjemlige arbeiderklassen sliter.

Det er tross alt verden som er urettferdig, og da må bare den vestlige arbeiderklassen tåle å ofre litt for at ting skal bli mer rettferdig. At den samme gruppen som sier dette tjener på at arbeidsfolk er gjeldslaver som går på luselønn og bor i skoesker, er selvfølgelig bare en tilfeldighet.

Jo fattigere arbeidsfolka er, jo mer sosialistisk vil de stemme, så at politikken som føres utarmer folket, er ikke noe problem for de sosialistiske yrkespolitikerne.

It’s just a game - don’t take life so seriously. We all voluntereed to come here. ~Dolores Cannon :wink: