Nyheter MDTV Forum Om Doner

Steigan.no og covid-19 – en kritikk

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/08/steigan-no-og-covid-19-en-kritikk/

Av Sindre Mørk. For en som har vært aktivt med i MD prosjektet til Pål Steigan har de siste årene vært vanskelige. Prosjektet har tatt en annen kurs enn den jeg mente og mener lå til grunn. Det har vært en «glidende» overgang, hvor utviklingen skjer med små skritt, ikke med klare programmatiske dokumenter eller…

6 Likes

Jeg er enig i at steigan.no er for knyttet til personen Steigan. Man burde bytte navn, til f.eks. Mot Dag. Layouten på siden er også ganske dårlig. Det er lett å gå glipp av artikler. Så bør nok flere yngre folk publiseres.
Men ellers er jeg temmelig uenig med ham. Det Mørk skrivet om corona viser jo bare at han ikke har undersøkt saken skikkelig, men latt frykten vinne. Corona har svært lav dødelighet. Men når man bombarderes av massemedienes hysteri dagen lang er det ikke rart man tror dette viruset er den nte spanskesyken, selv om Ingenting tyder på det. Man kan ikke nå etter flere måneder skylde på manglende kunnskap. Det er ingen forsvarlig grunn til å stenge ned samfunn og ødelegge folks livsgrunnlag, gi de aller rikeste mer makt eller penger. Les CJ Hopkins (eller se han på Geopolitics&Empire på YouTube), John Steppling, les Off Guardian, samt mange andre kilder. Jo visst kan man kalle vanlige folk idioter, for i denne saken er de det. Ingen sammenligning for øvrig, men det er samme dynamikk som under fascismen. Det er en merkelig ide på venstresiden om at vanlige folk Alltid har rett. Her tar de feil. Tallene finnes der ute. Corona er ikke i nærheten av så ille som de påstår. Jeg merker også at en del folk som var frelste coronahysterikere i mars nå viser mer tvilende sider.

6 Likes

En ting til: Mørk gjør en vanlig feil når han begynner på “vi må stole på vitenskapen” - mantraen.

1. Vitenskapen er ikke én. Det er uenigheter innen vitenskap.
  2. Vitenskap er ikke uavhengig av resten av samfunnet, slik mange åpenbart tror. Man er avhengig av midler og støtte. Vitenskapen har ikke totalt frie tøyler.
  3. Noe vitenskap kommer fram i massemediene, annen ikke.
9 Likes

Steigan sier det samme som ‘de forkastelige’ på høyresiden: Simpel identitetspolitikk og sverting.

Steigan spekulerer rundt dødeligheten: Faktafalsking. Sør-Korea hadde gjennom et omfattende testprogram allerede i mars bevist at den lå på 0.6%. https://www.businessinsider.com/south-korea-coronavirus-testing-death-rate-2020-3

Uansvarlig og farlig av Steigan og Jaquesson og ikke innta en føre-var holdning: Framstiller holdningen som unik og skremmende enda det er samme som Sverige, et vestlig, sivilisert land (med andre), også inntok.

Propaganda å si at vaksine kan være farlig: Faktafalskning. Vi har lenge fått høre hvordan det er bred enighet at en trygg vaksine vil ta flere år, og hastevaksiner farlige. Dette fikk vi også bekreftet med svineinfluensavaksinen som hadde livsødeleggende bieffekter (narkolepsi).

Maskebruk: Både WHO og FHI har begge erklært at maskebruk var uheldig og rent av skadelig, og begge har forandret anbefalingene. Mao. tok de begge feil og kom med skadelig informasjon, så hyklerisk på grensen til det komiske å her si det var Steigans holdning til masker som utgjorde faren, eller hadde usunn skepsis.

5 Likes

Du skriver Steigan.no har et forkert syn på Covid-19 plus en lille personangreb om hvor meget personen Steigan dominere. Og du skriver en unødvendig lang artikel som er stærkt indholdsløst.Det virker på mig som om den lange artikel skal dække over din svage argumantation og kritik. Du behøver ikke at opsummere steigan.no dokumantation af Covid 19 vi som læser den ved det godt.

Du skriver hele tiden steigan mener det og det, du er godt klar over at der er mange som læser avisen?Og en del medlemmer abonnere på den? Så vidt jeg ved så har avisen fået masser af opmærksom på det sidste netop fordi de har vovet og skrive objektivt ,fakta baseret ,videnskabelig funderet artikler som skiller sig ud fra Schibsted ejet MSM. Hvis du har set på kommentarfeltet til disse artikler så har du også set at der er mange som er enige i redaktionens analyser. De som har forsvaret regeringens angreb på folkets arbejdspladser har i kommentarfeltet i disse diskussioner virkelig blivet sat på plads. Steigan.no læsere har vidt forskellige syn på mange emner ,men netop Covid 19 har samlet læserne med forskellige politiske syn fordi det hva så tydeligt en kejseren er uden klær øjeblik.

Det at du nævner at du har været en del af redaktionen og lavet en eller andet video for at vinde troværdighed virker bare ynkelig og mod sin hensigt. Du virker som en illojal bitter tidligere ansat.
Det begynder næsten at være morsomt og se alle de her kritikere af Steigan.no hele tiden prøver at overbevise os om at Steigan.no ikke er rød ved at tag nogen diffuse standpunkter fra højrefløjen og prøver at knytte det sammen med det som bliver skrevet på Steigan.no

Steigan.no er ikke alene vi er mange som er taknemmelige for den nyhedsformidlingen der er sket i forbindelse med det som ligner en social eksperiment og som bliver kaldt for en pandemi og Covid 19 viruset.

4 Likes

Personligt er jeg vældig glad for at du ikke har noget med redaktionen at gøre længere kan du ikke bare bruge tiden på noget andet, male huset ,gå tur med din hund,løb en tur , istedet for at komme med latterlige påstande , ja du er sikkert vældig glad for at du fik lov at komme med din sauflok synspunkt her på dit gamle arbejdsplads, tag det som en tidlig julegave og fortsæt med at stikke hovedet ned i sandet og lev i uvidenhed.Og læse din kritik er fuldstændig spild af tid, give mit 15 minuter af mit liv tilbage er du så venlig? Jeg læser i forvejen MSM, der står eksakt det samme i de aviser?!

2 Likes

Ved gjennomlesing av Mørk’s tirade, forekom teksten meg å være forfattet av en
av disse ‘Bilderberger’ne’ . . . . :sleeping:

5 Likes

Det er en helt naturlig utvikling for alle som ikke er gamle gubber, de går dit veien leder, ikke dit de trodde de skulle.
Skal vi få noe som er helt etter egen bok, må vi skrive den selv.

Når det er sagt, så er jeg like forundret over Steigans reaksjon på viruset, som du er.
Det stemmer liksom ikke med hans vitenskapelige image, at han overprøver ekspertisen på felt han vet lite og ingenting om. Det hadde vært bedre om han hadde holdt seg til å diskutere de økonomiske konsekvensene, som er mer i MD’s gate.

Jeg hadde ønsket meg en debatt om hvilke svakheter pandemien avslører, og hvordan vi bør inrette oss i fremtiden, heller enn en denne.
Personlig mener jeg at vi bør takke Gud for at viruset ikke er mer smittsomt, og at vi bør gripe anledningen til å lære mest mulig før vi trekker for mange slutninger.

3 Likes

‘‘Personlig mener jeg at vi bør takke Gud før vi trekker for mange slutninger.’’

(Les: ‘vi’ - dei truande . . . )

Les det du vil du- jeg mener det uansett :grin:
Ingen kan tvinge deg til hverken å takke eller å tenke.

Sindre Mørk avslører allerede i starten her at han er en dukke og nyttig idiot for ultramilliardærene som vil eie verden.

Jo mer jeg leste jo mer sinnsforvirret virket det. sist rest hoppet jeg over. Når han faktisk ønsker at vi skal ha det som under Hitler der bare regimets ytringer er lov og alt andre tanker og meninger skal forbys så bør han straks lukkes inne på psykiatrisk.

Fakta er at Koronaviruset er helt ufarlig, det har en dødelighet på 0.02%, oddsen for å dø av korona er litt under det å bli spist av en fjellløve.
Det ligger flere på sykehus nå med inngrodd tånegler enn med korona.
Selv min sønn på 7 år sa i mars at : Pappa Pappa, nå tar super milliardærene kontroll over hele menneskeheten.
Det er som i eventyret om Keiseres nye klær, alle ser at det en global takeover men kun barn og folk som tørr å se seg selv i speilet som sier fra.

Store deler av de som tok i bruk masker i mars har nå utviklet lungesykdommer.
Masker beskytter ikke mot sykdom, men derimot gjør deg syk.

Samme med håndvask med sprit, spriten trekker inn i huden og forgifter deg, sprit er et løsemiddel, det er også grunnen til at du aldri skal vaske deg med sprit når du maler, da blir du hjerneskadet, derfor vasker man seg i matolje.
Immunforsvaret blir også svekket i rekordfart, 90% av immunforsvaret kommer fra hendene og dritten du får i deg.

Mennesker trenger kroppskontakt med andre, vi er flokkdyr.
70% av lykke kommer fra kroppskontakt, nå som det ikke skjer lenger så opplever vi en eksplosjon i depresjoner og selvmord går til himmels og er langt, langt høyere en korona-dødsfall.

6 Likes

Mr Mørk er svært svært mørk, fra brunt til sort.
Vaksiner kan han ikke en dritt om, hver enste vaksine prosjekt siste 100 år har vært mega katastrofer av dimensjoner, folk er nå så syke at 90% av befolkningen må gomle medikamenter hver dag for å få hverdagen til å gå rundt. mRNA og DNA vaksiner har aldri før vært brukt på mennesker, man blir genmanipulert på samme måte som dyr og planter. Man har ikke lenger menneske DNA i oss etter vaksinen. Mao så blir man hybrider.

Når samme personer som vil vaksinere hele verden med sine vaksiner samtidig holder flotte foredrag om hvordan de skal redusere verdens befolkning med mange milliarder mennesker med vaksiner så må man rett og slett være stokk idiot for å ta vaksinen.

Glemt er det at det var WHO og FHI som gikk over lik for å få smittene til Norge og vesten, de krevde at alle fly fra Kina og andre smitteland skulle gå som vanlig og ble rasende da noen land ville teste flypassasjer fra smitteland.

Så hvorfor blir ikke FHI og WHO siktet for folkemord og forbrytelser mot menneskeheten slik det ville vært i et ekte samfunn som ikke bærer preg av alvorlig sykdom ?

Verden er delt i 2 grupper nå, de som leser aviser og ser på nyheter 24/7 som er totalt ødelagt i toppen, all sunn skepsis, kritisk tenking, logisk tenking og enkel matematikk er forduftet som dugg for solen.

Og så har du resten som fungerer som mennesker er ment for å fungere, som tenker selv istedenfor å la super psykopater tenke for seg. Som setter frihet fremfor tyranni.

Det super duper farlige viruset som er så farlig at man må testes for i det hele tatt se at man er syk er ikke det virkelige viruset, det virkelige viruset heter Media, den sterkt kontrollerte hjernevask fake news pressen som ultra milliardærene kontrollerer.

I den kritikerroste og prisbelønnet dokumentaren Plandemic 2 som kom ut 18 aug er hele opplegget avslørt fra A til Å.
Her se man metodene de bruker for å ta kontroll over huene til folk og hva som et vitenskaplig fakta.

kdusytloyuouuoy

4 Likes

De som nedvurderte Covid-19 har en del pårørende de kan besøke og forklare seg for. Mørk har helt rett. Å vise hensyn er en borgerlig dyd, og nordmenn har vist seg - i hovedsak - oppgaven voksen. At statlige forordninger også implementeres, er en nødvendig, om ikke idéell, del av bildet. Velg dine slag, Steigan! Når Covid-19 en dag er historie, så vil vi kunne si at kampen ble vunnet nedenfra, gjennom fellesskap og menigmanns innsats. Ellers er jeg enig med Steigan i at Black Lives Matter er en helt annen skål, en uskjønn allianse mellom bakgatepøbel og politikk- og finansoligarker. Men den samtalen tar vi en annen gang!

5 Likes

Hi,takk for Velkommen.
1/ Med hensyn til poing 1/ vitenskaps uenigheter. I Nederland har over 2000 mediske spesialister undertegnet et brann-brev i protest mot statens Covid histerie; https://opendebat.info/brandbrief/. De mener at Statens corona-reglene forårsaker mer skade en de gjør god.
2/ Vitenskaplig avhengighet for finansiering. Vitenskapsfolk som nekter å undertegne en sånt brann-brev er red for å blir sparket eller nektet subsidi.
3/ Massamediens hysterier er dirigert av politikere. Eksempel fra UK:. “Options for increasing adherence to social distancing measures”, 22nd March 2020. (Guidance to Media). https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-guidance-on-social-distancing-and-for-vulnerable-people/guidance-on-social-distancing-for-everyone-in-the-uk-and-protecting-older-people-and-vulnerable-adults.

For det øvrige: Mørk ser høyre-ekstremister i hvær eneste hjornet.

4 Likes

Det offisielle tallet er 770 000 for antallet døde av Covid-19 over hele verden så langt, og verdens befolkning var 7,8 milliarder i Mars 2020. Det er det samme som 7800 millioner, det vil si at 770 000 er under 1/7800 del av verdens befolkning.

Og tallet 770 000 må tas med en stor klype salt, for registrering av Covid-19 som dødsårsak har vært gjort på måter som ikke holder hverken vitenskapelig eller medisinsk, og dermed ikke brukbare til statistisk materiale. Leger i flere land har bla blitt oppfordret og beordret av myndighetene å føre opp Covid-19 som dødsårsak på dødsattester ved en antagelse om Covid-19, selv om lab-rapport ikke foreligger.

Og de aller fleste av de døde var i høy alder med underliggende sykdommer på sykehjem, hvor de heller kan kalles pasienter enn beboere. Det er bare unntaksvis at Covid-19 tar liv blant yngre, det er er i tilfelle syke med nedsatt immunforsvar, og svært sjelden blant unge og barn. Risikogruppen er altså stort sett som for et sesonginfluensavirus.

Å stenge ned verdensøkonomien helt med store konsekvenser for mange hundre millioner mennesker, og med stor reduksjon i matproduksjonen, for et virus med lavere dødelighet enn et mildt sesong-influensavirus er mildt sagt en overreaksjon. En skal ikke ha interessert seg mye for geo-politikk for å forstå at her utnytter en global elite en situasjon (de selv kan ha konstruert) for å få kontroll over befolkningene. Følg pengene blant annet, og hvem som tjener på situasjonen blir klart, den globale storkapitalen og deres mål New World Order.

6 Likes

Når du roper i skogen, får du svar. Og da spørs det hvilken skog du roper i. Jeg har en mistanke om at Sindre Mørk roper etter svar i Google, for å sikre seg statsautoriserte, Faktisk.no-godkjenta fakta.

Du trenger ikke å være konspirasjonsteoretiker for å bruke andre søkemotorer enn Google. Svarene du får, f.eks. i Duckduckgo er mer overraskende og mindre ensarta enn svarene du får i et googlesøk, men de er ikke mindre troverdige.

Jeg har ikke opplevd å få henvisninger i googlesøk til kilder i Kenya, India eller Midtøsten. I Duckduckgo får jeg det. Dette gir tilgang til en mye bredere faktabase når jeg skal snekre sammen min versjon av virkelighete. Mørk vil trolig kalle denne informasjonen alternative fakta, fordi slett ikke alt underbygger øvrighetens versjon av virkeligheten.
I dag fikk jeg vite i søketreff på Duckduckgo at
India Times forteller at 90% av bekreftet covidinfiserte indere er symptomfrie. Det samme meldes fra medier i Kenya og Midtøsten.

Jeg fikk også vite fra flere amerikanske medier at alle de 400 ansatte som ble testet ved et slakteri i USA var infisert med covid-19. Det som var nytt for meg, var at ingen av de 400 slakteriarbeiderne viste symptomer på covid-19.

Hvilke konklusjoner du trekker ut fra disse opplysningene kommer selvsagt an på hvilket forhold du har til statsautoriserte fakta. For folk med samme innstilling som Mørk, vil det trolig slå ut som et lammende anfall av sterk kognitiv dissonans.

Steigan.no tilbyr et bredere kildetilfang enn det Google og MSM leverer. Jeg er langt fra enig i alle analyser og konklusjoner som Steigan publiserer, men jeg har ikke noen problemer med å skille mening fra fakta. Og fakta som publiseres på Steigan.no er dokumentert inntil det bunnsolide, selv om det er fakta som aldri vil bli gjengitt fra VG eller NRK.

Nå er jeg bare en enfoldige og undrende sjel. Det er sikkert derfor jrg ikke greier å få tak i poenget i historien til Sindre Mørk.

5 Likes

Etter å ha lest artikkelen til Sindre Mørk sitter jeg igjen med et inntrykk av en ung, uerfaren og hatefull person ute etter å sverte Pål Steigan.

Hvordan kan Sindre Mørk så lettvint slå fast at Pål Steigans analyse av globalismen er feilaktig? Nå er det ikke bare kommunister som ser det samme som Pål Steigan. Personer fra hele det politiske spekteret ser det samme, økonomer, matematikere, professorer, vitenskapsfolk, historikere og forskere ser også det samme som Steigan.

Venstresiden er i dag splittet opp i flere “klaner”, de krangler, blir fiender og splittes. Venstresiden er like dysfunksjonell som et eller annet muslimsk land med sine gammeldagse klansystemer.

Venstresidens hjertesaker er menneskeskapt global oppvarming, karbonhysteri, identitetspolitikk, økt innvandring, antirasisme, feminisme, rettigheter for lesbiske, homofile, bifile og pedofile. Tradisjonelle spørsmål som klassekamp, fagforeninger, eiendom og utbytting har de kastet på søppeldynga og erstattet det med postmodernismen og mye annet sprøyt produsert i amerikanske tenketanker.

Dette er altså Sindre Mørks definisjon av saklig kritikk? Det er ikke Pål Steigan som er problemet, det er Sindre Mørk og hans likemenn, eller skulle jeg si mørkemenn?

4 Likes

Hovedformålet med denne artikkelen er å sverte Steigan, og å underminere det Steigan skriver om globalisme og den korrupte elitens herjinger.
Legg merke til at Sindre Mørk skriver globalisme i anførselstegn, det er ikke lov å bruke begrepet globalisme på venstresiden for det er et begrep som de høyreekstreme bruker. Samme er det med begrepet landsforræder, det er et begrep som de høyreekstreme bruker.
Man kan prøve å argumentere med at landsforræder er et juridisk begrep, og at det i aller høyeste grad bør snakkes om og at det er det viktigste juridiske området vi har i Norge.
Det kommer man ikke langt med, det blir som å prøve å overbevise religiøse om at gud ikke finnes.
Så til den delen som handler om Covid-19, den debatten viser både at samfunnet er ekstremt polarisert og hvor farlig den tilstanden er for et samfunn.
Viruset er ikke ufarlig, det har tatt livet av over 5000 mennesker i nabolandet vårt Sverige. Viruset er heller ikke veldig farlig, mange av tiltakene som er igangsatt er ikke legitime.
Så til de økonomiske virkningene av tiltakene som er implementert, det er utrolig naivt og kunnskapsløst å tro at disse tiltakene er årsaken til den økonomiske nedturen.
Det er også det den korrupte eliten vil at vi skal tro, det tar fokuset bort fra mange tiår med korrupsjon og uansvarlig økonomisk politikk.
Det har gått 12 år siden sist finanskrise, årsakene til den ble ikke utbedret de fortsatte heller med enda mer av samme mynt.
Finanskrisen vi nå er inne i er alle finanskrisers mor, det er ingenting som kan stoppe den.
Å tro at nedstengingen er årsaken til nedturen, er som å pisse i havet og tro at det smaker piss etterpå.

4 Likes

Veldig bra skrevet og 100% korrekt N.L. :slight_smile:

Hadde man sagt for et år siden at folk flest ville kjempe med nebb og klør for å bli kvitt vår frihet og klappe for tyranni så ville du havnet rett på lukket avdeling, men så hjernevasket er faktisk folk blitt, klarer man å sette folk i frykt psykose så kobler hjernen totalt ut.

Som Bill Gates sa til Rothchilds nå så er den største trussel i verden menneskehetens frihet og den må fjernes for alltid.

På 15 min så kan du her selv høre Rockefeller, Bill Gates og Rothchilds fortelle med egne ord at vi ikke har noe koronakrise, men derimot en global takover av menneskeheten.
Så hva mer bevis trenger egentlig folk ?
Personene bak viruset sier rett ut hva det faktisk handler om.

3 Likes

Sindre Mørk er dessverre dårlig informert om koronakrisen. Det er utrolig at en person som skal tilhøre venstresiden tar halvprivate WHO som nøytral kilde til kunnskap. Hvem finansierer WHO? Hvis ikke Mørk tar høyde for at de fleste av Steigans lesere vet at Bill Gates sponser WHO, har han et retorisk problem. Å imøtegå Steigans dekning av koronakampanjen uten å nevne Event 201 er inkompetent.
Mørk nevner ett paradoks som er interessant. Hvorfor ble Kina, Russland og Iran med på denne destruktive kampanjen? Svaret er at Kina ble presset til det. Vestlige massemedier begynte å skrive om lungesykdom i Wuhan allerede rundt nyttår. Kineserne ble satt under press. De måtte sørge for at en influensa som dukker opp hver vinter ikke ble brukt som påskudd for sanksjoner.

1. august var det en demonstrasjon mot Maske plikt med flere hundretusen deltagere i Berlin. Synd at Steigan ikke fikk den med seg.
    Det later til at Mørk tror at ansiktsmaske beskytter mot virus. Er han ikke klar over hvor små virus er?
    I gamle dager var det meningsfylt å skille mellom høyre og venstre. I dag er det mer meningsfylt å skille mellom dem som er informert og dem som ikke er det.
    Steigans journalistikk er stort sett forbilledlig.
6 Likes